– بازنگری و توسعه نهادها و سازمانهای مرتبط در منطقه برای آموزش مردم و گردشگران جهت استفاده مطلوب و بهینه از جاذبه ها

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

استراتژی
فرصت ها
(WO)

– حفظ طبیعت زیبای جاذبه های گردشگری با برنامه ریزی و توجه به اصول توسعه پایدار
– بهسازی جاده ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
– بالا بردن امنیت منطقه با تشکیل پلیس توریسم
– استفاده از پتانسیل منطقه جهت فقر زدائی و رفع بیکاری در منطقه
– ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه
– حفظ و حراست از زیست گاه های جنگلی و گونه های خاص جانوری
– افزایش انگیزه مسافرت در بین طبقات شهرنشین
– شناسایی و بهره گیری از جاذبه ها، فراورده ها و دیگر مزیتهای نسبی گردشگری این منطقه
– استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه به منظور ایجاد تشکل های تعاونی مردمی و همچنین ترویج و آموزش گردشگری از طریق نشستها و جلسات مختلف با مردم منطقه
– ایجاد هماهنگی مابین نهادها و بخشهای مختلف مرتبط با گردشگری

استراتژی نقاط قوت
(SO)

– نگاه دولت به گردشگری شهرستان به لحاظ توانایی گردشگری در ایجاد درآمد
– آموزش و برطرف کردن نیازهای مرد منطقه در جهت کاهش استفاده از جنگلها و مراتع
– جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک منطقه
– پوشش مراکز بهداشتی در سطح شهرستان
– متنوع کردن جاذبه های منطقه جهت جذب گردشگران بیشتر
– آمزش ساکنین جهت برخورد مناسب با گردشگران
– زمینه سازی و تشویق مردم به مشارکت در جهت توسعه زیرساختها، تجهیزات و تسهیلات مختلف گردشگری و کسب درآمد از این طریق و همچنین استفاده از مشارکت بخش خصوصی در زمینه هایی که مردم نمی توانند مشارکت و یا سرمایه گذاری نمایند
– برگزاری سمینارها و نشستهای مختلف توسط دستگاه های ذیربط در جهت توسعه گردشگری در منطقه
– تدوین قوانین و مقررات ویژه جهت استفاده بهینه از جاذبه ها و فراورده های گردشگری و جلوگیری از تخریب و آلودگی این منابع

استراتژی
پرهیز ازتهدید
(WT)

– ایجاد مراکز اقامتی در سطح شهرستان
– ایجاد و توزیع مناسب رستورانها و اغذیه فروشی ها در سطح شهرستان و توجه به کیفیت آنها
– تشویق و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری
– توجه و سرمایه گذاری دولت در بخش گردشگری
– ایجاد تأسیسات و تجهیزات تفریحی و ورزشی در پیرامون جاذبه های گردشگری
– فرهنگ سازی توسط سازمانهای مربوطه جهت حفظ محیط طبیعی
– توجه به جاده ها و تعمیر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
– توسعه و گسترش توریسم کشاورزی به منظور بهره برداری مناسب از مناظر، مزارع و باغات روستایی در جهت کسب درآمد و نیز جلوگیری از تخریب مزارع و پوشش گیاهی منطقه
– بهره برداری از توان تشکیلاتی، قوانین و مقررات در جهت کاهش مخاطرات و آلودگی های اکولوژیکی و زیست محیطی در مناطق و مکانهای گردشگری
– تأمین امنیت مناطق گردشگری در جهت جلوگیری از بروز تخلفات اجتماعی و سایر تخلفات
– تنوع بخشی به امکانات، فعالیتها و خدمات توریستی به منظور جلب رضایت گردشگران و بالطبع افزایش تعداد گردشگران

استراتژی به حداقل رساندن نقاط ضعف
(ST)

جدول۵- ۴۴- نظام تحلیل راهبردها و استراتژی گردشگری تاریخی و مذهبی بر پایه مدل((swot

ساختار و نظام فضایی گردشگری تاریخی و مذهبی

ساختار و نظام فضایی گردشگری تاریخی و مذهبی

موضوعات
تحلیل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...