تنظیم روشنایی در دیدن مانیتور، بخصوص هنگام خوردن نور آفتاب در مانیتور در هنگام ظهر.
بعد ارتباط:
فعالیت­هایی که باعث ارتقای دانش و آگاهی مشتریان و بخصوص کاربران، درباره تقویت دستگاه­های خودپرداز می­ شود، باید وسعه داده شوند و تقویت گردند. این فعالیت­ها عبارتند از:
الف- توصیه می­ شود هنگامی که کارت خودپرداز بانکی برای نخستین بار به کاربر اهدا می­ شود، به ضمیمه آن دفترچه­ای حاوی انواع خدمات ارائه شده توسط این دستگاه­ها، مزایای استفاده از خودپردازها طریقه استفاده از آن نیز ارائه شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ب- تبلیغات هدفمند در رسانه­های جمعی در باب اهمیت روز افزون دستگاه­های خودپرداز به عنوان نمادگذار بانک­های ایرانی و به خصوص بانک ملت از بانکداری سنتی به سوی الکترونیک و تشریح کارکردها و مزایای استفاده از این گونه دستگاه­ها.
ج- در صورت اضافه شدن خدمات جدیدی به این دستگاه­ها، توصیه می­ شود که از طریق اطلاعات روی صفحه نمایش خودپردازها و به هنگام استفاده از این دستگاه­ها به اطلاع آنان رسانیده شود.
بعد محرمانگی:
توصیه می­ شود که بانک­، موجبات اطمینان خاطر این دسته از مشتریان را از بابت ملاحظات امنیتی هم­چون امکان سوء استفاده از کارت، نگرانی از عدم بازگشت کارت و ماندن آن در خودپردازها و نگرانی از نفوذ افراد سودجو و متقلب به شبکه خودپردازها را از طریق اطلاع رسانی مناسب، فراهم آورد.
برقراری امنیت کافی در محل عابربانک به منظور کاهش سرقت از مراجعین.
بعد جبران خدمات:
ارائه راهکاراهای جایگزینی سریع کارت­های خودپردازها به هنگام مفقود شدن احتمالی آن.
اریه خدمات جانبی برای دارندگان کارتهای خودپرداز، مانند تخفیفات خرید و …
نصب و استقرار دستگاه­های خودپرداز در جایگاه­های مخصوص و از پیش تعیین شده به گونه ­ای که کاربران خودپرداز قادر به انجام امور بانکی خود بدون خروج از اتومبیل شخصی خود باشند و یا به گونه ای باشد که برای افراد معلول و جانباز راحت و سهل الوصول باشد.
بعد پاسخگویی:
افزایش پاسخ گویی و احساس مسؤولیت کارکنان بانک در زمینه ی عابر بانک از طریق آموزش و تشویق کارکنان بانک در جهت برخورد مناسب با مشتریان عابربانک و حل مشکلات مشتریان؛
وجود مرجعی پاسخ گو برای حل مشکلات مشتریان عابربانک در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری؛
اطلاع رسانی و آموزش مناسب قشر های مختلف جامعه بر اساس سطح تحصیلات و گروه های سنی با توجه ویژه به افراد مسن و افراد کم سواد.
۲٫۴٫۵٫ پیشنهادهایی برای پژوهش آتی
با توجه به گسترش و رشد سریع و روزافزون کیفیت خدمت و اهیمت آن، کماکان موضوعات مختلفی در این زمینه وجود دارد که برای انجام پژوهش‎های آینده می‎تواند حائز اهیمت باشد. بنابراین، در راستای پژوهش حاضر، پیشنهادهای زیر ارائه می‎گردند:
غیره استفاده از الگوی ارائه شده جهت سنجش کیفیت خدمات در دیگر بخش‎های خدماتی با اعمال تعدیلات (در صورت نیاز)
استفاده از سایر رویکردهای کمی جهت سنجش کیفیت در بخش خدمات
استفاده از سایر فنون علمی جهت رتبه‎بندی شاخص‎ها و ابعاد سنجش کیفیت خدمت
شناسایی ابعاد و مولفه‎های کیفیت خدمت در دیگر محیط الکترونیک
انجام چنین پژوهشی با در نظر گرفتن نوعی تقسیم ­بندی مشتریان
۵٫۵٫ محدودیت‎های پژوهش
در انجام هر پژوهشی برخی محدودیتها نیز وجود دارد:
برخلاف همه پژوهشی­هایی که از برخی عدم همکاریها در تکمیل پرسشنامه‌ها به عنوان محدودیت پژوهشی یاد می­ کنند، در اینجا باید از همکاری مردم خونگرم بوشهر در تکمیل پرسشنامه ها تشکرو قدردانی کرد. محدودیت اصلی این پژوهش، محدودیت زمانی انجام پژوهش می­باشد که با وجود ضرب­العجل دانشگاه در تاریخ مقرردفاع می­باشد که فشار بسیاری بر روی پژوهش وارد می­کرد. محدودیت دیگر، کمبود متون پیرامون دستگاه­های خودپرداز و سنجش کیفیت خودپردازها، بخصوص در پژوهش­های داخلی بوده است.
منابع:

    1. احمدزاده فرد شیرازی، م. ه (۱۳۸۸) «شناخت عوامل موثر بر پذیرش بانکداری از طریق تلفن همراه، از سوی مشتریان بانک پارسیان شعب تهران» موسسه عالی بانکداری ایران رشته بانکداری، پایان نامه کارشناسی ارشد
    1. کهزادی، ن ۱۳۸۰، “بانکداری الکترونیکی در ایران و جهان”، مجموعه مقالات همایش تجارت الکترونیکی، صفحات ۱۸۰-۱۹۱
    1. بامداد، ن. , & رفیعی، ن. (۱۳۸۷). بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خودپرداز بانک‌ها. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی؛ (پیاپی ۳۱- ویژه مدیریت) , ۳۹-۵۸ .
    1. Parasuraman, A., Malhotra, A., & Zeithaml, V. A. (2005). ESQUAL: A multipleitem scale for assessing electronic service quality. Journal of Service Research, Vol. 7 No. 3,, 213-234.
    1. Montgomery, C., Douglas, “Introduction to Statistical Quality Control”, ۵th edition, NY, 2004
    1. Hiu J., L., Myung S., K. & James W., H, (2005) “Quality of Service Parameters to Network Performance Metric Mapping for SLA Monitoring”, Pohang, Korea, PP 3-9
    1. Barnes, S. J., & Vidgen, R. T. (2002). “An integrative approach to the assessment of e-commerce quality”. Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 3 No. 3, pp. 114-27.
    1. Zeithaml, V., & Bitner, M. J. (2000). Service Marketing. International Journal of Service Industry Management, 5, 55-67.
    1. Kurttila, M., & Pesonen, M. (2000). Utilizing the analytic hierarchy process AHP in SWOT analysis-a hybrid method and its application to a forest-certification case. Forest Policy and Economics, Vol. 1, 82-95.
    1. Hiu J., L., Myung S., K. & James W., H, (2005) “Quality of Service Parameters to Network Performance Metric Mapping for SLA Monitoring”, Pohang, Korea, PP 3-9
    1. حافظ‌نیا، م، ر (۱۳۸۲). مقدمه‌ای بر روش پژوهش در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم
    1. Tari, F., & Arabi, E. (1386). Reviewing US, Canada, Thailand, and Malaysia in providing E-banking cultural and economical infrastructures. tehran: E-banking Seminar
    1. Goode, M. H., Moutinho, L., & Chien, C. (1996). Structural equation modeling of overall satisfaction and full use of services for ATM’s.
    1. مقدسی، ع. (۱۳۸۱). موانع و رویکردهای شکل گیری دولت الکترونیک. نیک نژاد، م. (۱۳۹۰, آبان ۷). ATM. روزنامه فناوران اطلاعات، ص. ۱۰٫
    1. Zhao, J. J., & Zhao, S. Y. (2010). Opportunities and threats: A security assessment of state e-government websites.
  1. Koh, C. E., Prybutok, V. R., & Zhang, X. (December 2008). Measuring e-government readiness.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...