۱۲

جهانگیری و مهر علی

۱۳۸۷

عوامل جمعیت شناختی(سن، جنسیت، تحصیلات)
متغیر های اقتصادی(فرصت های شغلی،فرصت های ارتقا، حقوق و دستمزد)
متغیر های اجتماعی( غیبت، امنیت شغلی، حمایت اجتماعی)
متغیر ها و عوامل روانی( نارضایتی از شغل، بی خبری ازنتیجه عملکرد، فقدان فرصت های آموزشی، عدم امکان توسعه شغلی، فقدان انسجام گروهی، انتظارات غیر واقعی، بی تعهد و نارضایتی از مدیران، استرس شغلی، جو ارزشی سازمان)

در این تحقیق که از روش پیمایشی استفاده شده است. عوامل مرتبط با نگهداشت از نوع پژوهش های اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق ۲۴۰۰ نفر انتخاب شده است. و با بهره گرفتن از نمونه مورگان ۳۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. تعداد عوامل ۳۸ تا انتخاب شده است که پرسشنامه ای با ۵۷ سوال طراحی گردیده است.

۱۳

افخمی اردکانی و فرحی

۱۳۹۱

فرهنگ، تعهد سازمانی

جامعه آماری تحقیق بر روی کارکنان دانشی در پژوهشگاه صنعت نفت و حدود ۱۹۵ نفر در نظر گرفته شده است. پژوهش از نظر هدف توصیفی و از نظر نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است.

۱۴

مهرگان و کلالی

۱۳۹۱

عوامل شخصی(دموگرافیک، سرمایه انسانی، مشخصه های انگیزشی، رفتار حرفه ای)
عوامل شغلی(ویژگی های شغلی، حمایت اجتماعی شغلی، سختی شغل، جذابیت شغل)
عوامل سازمانی(پاداش و مزایا، فرهنگ سازمانی، اقدامات منابع انسانی)
عوامل محیطی (خانواده و دوستان، جایگزین های شغلی ادراک شده، پیشرفت تکنولوژیک)
عوامل روانشناختی(رضایت عمومی شغل، یکنواختی شغلی، تعهد سازمانی، نگرانی ادراک شده شغلی)

پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط میان عوامل مؤثر بر ترک خدمت دانشگرا ن ICT در صنعت ارتباطات همراه ایران انجام پذیرفته شده است. که با بهره گرفتن از متدولوژی نقشه های شناختی فازی، چگونگی ارتباط میان این عوامل تبیین گردید.

۱۵

رسولی و همکاران

۱۳۹۱

حمایت سازمانی ادراک شده، نقض قرارداد روان شناختی، عدالت توزیعی، رضایت شغلی، تعهد احساسی

این تحقیق بر روی ۱۸۷ نمونه به طور تصادفی از کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور انتخاب شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامهو برای آزمون مدل تحقیق از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری تحت برنامه آماری لیزرل استفاده شده است.

۱۶

علیزاده

۱۳۸۶

تعهد سازمانی،تناسب فرد – سازمان، خشنودی شغلی، فشارهای روانی ناشی از محیط کار، طبقه شغلی، سطح تحصیلات، جنسیت

در این تحقیق پیشنهاد شده است که سازمانهای خواهان کاهش تمایل به ترک شغل باید یک مطالعه آماری چند متغیره انجام دهند تا سهم هر یک از عوامل مؤثر را در سازمان خود مورد ارزیابی قرار دهند و در نتیجه درک بهتر و روشن تری از فرایند ترک خدمت کارکنان بدست آورند.

۱۷

زمانی فر و آزرم

۱۳۸۹

عوامل سازمانی (ساختار سازمانی، سیستم ارتباطات، سیستم ارزیابی و کنترل، فرهنگ سازمانی و سرمایه اجتماعی، کارگروهی، مشارکت، چشم انداز سازمان، جایگاه سازمان در صنعت، سیستم پاداش)
عوامل شخصی( ارزش ها و باورها، انگیزش، شخصیت و احساس، مدیریت مسیر شغلی، یادگیری و رشد، استرس و ادراکات)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...