منظور از روایی معیار ابزار سنجش این است که چنانچه آن متغیر را با ابزار دیگری نیز مورد بررسی قرار دهیم نتایج بررسی متغیر مذکور با دو ابزار مختلف متشابه باشد.(اقتباس از: شورای پژوهشگران .۱۳۸۰ : ۲۹) به این منظور رضایت از زندگی رابا دو روش مختلف سنجیدیم.[۱۲۰] روش نخست باارائه ۸ گویه که هر گویه سعی می نمود پاسخگو را در موقعیتی قرار دهد و میزان رضایت وی از زندگی را مورد سؤال قرار می دهد که در نهایت با ترکیب (compute) هشت گویه مذکور متغیر رضایت کلی از زندگی ساخته شد. در روش دوم به جای استفاده از طیف متداول لیکرت از پاسخگو خواسته شده بود که اگر برای وضعیتی که حکایت از زندگی ایده آل و رضایت کامل دارد عدد بیست و برای حالتی که حکایت از دشوارترین حالات و ناکامیها است عددیک رادر نظر بگیریم میزان رضایت از زندگی خودرا در این ایام بیان نمایید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰
۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰
در مقایسه همبستگی دو متغیر ارائه شده مشابهت مطلوبی مشاهده می شود.

جدول ۳-۹بررسی روایی معیار متغیر وابسته

رضایت از زندگی بر اساس هشت گویه (متغیر وابسته ) و
رضایت از زندگی بر اساس نمره ۱ تا ۲۰
۵۸%+
ضریب همبستگی پیرسون
۰٫۰۰
سطح معناداری دو دامنه
۰۴/-
چولگی متغیر وابسته
۱۴/-
چولگی رضایت از زندگی بر اساس نمره۱تا۲۰
۲/۶۰%
میانگین رضایت از زندگی متغیر وابسته در مبنای ۱۰۰
۶۴%
میانگین رضایت از زندگی نمره ۱تا۲۰ در مبنای ۱۰۰

البته لازم به ذکر است آزمون کولموگروف اسمیرنوف حکایت از نرمال بودن متغیر وابسته وغیر نرمال بودن مقیاس ۱تا۲۰ دارد.. مقایسه نمودار هیستو گرام آن دو نیز حکایت از چولگی به چپ هر دو متغیر دارد (پیوست ۴-۶ و۴-۷)

فصل چهارم

یافته‌های تحقیق

۴-۱-مقدمه

در این فصل نتایج تحقیق ارائه می شود. ابتدا، به توصیف متغیرهای زمینه ای خواهیم پرداخت سپس به توصیف متغیر وابسته و متغیرهای مستقل می پردازیم. در گام بعدی به تحلیل یافته های پژوهش و آزمون فرضیات خواهیم پرداخت. سپس تبیین رضایت از زندگی بر اساس روابط رگرسیونی ارائه خواهد شد. و در پایان مئل تحلیل مسیر و اثر مستقیم، غیر مستقیم وکل متغیرهایی که بیشترین تاثر بر متغیر وابسته داشته اند، ارائه خواهیم داد.
در توصیف هر متغیر به ارائه نتایج نظرات پاسخگویان درباره گویه های مربوط به یک متغیر می‌پردازیم؛ البته در راستای مقایسه بهتر گویه ها از میانگین استفاده می کنیم و در پایان به ارائه شاخص کلی آن متغیر می پردازیم.

۴-۲- بخش اول: آمار توصیفی

۴-۲-۱-توزیع پاسخگویان بر اساس دسته های سنی

جدول ۴-۱ توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس دسته های سنی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...