میزان آشنایی و احساس نزدیکی شما با کشور … چقدر است؟
خیلی زیاد (۵) – خیلی کم (۱)

محقق ساخته

چه تصویری از فرهنگ و مردم کشور … در ذهن شما وجود دارد؟
خیلی خوب (۵) – خیلی بد (۱)

محقق ساخته

تا چه اندازه کشور … و مردمانش در شما احساس علاقه مندی و اشتیاق به وجود می آورد؟
خیلی زیاد (۵) – خیلی کم (۱)

Brijs 2006

اعتبار(روایی) ابزار سنجش
منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سؤالات مندرج در ابزار، بطور دقیقی متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد؛ یعنی اینکه هم داده های گردآوری شده از طریق ابزار، مازاد بر نیاز تحقیق نباشد و هم اینکه بخشی از داده های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار حذف نشده باشد. روایی پرسشنامه ی مربوط به این مطالعه در دو بعد سنجیده شده است، یکی از بعد محتوا و دیگری در بعد سازه. اولی بر مبنای نظر اساتید راهنما و مشاور و دومی از طریق تحلیل عاملی اکتشافی مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج تحلیل عاملی برای این قسمت در فصل بعد آمده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پایایی ابزار سنجش
پایایی ابزار که از آن به اعتبار، دقت، و اعتمادپذیری نیز تعبیر می شود، عبارتست از اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد ، نتایج مشابهی از آن حاصل شود، به عبارت دیگر از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد. برای تأیید پایایی پرسشنامه از طریق فرمول آلفای کرونباخ استفاده گردید که فرمول یاد شده بدین شکل بیان می شود:

(۰< α <1)
α : ضریب آلفا
K: تعداد سؤال ها یا گویه ها
St: انحراف استاندارد مقیاس
Si: انحراف استاندارد سؤال یا گویه i می باشد
البته ما برای محاسبه ی آلفای کرونباخ، در این تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده کرده ایم. نتایج این سنجش دارای سه قسمت می باشد؛ اولی محاسبه ی آلفا برای کل پرسشنامه، دوم برای هر مورد از گویه ها (در صورت حذف آن) و سوم آلفای ابعاد مختلف سازه. همانطور که در جداول (۳-۳) تا (۳-۷) نیز دیده می شود، با توجه به اینکه مقدار آلفای محاسبه شده نباید پایین تر از ۰٫۷ باشد، همه ی مقادیر به دست آمده بالاتر از سطح مطلوب بوده و می توان گفت که سؤالها به مقدار زیادی توانسته اند مسأله ی مورد بحث را بسنجند.
آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه

Cronbach’s Alpha

N of Items

.۹۴۵

۱۴

آلفای کرونباخ در صورت حذف هر یک از گویه ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...