۷/۱۷

۵/۵

۱۹۹۵

۱۷

۱۹۹۶

جدول ( ۱۳-۴ ) هزینه های جاری آموزشی برمبنای سطوح مختلف آموزشی

سطح سوم

سطح دوم

سال تحصیلی

۲/۲۱

۸/۷۸

۱۹۹۰

۷/۱۹

۳/۸۰

۱۹۹۲

۸/۱۷

۲/۸۲

۱۹۹۵

۸/۱۷

۲/۸۲

۱۹۹۶

ترکیب پیشتوانه مالی آموزش. پشتوانه مالی آموزش یکی از اولویتهای اصلی مورد نظر دولت در عربستان سعودی هماهنگ با پیشرفت اساسی که سیستم آموزش در کمیت و کیفیت در طی برنامه‌های توسعه ملی چند دروه شاهد آن بوده است ، اصل ۲۳۳ از سند سیاست آموزشی در عربستان سعودی اظهار می‌دارد که آموزش برای تمامی انواع و مقاطع رایگان است و دولت نباید هیچ شهریه‌ای را به خاطر آن تحمیل کنند . این انعکاس توجه و موقعیتی است که آموزش در روند پیشرفت در تمامی زمینه‌های کشور داشته است . جدولی که بعدا خواهد آمد بازگو کننده حجم پرداختهای دولت برای آموزش درسالهای ۲۰-۱۴۱۰هجری است ( نادری ، ابولقاسم – ۱۳۸۶) .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پرداختهای دولتی حوزه آموزش. شاخصهای آموزشی رشد زیادی را بوسیله تمامی استانداردها، بوسیله فراهم نمودن موقعیتهای آموزش رایگان برای تمامی شهروندان و حتی به وسیله پرداختن بعضی پاداشها برای تخصصها به عنوان تشویق به وسیله دولت داشته است . مانند : موسسه آموزشهای فنی و حرفه‌ای ، موسسات علمی وابسته به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود ، دانش آموزان معلول یا دانش آموزان با نیازهای خاص ، دانشجویان دانشگاهها . تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در آموزش عمومی به رقم چهار و نیم میلیون در۲۰-۱۴۱۹هجری (۲۰۰۰-۱۹۹۹ میلادی ) رسیده است.به منظور روبرو شدن با این تعداد و کسانی که در آینده واجب است که به دنبال منابع اضافی برای بهبود پیشتوانه مالی آموزش باشیم و با تحمل بارمالی دولت را در بودجه کمک کنیم . این در واقع پیش نیازی برای بهبود پرداختها در آموزش است.آگاهی از اهمیت سرمایه‌گذاری در بخشهای آموزشی و پرورش منابع انسانی وجود دارد . این موضوع در جدول پایین نشان داده شده است ( نفیسی ، عبد الحسین – ۱۳۸۲) .
سال مالی بودجه عمومی بودجه بخش آموزش درصد آموزش ازکل
۱۱/۱۴۱۰(۹۱-۱۹۹۰) ۱۳۵۹۰۸ ۲۵۴۶۰ ۷/۱۸%
۱۲/۱۴۱۱(۹۲-۱۹۹۱) ۱۳۵۸۲۷ ۲۵۴۷۵ ۸/۱۴%
۱۳/۱۴۱۲(۹۳-۱۹۹۲) ۱۷۴۰۰ ۳۰۸۰۰ ۷/۱۷%
۱۴/۱۴۱۳(۹۴-۱۹۹۳) ۱۹۶۹۵۰ ۳۱۵۹۰ ۰/۱۶%
۱۵/۱۴۱۴(۹۵-۱۹۹۴) ۱۶۰۰۰۰ ۲۸۸۱۷ ۰/۱۸%
۱۶/۱۴۱۵(۹۶-۱۹۹۵) ۱۵۰۰۰۰ ۲۶۵۴۱ ۸/۱۷%
۱۷/۱۴۱۶(۹۷-۱۹۹۶) ۱۶۰۰۰۰ ۲۷۲۰۵ ۰/۱۷%
۱۸/۱۴۱۷(۹۸-۱۹۹۷) ۱۸۱۰۰۰ ۴۱۲۶ ۰/۲۲%

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...