آماره آزمون

سطح معنی داری

تعهد سازمانی

۲۲۱

۷۵۹/۰

۶۱۲/۰

عدالت سازمانی

۲۲۱

۶۸۹/۰

۷۲۹/۰

با توجه به جدول ۴-۱۱ مربوط به آزمون کولموگروف- اسمیرنف متغیر های اصلی تحقیق مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده برای هر متغیر بالاتر از ۰۵/۰ می باشد، درنتیجه فرض صفر پذیرفته می شود. بنابراین متغیر های تحقیق در نمونه مورد بررسی دارای توزیع نرمال می باشد. حال می توان از روش های پارامتریک مانند رگرسیون برای بررسی فرضیات تحقیق حاضر بهره جست.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۵- آزمون فرضیه ها
در این بخش به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته می شود. لازم به ذکر است که برای فرضیه اصلی و فرعی تحقیق از آزمون رگرسیون استفاده خواهد شد.
۴-۵-۱- بررسی آزمون فرضیه اصلی
فرضیه اصلی :ابعاد عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک رفاه استان خوزستان تأثیر دارد.
جدول ۴-۱۲- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی

مقدار R (میزان رابطه)

مربع R (ضریب تعیین)

سطح معنی داری مدل

بتا

سطح معنی داری بتا

آماره دوربین واتسون

عدالت سازمانی

۸۸۸/۰

۷۸۸/۰

۰۰۰/۰

۸۸۸/۰

۰۰۰/۰

۶۸/۱

با توجه به مقدارR در جدول ۴-۱۲ مشاهده می شود که میزان رابطه بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی برابر ۸۸۸/۰ می باشد از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با ۷۸۸/۰ می باشد که بیانگر آنست که متغیر عدالت سازمانی در حدود ۷۸ درصد متغیر تعهد سازمانی را تبیین می کند. از طرفی آماره دوربین واتسون برابر ۶۸/۱ می باشد، که بیان کننده عدم خودهمبستگی بین پسماند های معادله برآورد شده می باشد. سطح معنی داری بدست آمده برای مدل نیز ، کوچک تر از پنج صدم می باشد که نشان می دهد مدل پیشنهادی معنی دار می باشد و رابطه خطی بین عدالت سازمانی و تعهد سازمانی برقرار است. ضریب بتا در مدل رگرسیون نشان می دهد که تاثیر متغیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی معنی دار بوده و شدت این تاثیر برابر با ۸۸۸/۰ می باشد، با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مثبت می باشد.
۴-۵-۲- بررسی آزمون فرضیه فرعی اول
فرضیه فرعی اول : عدالت توزیعی برتعهد سازمانی کارکنان بانک رفاه استان خوزستان تأثیر دارد.
جدول ۴-۱۳- آزمون رگرسیون تأثیر عدالت توزیعی بر تعهد سازمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...