۵

۲۰۰۸

جهانگردی و گردشگری در جهان سوم

به بررسی وضعیت گردشگری در کشورهای جهان سوم و برخی از مهم ترین مشکلات گردشگری این کشورها از جمله نبود امنیت روانی و جانی پرداخته و بر لزوم توجه دولت های جهان سوم در جهت از بین بردن این معضلات از طریق ایجاد پلیس گردشگری تأکید نموده است.

۶

۲۰۰۸

بازاریابی گردشگری ژاپنی ها در جهان

با ارائه پژوهشی نشان داد که توسعه گردشگری در برگیرنده توجه به ابعاد توسعه در تمامی سطوح فردی، هدایت سرمایه ها، جهت گیری پیشرفت فن آوری و تغییر ساختاری و نهادی است که با نیازهای حال و آینده گردشگران سازگار باشد

۷

۲۰۰۹

مقایسه فرهنگ و گردشگری

بلایای طبیعی زلزله و سیل، همچنین مخاطرات انسانی مانند؛ آشوب سیاسی، شورش، تروریسم، قیام، جرم و جنگ تأثیر منفی بر رفتار مشتریان می گذارد، مخصوصاً هنگامی که در رسانه های جمعی به تصویر کشیده شوند.

۸

۲۰۰۹

کیفیت داخلی و کیفیت خارجی

در پژوهش های خود نتیجه گیری کردند که رابطه معناداری بین ابعاد سیاست گذاری و ابعاد بازاریابی وجود دارد. و همچنین عمده ترین مشکلات و موانع صنعت جهانگردی کشور موانع تشکیلاتی و سازمانی، وجود سازمان های موازی، عدم هماهنگی بین سازمانهای دست اندر کار توریسم در کشور است.

فصل سوم
روش شناسی پژوهش
۳-۱: مقدمه
در انجام هر پژوهشی، انتخاب روش تحقیق مناسب بسیار مهم میباشد. چرا که با انتخاب روش نامناسب نتایج به دستآمده نیز صحیح نخواهد بود. روش پژوهش در واقع ابزار دستیابی به واقعیت به شمار میرود، انتخاب روش پژوهش به عواملی مانند : ماهیت موضوع پژوهش ، اهداف و سوالات پژوهش، دامنه موضوع پژوهش و امکانات اجرایی بستگی دارد. بنابر اهمیت شیوه های سازماندهی محتوا در نظام مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات، در این فصل توضیحات کاملی درباره روش پژوهش، ابزار اندازه گیری داده ها، بخشهای پرسشنامه، شیوه نمرهگذاری پرسشنامه، روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری، ابزارهای جمعآوری داده ها، جامعه آماری مناسب، تعیین و شناسایی آن، نمونه آماری و تعیین آنها از طریق روش نمونه گیری مناسب میباشد. کیفیت یک پژوهش نه تنها به مناسب بودن روش و ابزار پژوهش ، بلکه به سودمند بودن روش نمونهگیری نیز بستگی دارد. در ادامه روش تجزیه و تحلیل مناسب داده ها و روش های آمار توصیفی و استنباطی مورد نیاز معرفی میشوند.
۳-۲: روش پژوهش
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده ها از نوع توصیفی _ پیمایشی است.
۳-۳: جامعه پژوهش
جامعه آماری،گردشگران، مدیران و کارشناسان سازمان گردشگری و خبرگان فن بازاریابی می باشند. حجم نمونه با بهره گرفتن از فرمول کوکران به دست می آید و برای آن ابتدا یک نمونه تصادفی اولیه به حجم ۳۰ انتخاب و براساس واریانس و میانگین آن حجم نمونه برآورد می شود.

۳-۴: روش نمونه گیری و حجم نمونه
درصورتیکه جامعه آماری نامحدود فرض شده باشد، با در نظر گرفتن بیشینه واریانس (موفقیت و شکست برابر با ۰.۰۵) و خطای حدی ۰.۰۵ تعداد ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه آماری برآورد شدهاست.
=nحجم نمونه
=zمقدار متغیر نرمال واحد استاندارد، که در سطح اطمینان ۹۵ درصد برابر ۱.۹۶ می باشد.
=pمقدار نسبت صفت موجود در جامعه است. اگر در اختیار نباشد، میتوان آن را نیم درنظر گرفت. در این حالت مقدار واریانس، به حداکثر مقدار خود میرسد.
=q درصد افرادی که فاقد آن صفت در جامعه هستند (q =1-p)
=d مقدار اشتباه مجاز
بنابراین تعداد نمونه منتخب ۳۸۴ نفر است که از طریق نمونهگیری غیر تصادفی گردآوری شده است و پرسشنامه در جامعه آماری شامل گردشگران مکان های تاریخی و دیدنی، مدیران و کارشناسان سازمان گردشگری استان کرمانشاه و خبرگان فن بازاریابی توزیع میگردد.
۳-۵: ابزار پژوهش و روش جمع آوری داده ها
در این پژوهش برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها، در بین گردشگران، مدیران و کارشناسان سازمان گردشگری و خبرگان فن بازاریابی مورد پژوهش که به عنوان نمونه انتخاب شده اند پرشسنامه ای پخش و بعد از تکمیل جمع آوری میشود این پرسشنامه با ارزش گذاری ۰-۱۰۰ تنظیم شده است، که در جدول ۳-۲ ارتباط سؤالات با هر یک از متغیرهای پژوهش نشان داده شدهاست، نمونه فرم پرسشنامه در قسمت پیوست الف پایان نامه آمدهاست و توزیع فراوانی و چگونگی بهرهبرداری از آن در فصل چهارم تشریح گردیدهاست.
جدول(۳-۱)ارتباط سؤالات با هر یک از متغیرهای پژوهش

فرضیه

متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...