آزمون آلفای کرونباخ برای پایایی اولیه پرسش‌نامه

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ‏۳‑۲ : آزمون آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه

تعداد نمونه

تعداد سوالات

مقدار آلفای کرونباخ

۳۰

۵۷

۰.۸۹۸

در صورتی یک پرسش‌نامه پایاست که مقدار آلفای کرونباخ بزرگتر از مقدار ۷/۰باشد. و هر چه این مقدار به عدد ۱ نزدیکتر باشد پرسش‌نامه از پایایی بالاتری برخوردار می‌باشد.
در پرسش‌نامه اخیر مقدار آلفا برابر ۸۹۸/۰ می‌باشد که از مقدار ۷/۰ بزرگتر است پس پرسش‌نامه پایاست. و ما می‌توانیم سایر پرسش‌نامه‌ها را نیز توزیع نمائیم. در جدول ۳-۳ مقدار آلفای کرونباخ براساس متغیرهای تحقیق آورده شده است ، که نشان از پایایی پرسش‌نامه دارد.
جدول ‏۳‑۳ : آزمون آلفای کرونباخ بر اساس متغیرها

شاخص ها

تعداد سوالات

مقدار آلفای کرونباخ

عوامل مدیریت دانش

۲۴

۰.۸۷۴

عوامل فرهنگ سازمانی

۳۳

۰.۹۰۲

خلاصه فصل سوم
در این فصل ابتدا ماهیت این پژوهش از لحاظ نوع و هدف مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی جامعه آماری و روش نمونه‌گیری و حجم نمونه، به تشریح ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرداخته شد و در نهایت پس از بررسی روایی و پایایی ابزار، روش‌های تحلیل داده‌های پژوهش تبیین گشت.
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق
مقدمه
پس از تایید روایی و پایایی پرسش‌نامه، کار اصلی محقق که جمع آوری داده‌ها از دنیای واقعی می‌باشد شروع می‌شود. پس از جمع‌ آوری داده‌ها بایستی داده‌ها سازماندهی، تلخیص و به اطلاعات قابل فهم تبدیل شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، و این کاری است که در این فصل به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. هدف از این فصل تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده و انجام آزمون فرضیات در چارچوب فرایند و روش تحقیق تعریف شده در فصل سوم است. به همین منظور داده‌های اختصاصی که از طریق گویه‌های پرسش‌نامه به دست آمده است، بررسی می‌گردد و از آزمون‌های ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه برای آزمودن فرضیه‌های مطرح شده، استفاده می‌گردد.
تجزیه و تحلیل داده ها برای بررسی صحت و سقم فرضیات ، برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق می باشد؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی ترین و مهمترین بخش های تحقیق محسوب می‌شود. بنابراین در این تحقیق با بهره گرفتن از روش های آماری استنباطی، به تجزیه و تحلیل و بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق پرداخته شده است.
عملیات آمار توصیفی
شاخص‌های آمار توصیفی
از نظر سن پاسخ‌دهندگان به پرسش‌نامه، ۴ درصد در گروه تا ۳۰ سال، ۴۹ درصد در گروه ۴۰-۳۱ سال، ۴۶ درصد در گروه ۵۰-۴۱ سال و همچنین ۱ درصد در گروه ۵۰ سال به بالا دارند.
شکل ‏۴‑۱ : نمودار سن پاسخ دهندگان
رشته و تخصص پاسخ‌دهندگان به پرسش‌نامه‌ها، ۸۴ درصد مرتبط با موضوع و ۱۶ درصد غیر مرتبط با موضوع بوده است.
شکل ‏۴‑۲: نمودار تخصص و رشته پاسخ دهندگان
در رابطه با سطح تحصیلات پاسخ‌دهندگان، دیپلم ۳ درصد، فوق دیپلم ۱۱ درصد، لیسانس ۲۵ درصد، فوق لیسانس ۵۹ درصد و دکتری ۱ درصد می‌باشند.
شکل ‏۴‑۳ : نمودار سطح تحصیلات پاسخ دهندگان
از نظر سابقه کار پاسخ‌دهندگان به پرسش‌نامه ۲۴ درصد در گروه تا ۱۰ سال، ۴۶ درصد در گروه۲۰-۱۱ سال، ۲۹ درصد در گروه ۳۰-۲۱ سال و همچنین ۱ درصد در گروه ۳۱ سال به بالا قرار دارند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...