صورت بندی دانش
(profile) فنی
مشاوره

قوام نظریه های
کاری مشترک
آمادگی و انعطاف
پذیری برای چیزهای نونقشه های دانش

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

موضوعی

انتخاب
ذخیره سازی
به روز کردن
پالایش- اصلاح
تهیه – ایجاد سخت
افزار-نرم افزار مناسب

انتقال دانش به کسب و کار چگونه میتوان از دانش اکتسابی در کار، بهره جست؟ وچگونه می توان از آن چیزی آموخت؟
Action

قابلیت آموزشی بالقوه در محل کار ایجادحلقه بین رفتار و نتایج آن بازخور

ادارک موانع فردی و ساختاری انتقال تحمل خطا محرک های ایجادونگهداری وتبدیل نوآوری

ایجاد حوزه هایی برای تحقیق در مورد کارهای جدید
آزمایشگاه آموزشی
شبیه سازی

منبع: (افرازه، عباس، ۱۳۸۴)
۲-۱-۲۰-­ ابزارهای مدیریت دانش
ابزارهای مدیریت دانش شامل حلقه­های کیفیت، اجتماعات دانشی، نقشه دانشی و دارایی­ های دانشی است.
۱-حلقه­های کیفیت، گروه ­های کوچکی متشکل از کارکنان است که به منظور شناسایی مسائل کیفیتی و تلاش برای صورتبندی راهکارهای بهبود کیفیت تشکیل می­شوند .
۲- اجتماعات دانش همچنین گروه ­های غیررسمی از افرادی هستند که به منظور انتقال و تسهیم دانش با یکدیگر تشکیل می­شوند.
۳- ایجاد نقشه دانش، به معنی یافتن جایگاه­ها و محل­های دانش مهم در سازمان و انتشار نوعی فهرست یا تصویری است که آن­ها را نشان دهد. نقشه دانش، ضمن اشاره به دفاتر و مدارک حاوی دانش، دانشگران و صاحبان دانش را هم معرفی می­ کند . (داونپورت و پروساک، ۱۳۷۹ ، ص ۱۱۷).
۴- دارایی­ های دانشی مستقل از افرادی هستند که آن­ها را خلق کرده ­اند و می­توان در سطح وسیعی از آن­ها برای حل مسائل و ارتقای عملکرد بهره برداری کرد. این­ها شامل شایستگی­های کارکنان، تخصص­های موجود در سازمان، نام و نشان تجاری، پروانه های اختراع ، روابط سازمان با ذی نفعان، منابع انسانی و … هستند. (شارما، ۲۰۰۴ ، ص ۱۲۶).
۲-۱-۲۱-­ مزایای مدیریت دانش
از مزایای مدیریت دانش می­توان به موارد زیر اشاره کرد:
توسعه دارایی: توانایی سازمان در سرمایه گذاری در حفاظت قانونی برای مالکیت معنوی.
افزایش محصول: به سازمان اجازه می­دهد، دانش را در خدمات و فرآورده ­ها به کار گرفت.
مدیریت مشتری: سازمان را قادر می­سازد تا توجه کانونی و خدمت به مشتری را افزایش دهد.
به کارگیری سرمایه گذاری ها در بخش سرمایه انسانی: از طریق توانایی بخشیدن به سهیم شدن در درس­های یاد گرفته شده (رادینگ ،۱۳۸۳،ص ۱۲).
جلوگیری از افت دانش: سازمان را قادر می­سازد تا تخصص حیاتی خود را حفظ کند.
بهبود تصمیم گیری: دسترسی به دانش مورد نیاز برای تصمیم گیری­های اثر بخش.
انعطاف پذیری و انطباق پذیری: به کارکنان اجازه می­دهد، از کار خود درک بهتری کنند و راه حل­های جدید مطرح کنند.
مزیت رقابتی: سازمان­ها را قادر می­سازد تا مشتریان، دیدگا ه­ها و بازار و رقابت را درک کنند.
صرفه جویی ها و کارایی ها: فرآیندها با کارآمدی بیشتر انجام می­گیرند.
فرصت­های جدید: بازارها و فرصت های جدید مشخص می­شوند.
تغییر و نوآوری: سازمان می ­تواند تغییرات را شناسایی کند و به آن­ها واکنش نشان دهند.
به کارگیری بهترمنابع انسانی: سازمان بهره برداری کاراتری از منابع انسانی به عمل می ­آورد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...