منابع کارشناسی ارشد درباره بررسی ورودی ها … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۷۷
نمودار ۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع صنعت………………………………………………….
۷۸
فهرست اشکال
شکل ۱-۱) مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………….
۱۰
شکل۲-۱) بازارگرایی…… ………………………………………………………………………………………………….
۱۹
شکل ۲-۲) بازمفهوم سازی بازارگرایی……………………………………………………………………………….
۲۲
شکل ۲-۳) دیدگاه های بازارگرایی و سنتز آن……… ……………………………………………………………..
۳۵
شکل ۲-۴) رابطه بین بازارگرایی، قابلیت های بازاریابی و عملکرد کسب و کار………………………..
۴۷
شکل۲-۵) مدل مفهومی اثر بسترهای تسهیل و توسعه بازاریابی بر موقعیت و نقش بازاریابی بنگاه
۴۹
شکل۲-۶) مدل تحلیلی و روابط متغیرها…………………………………………………………………………….
۵۰
شکل۲-۷) مدل مفهومی مطالعه…………………………………………………………………………………………
۵۳
چکیده
امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکتهای کوچک و متوسط مبدل شده است و مدیران میکوشند تا با بهره گیری از تکنیکهای مختلف، به عملکرد برتر دست یابند و در این راستا قابلیت های بازاریابی الکترونیکی از عوامل مؤثر در دستیابی به مزیت رقابتی و عملکرد برتر و مرتبط با مشتری و در نهایت عملکرد سازمانی می شود. در این پژوهش همچنین دو متغیر بازارگرایی و تکنولوژیگرایی که بر قابلیت های بازاریابی الکترونیکی تاثیرگذار هستند، بررسی خواهد شد. این تحقیق در پی آن است که ورودی و خروجیها موثر بر قابلیت بازاریابی الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط شهر کرمانشاه بررسی کند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری داده ها توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شرکتهای کوچک و متوسط استان کرمانشاه انتخاب شدهاست. با توجه به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از ۹۳۵ واحد صنعتی فعال در استان، ۸۵۵ واحد از آن را شرکتهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند. اندازه نمونه در این تحقیق ۲۶۵ محاسبه شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ۴۴ سؤالی و با طیف لیکرت پنج درجهای استفاده شد. تعدادی از فرضیه های تدوین شده با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی پیرسون آزمون شدند و بقیه فرضیه ها با توجه به وجود متغیر تعدیلگر(شدت رقابت و آشفتگی بازار) از روش رگرسیون گام به گام استفاده شد و فرضیه ها با اطمینان ۹۹% تأیید شدند. نتایج این تحقیق نشان داد که بازارگرایی و تکنولوژیگرایی بر قابلیت بازاریابی الکترونیکی تاثیر مثبتی دارند. محیط رقابتی به عنوان تعدیل کننده روابط بین بازارگرایی و تکنولوژیگرایی با قابلیت بازاریابی الکترونیکی میباشد. به علاوه باید اشاره کرد که قابلیت بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد مرتبط با مشتری و عملکرد سازمانی موثر است. آشفتگی بازار به عنوان تعدیل کننده رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد سازمانی میباشد. شدت رقابت نیز به عنوان تعدیل کننده رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد مرتبط با مشتری و عملکرد سازمانی میباشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
وازههای کلیدی: قابلیت های بازاریابی الکترونیکی، بازارگرایی، تکنولوژیگرایی، شدت رقابت، آشفتگی بازار، عملکرد مرتبط با مشتری ، عملکرد سازمانی، شرکتهای کوچک و متوسط.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 11:11:00 ب.ظ ]
|