۰٫۰۰۹

تعداد

۲۶۱

برای آزمون وجود رابطه بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات مخاطب امر و نهی، از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید (جدول شماره ۴- ۳۷)، با توجّه به نتایج این آزمون ( مقدارr = 0161/0 و سطح معنی داری=۰۰۹/۰)، می‌توان اظهار داشت که بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات مخاطب امر و نهی رابطه معنادار و مستقیم برقرار می‌باشد. بنابراین فرضیه مورد نظر تأیید میگردد.

شکل (۴-۲۲):نمودار پراکندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات مخاطب امر و نهی
۲-۳-۱- ۷- آزمون فرضیه هفتم
اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر با نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر رابطه معناداری دارد.
جدول (۴- ۳۸): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر

اثربخشی

نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف

ضریب همبستگی پیرسون

۰٫۰۷۵

سطح معنیداری

۰٫۲۲۵

تعداد

۲۶۱

برای آزمون وجود رابطه بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید (جدول شماره ۴- ۳۸)، با توجّه به نتایج این آزمون ( مقدارr = 075/0 و سطح معنی داری=۲۲۵/۰)، می‌توان اظهار داشت که بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر رابطه معناداری وجود ندارد. بنابراین فرضیه مورد نظر تأیید نمیگردد.
شکل (۴-۲۳):نمودار پراکندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر
۴-۳-۱-۸- آزمون فرضیه هشتم
اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر با شرایط پیرامونی امر و نهی رابطه معناداری دارد.
جدول (۴- ۳۹) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و شرایط پیرامونی امر و نهی

اثربخشی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...