۹۰

شرکت های بیمه عمر

۸۵

بانک

۸۴

بیمه

۸۱

خدمات اتوموبیل

۷۵

کارت های اعتباری

۴۵

خشکشویی

۴۰

داروخانه

۳۵

نرم افزار

جدول ۲-۶ تأثیر افزایش ۵%در نرخ حفظ مشتری در خالص ارزش حال ساسر و ریچهلد(۱۹۹۰)
امروزه اکثر شرکت های بیمه با محیطی کاملاً پویا روبرو هستند.همه شرکت های بیمه اعم از کوچک و بزرگ،خصوصی یا دولتی با توجه به تغییرات سریع در موقعیت های رقابتی و شرایط حاکم بر بازار،جذب و حفظ مشتریان تجاری را در رأس برنامه های خود قرار داده اند چرا که بدون تردید بهترین شیوه برای سودآوری می باشد.شرکت های بیمه به منظور اطمینان از تداوم یافتن روابط با مشتریان،در پی طراحی و اجرای استراتژی هایی هستند که به طور پیوسته روابط خود را با مشتریان(بیمه گذاران)بهبود بخشند.بنابراین لازم است شرکت های بیمه نیازهای مشتریان را در کانون توجه خود قرار داده و محیطی را فراهم کنند که بر رضایت مشتری تمرکز داشته باشند.این حقیقت غیر قابل انکار است که بدون وجود روابط خلاق میان مشتریان(بیمه گذاران)و سازمان های بیمه و بدون ارائه خدمت با کیفیت نمی توان آینده روشنی را برای شرکت های بیمه متصور شد.از این رو شرکت های بیمه برای کارآمد شدن نیازمند بدست آوردن اطلاعات کافی از مشتری و توسعه روابط با آنها هستند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۴۲ نگاهی به وضعیت بیمه‌های زندگی در ایران:
هر ایرانی به طور متوسط از هر صد واحد پولی که بابت حق بیمه به شرکت های بیمه پرداخته است، ۷.۹ واحد آن برای بیمه های زندگی بوده است. براساس آمارهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران حق بیمه سرانه پرداخت شده در ایران برای بیمه های بازرگانی در سال ۱۳۸۹ شمسی (۲۰۱۰ میلادی) ۷۹۱ هزار و ۶۰۰ ریال (با نرخ های تبدیل ارز در آن سال معادل ۷۶.۸ دلار ) بوده است که ۷.۹ درصد آن بابت بیمه های زندگی و ۸۲.۱ درصد آن بابت دیگر پوشش های بیمه ای شامل بیمه شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه اتومبیل، درمان، حوادث، آتش سوزی، باربری، مهندسی ، پول، اعتبار و … پرداخت شده است. جایگاه بیمه‌های اشخاص در کشور ما ایده‌ال نیست. بیمه‌های زندگی ۸% کل حق بیمه‌ها را در کشور ما تشکیل می‌دهد در حالیکه همین شاخص در مقیاس جهانی ۵۰٫۷ % است . که این موضوع نشان دهنده شکاف عمیقی است که صنعت بیمه کشور ما با میانگین‌های جهانی دارد)سایت بیمه مرکزی).
نمودار۲-۳ نشان دهنده درصد سهم رشته های بیمه از حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور سال ۱۳۹۱
سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی))
۲-۴۳ بیمه کارآفرین[۸۹]
شرکت بیمه کارآفرین نخستین شرکت بیمه خصوصی است که در چارچوب قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری،قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی و قانون تجارت در تاریخ۲۸/۱۲/۱۳۸۱ به شماره ۲۰۰۸۴۵به ثبت رسیده و با اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران فعالیت خود را در سطح کشور آغاز نموده است.سرمایه شرکت بیمه کارآفرین یک صد و چهل میلیارد است که ۶۵درصد موسسان شرکت متشکل از بانک کارآفرین،گروه های صنعتی و ساختمانی و متخصصان طراز اول صنعت بیمه کشور و ۳۵درصد از طریق عرضه سهام تأمین شده است.
۲-۴۳-۱ موضوع شرکت
الف)انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع بیمه های اشخاص،اموال و مسئولیت.
ب)تسهیل پوشش اتکایی مورد نیاز از داخل و خارج در خصوص بیمه های صادره.
پ)قبول و پذیرش بیمه های اتکایی از صندوق های بیمه اتکایی خارج از شرکت به صورت متقابل.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...