لیکرت

۷

انتقال صریح دانش

کیفی

نسبی

لیکرت

منبع: یافته‌های تحقیق
روش آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها
در پژوهش حاضر پردازش داده‌ها در سه سطح انجام گرفت که عبارت‌اند از:

  • تحلیل تک متغیره متغیرها
  • تجزیه و تحلیل دو متغیره متغیرها
  • تجزیه و تحلیل چند متغیره متغیرها

پس از جمع‌ آوری داده‌ها و به‌کارگیری روش‌های تحلیل مدلهای مفهومی[۱۲۴] با بهره گرفتن از فنون آمار توصیفی به توصیف داده‌ها پرداخته و در این راستا از جداول توزیع فراوانی و توافقی، رسم نمودار و محاسبه شاخص‌ها استفاده شد، در مرحله اول متغیرها به صورت تکی مورد بررسی قرار گرفت و روابط بین متغیرها مد نظر نیست و شاخص‌های مرکزی و پراکندگی مقایسه می‌شود و تصویری از جامعه مورد مطالعه به دست می‌آید. در قسمت بعد برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل‌های دو متغیره استفاده شد. برای سنجش ضریب همبستگی بین متغیرها معادلات ساختاری با بهره گرفتن از لیزرل انجام گرفت.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در نهایت نیز تحلیل مسیر و رگرسیون چند متغیره برای تعیین تأثیرات مستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفت.
جمع‌بندی فصل سوم
در این فصل پس از ذکر فرضیات در نظر گرفته‌شده برای تحقیق، چارچوب تحقیق ارائه شد و سپس در مورد روش تحقیق توضیحاتی ارائه شد. همچنین بیان شد که جامعه آماری این تحقیق، کلیه پروژه‌هایی را شامل می‌شود که کارفرمای آن شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن بوده و آغاز به کار آن‌ها از سال ۱۳۸۵ به بعد است. نمونه‌گیری به روش خوشه‌ای دومرحله‌ای از میان پروژه‌های انجام‌گرفته صورت می‌گیرد پس از آن ابزار و شیوه جمع آوری داده‌ها و روایی و پایایی پرسشنامه بیان شد. در ادامه نیز پس از توضیح متغیرهای تحقیق، روش آماری و سطوح تجزیه و تحلیل متغیرها بیان گردید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
این فصل به تجزیه و تحلیل داده‌ها اختصاص دارد. در این فصل، ابتدا آماره توصیفی تک‌تک متغیرها به صورت جداول فراوانی و شاخص‌های پراکندگی ارائه می‌گردد. سپس با بهره گرفتن از معادلات ساختاری به بررسی تحلیل‌های دو متغیره و روابط دو به دوی متغیرها پرداخته می‌شود و در نهایت با انجام تحلیل‌های چند متغیره و رگرسیون چندگانه، نتایج حاصل آزمون فرضیه‌های تحقیق ارائه می‌گردد. به این منظور فصل حاضر در ۵ بخش سازماندهی شده است. بخش اول، آمار توصیفی است که به توصیف ویژگی‌های جامعه مورد مطالعه و برخی پارامترها می‌پردازد. در این بخش، پاسخ‌دهندگان در جامعه آماری، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در بخش دوم تحلیل‌های تک متغیره مورد بحث قرار می‌گیرد. در بخش سوم به تحلیل دو متغیره داده‌ها و آزمون روابط آن‌ها با یکدیگر با بهره گرفتن از معادلات ساختاری خواهیم پرداخت. بخش چهارم تحلیل‌های چند متغیره را با بهره گرفتن از فنون آمار استنباطی در بر می‌گیرد و در انتها نیز با توجه به مطالب چهار بخش اول در خصوص فرضیه‌های پژوهش اظهارنظر خواهد شد.
مشخصه عمومی نمونه آماری و پاسخ‌دهندگان
جامعه آماری این پژوهش کلیه پروژه‌هایی را شامل می‌شود که کارفرمای آن شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن بوده و آغاز به کار آن‌ها از سال ۱۳۸۵ به بعد است. به علاوه در تحقیق حاضر آن دسته از پروژه‌هایی مد نظر قرار گرفت که حائز شرایط زیر باشند: اولاً از شرکت‌های خارجی (شرکت‌هایی که تابعیت[۱۲۵] غیر ایرانی دارند) به عنوان مشاور یا پیمانکار بهره گیرند، ثانیاً مبلغ قرارداد این پروژه‌ها بیش از ۶۷۰ ریال باشد. به پروژه‌هایی که مبلغ قرارداد آن‌ها کمتر از مبلغ مذکور باشد معاملات متوسط اطلاق می‌گردد (قانون مناقصات، سال ۱۳۹۱)
تعداد ۲۰۰ پرسشنامه میان مدیران پروژه، مدیران اجرایی و سرپرستان پروژه‌های جامعه آماری تحقیق توزیع گردید، شناسایی گروه پاسخ‌دهندگان و دسترسی به آن‌ها با همکاری و راهنمایی کارشناسان مستقر در شرکت ملی نفت ایران انجام گرفت که نهایتاً با پیگیری‌های انجام‌گرفته ۱۲۸ پرسشنامه برگشت داده شد. پس از جمع‌ آوری داده‌ها اقدام به توصیف پاسخ‌دهندگان و پروژه‌های نمونه آماری تحقیق گردید. در این بخش پیش از تجزیه و تحلیل آماری به بررسی چگونگی توزیع نمونه آماری از حیث متغیرهایی چون مبلغ قرارداد پروژه، سمت پاسخ‌دهنده و میزان تحصیلات وی پرداخته خواهد شد.
مبلغ قرارداد پروژه
در جدول ۴-۱ فراوانی پروژه‌ها از نظر مبلغ قرارداد آن‌ها ارائه‌شده است.همان طور که مشاهده می‌گردد، مبلغ قرارداد بخش اعظم پروژه‌ها کمتر از صد میلیارد ریال است.
فراوانی مربوط به مبلغ قرارداد پروژه‌ها

فراوانی

درصد

درصد تجمعی

کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال

۷۶

۵۹٫۳

۵۹٫۳

بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...