سطح معناداری

۰٫۰۰

حجم نمونه

۱۷۴

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین ارضا نیاز بنیادین خودمختاری و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار برابر با ۰٫۴۹۵ می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰٫۰۰ می‌باشد و در سطح اطمینان ۰٫۹۵ درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض پذیرفته می‌شود. درنتیجه بین ارضا نیاز بنیادین خودمختاری و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار رابطه معناداری وجود دارد.
۴-۵ – ۲ آزمون فرضیه فرعی دوم
فرضیه فرعی دوم به بررسی رابطه بین ارضا نیاز بنیادین شایستگی و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
: بین ارضا نیاز بنیادین شایستگی و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین ارضا نیاز بنیادین شایستگی و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا
این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۶ نشان داده شده است.
جدول ۴-۶: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه‌ی فرعی دوم

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

متغیر

شایستگی

فرضیه‌ی فرعی اول

رضایت زناشویی

همبستگی

***۰٫۱۷۹

سطح معناداری

۰٫۰۰

حجم نمونه

۱۷۴

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین ارضا نیاز بنیادین شایستگی و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار برابر با ۰٫۱۷۹ می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰٫۰۰ می‌باشد و در سطح اطمینان ۰٫۹۵ درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض پذیرفته می‌شود. درنتیجه بین ارضا نیاز بنیادین شایستگی و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار رابطه معناداری وجود دارد.
۴-۵ – ۳ آزمون فرضیه فرعی سوم
فرضیه فرعی سوم به بررسی رابطه بین ارضا نیاز بنیادین ارتباط و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
: بین ارضا نیاز بنیادین ارتباط و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین ارضا نیاز بنیادین ارتباط و رضایت زناشویی در فرهنگیان سبزوار معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...