۰۰۲۰/۰

واریانس

مأخذ: یافته­های پژوهش
مأخذ: یافته­های پژوهش
مأخذ: یافته­های پژوهش
با توجه به جداول و نمودارهای فوق نتایج ذیل برای مناطق شهری استان­های ایران بدست آمده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲٫ تحلیل نتایج مناطق شهری به تفکیک استان­ها
استان سیستان و بلوچستان:
این استان در سال ۸۸، با ۳۳۷۰۳۲ /۰ فقر آموزشی دارای رتبه نخست فقر در بین استان­ها است و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است و با دارا بودن این رتبه عنوان “استان دارنده بیشترین فقر آموزشی” را به خود اختصاص داده است و فقیرترین استان در بعد آموزشی به شمار می ­آید. همچنین با دارا بودن ۴۷۹۸۸۹ /۰ فقر مسکن، رتبه نخست فقر در این بعد در بین استان­ها را نیز داراست و با دارا بودن این رتبه عنوان “استان دارنده بیشترین فقر مسکن” را نیز به خود اختصاص داده است و فقیرترین استان در بعد مسکن نیز به شمار می ­آید؛ اما با ۷۱۵۶۷۳/۰ فقر درآمدی، رتبه ۲۸ فقر در بین استان­ها رادار است و جزء ده استان رده متوسط در این بعد قرارگرفته است که جایگاه مطلوبی را دارد؛ بنابراین، این استان، با دارا بودن رتبه نخست در فقر آموزشی و مسکن، با ۵۱۰۸۶۵/۰ فقر، رتبه نخست فقر چندبعدی در بین استان­ها در سال ۸۸ را نیز به خود اختصاص داده است و وضعیت نامطلوبی را در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در سال ۹۰، فقر آموزشی ۲۸۹۶۶۵/۰ و دارای رتبه دوم در بین استان­هاست و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است. ازلحاظ مسکن با ۳۸۱۳۶۸/۰ فقر، دارای رتبه نخست فقر مسکن است و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است و با دارا بودن این رتبه عنوان “استان دارنده بیشترین فقر مسکن” را نیز به خود اختصاص داده است و فقیرترین استان در بعد مسکن به شمار می ­آید؛ اما ازلحاظ درآمدی با ۷۵۴۰۰۳/۰ فقر در رتبه ۲۴ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان رده متوسط در این بعد قرارگرفته است. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۷۵۰۱۲/۰ فقر، دارای رتبه نخست فقر چندبعدی در سال ۹۰ است و وضعیت نامطلوبی را در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۳۳۷۰۳۲/۰ به ۲۸۹۶۶۵/۰ کاهش‌یافته و از رتبه اول به دوم در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر مسکن از ۴۷۹۸۸۹/۰ به ۳۸۱۳۶۸/۰ کاهش‌یافته اما همچنان در رتبه نخست فقر در بین استان­ها قرار دارد و همچنان فقیرترین استان در بعد مسکن به شمار می ­آید. فقر درآمدی از ۷۱۵۶۷۳/۰ به ۷۵۴۰۰۳/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۲۸ به ۲۴ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است. فقر چندبعدی از ۵۱۰۸۶۵/۰ به ۴۷۵۰۱۲/۰ کاهش‌یافته اما همچنان در رتبه نخست فقر در بین استان­ها قرار دارد و فقیرترین استان به شمار می ­آید.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است.
ازآنجاکه این استان فقیرترین استان در بعد مسکن به شمار می ­آید بنابراین پیشنهاد می­ شود برنامه­هایی توسط دولت برای افزایش تعداد واحد­های مسکونی در این استان اجرا گردد و بودجه اختصاص‌یافته به بعد مسکن این استان بیشتر از سایر استان­ها باشد.
استان هرمزگان:
این استان در سال ۸۸، با ۸۸۲۳۵۳ /۰ فقر درآمدی در رتبه ۲ فقر در بین استان­ها قرار دارد که بیانگر درصد بالای تعداد افراد زیرخط فقر در این استان است خط فقر برآوردی در این سال برای استان هرمزگان است. فقر مسکن آن به ۳۰۵۸۸۲/۰، رتبه ۵ در بین استان­ها رادار است. این استان، در بعد آموزشی وضعیت بهتری را نسبت به دو بعد فوق دارد و با ۲۱۳۴۴۵/۰ فقر رتبه ۱۹ در بین استان­ها رادار است. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۶۷۲۲۷/۰ فقر، دارای رتبه ۴ فقر چندبعدی در بین استان­ها است. بارزترین علت بالا بودن فقر چندبعدی را می­توان بالا بودن فقر درآمدی و فقر مسکن دانست.
در سال ۹۰ فقر مسکن ۳۴۹۱۰۳/۰ و دارای رتبه ۲ در بین استان­هاست. ازلحاظ فقر درآمدی ۸۴۳۳۹۳/۰ و رتبه ۶ در بین استان­ها داراست بیانگر آن است که ۸۴/۰ افراد در این سال زیرخط فقر برآوردی قرار دارند. فقر آموزشی ۱۹۲۴۹۶/۰ و در رتبه ۲۴ در بین استان­ها قرار دارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۶۱۶۶۴ /۰ فقر، دارای رتبه ۲ فقر چندبعدی در بین استان­ها است.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۲۱۳۴۴۵/۰ به ۱۹۲۴۹۶/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۱۹ به ۲۴ در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر مسکن از ۳۰۵۸۸۲/۰ به ۳۴۹۱۰۳/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۵ به ۲ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است. فقر درآمدی از ۸۸۲۳۵۳/۰ به ۸۴۳۳۹۳/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۲ به ۶ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر چندبعدی از ۴۶۷۲۲۷/۰ به ۴۶۱۶۶۴/۰ کاهش‌یافته اما بااین‌وجود، از رتبه ۴ به ۲ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است.
استان کردستان:
این استان در سال ۸۸، با ۴۷۹۱۲۱ /۰ فقر، رتبه دوم فقر مسکن رادار است که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد مسکن برای این استان است. در بعد درآمدی با ۸۳۵۱۶۵/۰ فقر در رتبه ۸ در بین استان­ها قرار دارد که بیانگر آن است که ۰٫۸۳ افراد زیرخط فقر درآمدی برآوردی قرار دارند. در فقر آموزشی با ۲۱۷۵۸۲ /۰ فقر در رتبه ۱۸ در بین استان­ها قرار دارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۵۱۰۶۲۳ /۰ فقر، دارای رتبه ۲ فقر چندبعدی در بین استان­ها بعد از سیستان و بلوچستان قرار دارد. درصد بالای فقر چندبعدی را می­توان به دلیل بالا بودن فقر درآمدی و فقر مسکن دانست.
در سال ۹۰، با ۲۹۸۱۶۵/۰ فقر، رتبه سوم فقر مسکن رادار است که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد مسکن برای این استان است. در بعد درآمدی با ۸۴۱۷۴۳ /۰ فقر در رتبه ۸ در بین استان­ها قرار دارد بیانگر آن است که ۸۴ /۰ افراد زیرخط فقر درآمدی برآوردی قرار دارند. در فقر آموزشی با ۳۹۴۵ ۲۳ /۰ فقر در رتبه ۹ در بین استان­ها قرار دارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۵۷۹۵۱/۰ فقر، دارای رتبه ۳ فقر چندبعدی در بین استان­هاست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۲۱۷۵۸۲/۰ به ۲۳۳۹۴۵/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۱۸ به ۹ در بین استان­ها صعود کرده است و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قرارگرفته است. فقر مسکن از ۴۷۹۱۲۱/۰ به ۲۹۸۱۶۵ /۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۲ به ۳ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر درآمدی از ۸۳۵۱۶۵/۰ به ۸۴۱۷۴۳/۰ افزایش‌یافته و رتبه آن، بین استان­ها ثابت باقی‌مانده است. فقر چندبعدی از ۵۱۰۶۲۳ /۰ به ۴۵۷۹۵۱/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۲ به ۳ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است.
استان خوزستان:
این استان در سال ۸۸، با ۲۶۵۱۳۶/۰ فقر آموزشی رتبه ۸ در بین استان­ها را داراست و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۳۱۷۳۲۸/۰ فقر در رتبه ۳ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد مسکن برای این استان است. فقر درآمدی آن، ۸۵۱۷۷۵/۰ و در رتبه ۴ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۷۸۰۷۹/۰ فقر، دارای رتبه ۳ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست. بارزترین علت بالا بودن فقر چندبعدی این استان را می­توان درصد بالای فقر درآمدی و فقر مسکن و تا حدودی فقر آموزشی دانست.
در سال ۹۰، با ۲۲۶۳۸۱/۰ فقر آموزشی رتبه ۱۴ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان رده متوسط در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۲۲۹۹۴۷/۰ فقر در رتبه ۷ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد مسکن برای این استان است. فقر درآمدی آن، ۸۵۷۳۹۸/۰ و در رتبه ۵ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۳۷۹۰۸/۰ فقر، دارای رتبه ۴ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست. بارزترین علت بالا بودن فقر چندبعدی این استان را می­توان همانند قبل درصد بالای فقر درآمدی و فقر مسکن و تا حدودی فقر آموزشی دانست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۲۶۵۱۳۶/۰ به ۲۲۶۳۸۱/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۸ به ۱۴ در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر مسکن از ۳۱۷۳۲۸/۰ به ۲۲۹۹۴۷/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۳ به ۷ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر درآمدی از ۸۵۱۷۷۵/۰ به ۸۵۷۳۹۸/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۴ به ۵ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر چندبعدی از ۴۷۸۰۷۹/۰ به ۴۳۷۹۰۸/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۳ به ۴ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در سال ۸۸ به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است و در سال ۹۰ بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، سپس بعد مسکن و آموزشی در یک‌مرتبه قرار دارند.
استان تهران
این استان در سال ۸۸، با ۱۴۹۶۸۶/۰ فقر آموزشی رتبه ۳۰ در بین استان­ها را داراست و با دارا بودن این رتبه عنوان “استان دارنده کمترین فقر آموزشی” را به خود اختصاص داده است. در بعد مسکن با ۳۱۵۰۹۴/۰ فقر در رتبه ۴ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۷۱۰۶۹/۰ و در رتبه ۳ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد درآمدی برای این استان است. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۴۵۲۸۳/۰ فقر، دارای رتبه ۶ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در سال ۹۰، با ۱۲۴۳۱۵/۰ فقر آموزشی رتبه ۳۰ در بین استان­ها داراست و همچنان عنوان “استان دارنده کمترین فقر آموزشی” را به خود اختصاص داده است. در بعد مسکن با ۲۴۳۱۵۰۵/۰ فقر در رتبه ۵ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۸۱۲۷۸۵/۰ و در رتبه ۲ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد درآمدی برای این استان است. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۱۶۲۴۸/۰ فقر، دارای رتبه ۱۳ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت متوسطی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۱۴۹۶۸۶/۰ به ۱۲۴۳۱۵/۰ کاهش‌یافته اما رتبه آن، در بین استان­ها ثابت باقی‌مانده است. فقر مسکن از ۳۱۵۰۹۴/۰ به ۲۴۳۱۵۰۵ /۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۴ به ۵ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر درآمدی از ۱۰۶۹ ۸۷/۰ به ۸۸۱۲۷۸۵/۰ افزایش‌یافته اما بااین‌وجود، از رتبه ۳ به ۲ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است. فقر چندبعدی از ۴۴۵۲۸۳/۰ به ۴۱۶۲۴۸/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۶ به ۱۳ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است و از استانی با وضعیت ضعیف و نامطلوب به استانی با وضعیت متوسط تبدیل‌شده است.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است.
استان زنجان:
این استان در سال ۸۸، با ۲۸۵۴۰۳/۰ فقر آموزشی رتبه ۴ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۲۴۱۸۳/۰ فقر در رتبه ۱۱ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان رده متوسط در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۳۶۶۰۱/۰ و در رتبه ۷ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۵۴۶۱۱ /۰ فقر، دارای رتبه ۵ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست. بارزترین علت بالا بودن فقر چندبعدی این استان را می­توان درصد بالای فقر درآمدی و فقر آموزشی و تا حدودی فقر مسکن دانست.
در سال ۹۰، با ۲۳۶۵۲۲/۰ فقر آموزشی رتبه ۸ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۱۸۷۸۲۶/۰ فقر در رتبه ۱۴ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان رده متوسط در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۸۳۴۷۸/۰ و در رتبه ۱ در بین استان­ها قرار دارد و با دارا بودن این رتبه عنوان “استان دارنده بیشترین فقر درآمدی” را به خود اختصاص داده است. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۳۵۹۴۲/۰ فقر، دارای رتبه ۵ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست. بارزترین علت بالا بودن فقر چندبعدی این استان را می­توان درصد بالای فقر درآمدی دانست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۲۸۵۴۰۳/۰ به ۲۳۶۵۲۲/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۴ به ۸ در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر مسکن از ۲۴۱۸۳/۰ به ۱۸۷۸۲۶/۰ کاهش‌یافته و از رتبه ۱۱ به ۱۴ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر درآمدی از ۸۳۶۶۰۱/۰ به ۸۸۳۴۷۸/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۷ به ۱ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است. فقر چندبعدی از ۴۵۴۶۱۱/۰ به ۴۳۵۹۴۲ /۰ کاهش‌یافته اما رتبه آن، در بین استان­ها ثابت باقی‌مانده است.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، آموزشی و مسکن است.
ازآنجاکه این استان فقیرترین استان در بعد درآمدی در سال ۹۰ به شمار می ­آید بنابراین پیشنهاد می­ شود برنامه­هایی توسط دولت برای افزایش اشتغال و فرصت­های شغلی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر در این استان اجرا گردد تا بدین نحو شاهد کاهش فقر درآمدی در این استان باشد.
استان کرمان:
این استان در سال ۸۸، با ۲۱۸۸۶۸/۰ فقر آموزشی رتبه ۱۷ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان رده متوسط در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۲۴۷۱۷/۰ فقر در رتبه ۹ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۲۲۶۴۲/۰ و در رتبه ۹ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۲۹۵۶/۰ فقر، دارای رتبه ۱۲ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت متوسطی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در سال ۹۰، با ۲۰۹۳۷/۰ فقر آموزشی رتبه ۱۶ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان رده متوسط در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۲۵۹۱۵۱/۰ فقر در رتبه ۴ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است که حاکی از وضعیت نامطلوب در بعد مسکن برای این استان است. فقر درآمدی آن، ۸۳۴۵۵۳/۰ و در رتبه ۱۰ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۳۴۳۵۸/۰ فقر، دارای رتبه ۶ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۸ شاهد آن هستیم که فقر آموزشی از ۲۱۸۸۶۸/۰ به ۲۰۹۳۷/۰ کاهش‌یافته اما بااین‌وجود از رتبه ۱۷ به ۱۶ در بین استان­ها صعود کرده است. فقر مسکن از ۲۴۷۱۷/۰ به ۲۵۹۱۵۱/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۹ به ۴ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است. فقر درآمدی از ۸۲۲۶۴۲ /۰به ۸۳۴۵۵۳/۰ افزایش‌یافته و از رتبه ۹ به ۱۰ فقر، در بین استان­ها تنزل داشته است. فقر چندبعدی در ۴۲۹۵۶/۰ به ۴۳۴۳۵۸/۰ ثابت باقی نمانده است اما رتبه آن، از ۱۲ به ۶ فقر، در بین استان­ها صعود کرده است که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در مقایسه ۳ بعد فقر مذکور با یکدیگر مشاهده می­ شود که در هر دو سال به ترتیب بیشترین فقر مربوط به بعد درآمدی، مسکن و آموزشی است.
استان لرستان:
این استان در سال ۸۸، با ۲۷۷۷۷۸/۰ فقر آموزشی رتبه ۵ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۲۶۲۲۲/۰ فقر در رتبه ۷ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۷۶۶۶۶۷/۰ و در رتبه ۲۰ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان رده متوسط در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۳۵۵۵۶/۰ فقر، دارای رتبه ۸ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.
در سال ۹۰، با ۲۷۳۷۰۷/۰ فقر آموزشی رتبه ۴ در بین استان­ها داراست و جزء ده استان اول فقیر در بعد آموزش قراردارد. در بعد مسکن با ۱۸۵۳۴۵/۰ فقر در رتبه ۱۶ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان رده متوسط در این بعد قرارگرفته است. فقر درآمدی آن، ۸۴۲۶۷۲/۰ و در رتبه ۷ در بین استان­ها قرار دارد و جزء ده استان اول فقیر در بعد درآمدی قراردارد. بر اساس سه بعد فقر مذکور، این استان با ۴۳۳۹۰۸/۰ فقر، دارای رتبه ۷ فقر چندبعدی در بین استان­هاست که وضعیت نامطلوبی در مقایسه با سایر استان­ها داراست.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...