۷۷

نمودار ۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع صنعت………………………………………………….

۷۸

فهرست اشکال

شکل ۱-۱) مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………….

۱۰

شکل۲-۱) بازارگرایی…… ………………………………………………………………………………………………….

۱۹

شکل ۲-۲) بازمفهوم سازی بازارگرایی……………………………………………………………………………….

۲۲

شکل ۲-۳) دیدگاه­ های بازارگرایی و سنتز آن……… ……………………………………………………………..

۳۵

شکل ۲-۴) ­رابطه بین بازارگرایی، قابلیت ­های بازاریابی و عملکرد کسب و کار………………………..

۴۷

شکل­۲-۵) مدل مفهومی اثر بسترهای تسهیل و توسعه بازاریابی بر موقعیت و نقش بازاریابی بنگاه

۴۹

شکل­۲-۶)­ مدل تحلیلی و روابط متغیرها…………………………………………………………………………….

۵۰

شکل­۲-۷) مدل مفهومی مطالعه…………………………………………………………………………………………

۵۳

چکیده
امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت­های کوچک و متوسط مبدل شده است و مدیران می­کوشند تا با بهره گیری از تکنیک­های مختلف، به عملکرد برتر دست یابند و در این راستا قابلیت ­های بازاریابی الکترونیکی از عوامل مؤثر در دستیابی به مزیت رقابتی و عملکرد برتر و مرتبط با مشتری و در نهایت عملکرد سازمانی می­ شود. در این پژوهش همچنین دو متغیر بازارگرایی و تکنولوژی­گرایی که بر قابلیت ­های بازاریابی الکترونیکی تاثیرگذار هستند، بررسی خواهد شد. این تحقیق در پی آن است که ورودی و خروجی­ها موثر بر قابلیت بازاریابی الکترونیکی در شرکت­های کوچک و متوسط شهر کرمانشاه بررسی کند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع­آوری داده ­ها توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شرکت­های کوچک و متوسط استان کرمانشاه انتخاب شده­است. با توجه به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از ۹۳۵ واحد صنعتی فعال در استان، ۸۵۵ واحد از آن را شرکت­های کوچک و متوسط تشکیل می­ دهند. اندازه نمونه در این تحقیق ۲۶۵ محاسبه شده است. برای گردآوری داده ­ها از پرسشنامه ۴۴ سؤالی و با طیف لیکرت پنج درجه­ای استفاده شد. تعدادی از فرضیه ­های تدوین شده با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی پیرسون آزمون شدند و بقیه فرضیه ­ها با توجه به وجود متغیر تعدیل­گر(شدت رقابت و آشفتگی بازار) از روش رگرسیون گام به گام استفاده شد و فرضیه ها با اطمینان ۹۹% تأیید شدند. نتایج این تحقیق نشان داد که بازارگرایی و تکنولوژی­گرایی بر قابلیت بازاریابی الکترونیکی تاثیر مثبتی دارند. محیط رقابتی به عنوان تعدیل کننده روابط بین بازارگرایی و تکنولوژی­گرایی با قابلیت بازاریابی الکترونیکی می­باشد. به علاوه باید اشاره کرد که قابلیت بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد مرتبط با مشتری و عملکرد سازمانی موثر است. آشفتگی بازار به عنوان تعدیل کننده رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد سازمانی می­باشد. شدت رقابت نیز به عنوان تعدیل کننده رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد مرتبط با مشتری و عملکرد سازمانی می­باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

وازه­های کلیدی: قابلیت ­های بازاریابی الکترونیکی، بازارگرایی، تکنولوژی­گرایی، شدت رقابت، آشفتگی بازار، عملکرد مرتبط با مشتری ، عملکرد سازمانی، شرکت­های کوچک و متوسط.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...