۹۳/۰

۹۰/۰<

NNFI (Non-Normed Fit Index)

۹۶/۰

۹۰/۰<

IFI(Incremental Fit Index)

۹۵/۰

۹۰/۰<

CFI (Comparative Fit Index)

۰۷۰/۰

۰۸/۰>

RMSEA(Root Mean Square Error of Approximation)

نسبت مجذور X2 به درجه آزادی بسیار به حجم نمونه وابسته می باشد و نمونه بزرگ ، کمیت خی دو را بیش آنچه که بتوان آن را به غلط بودن مدل نسبت داد ، افزایش می دهد ، ایده آل آن است که مقدار نسبت خی دو به درجه آزادی کمتر از عدد ۳ باشد با توجه به مقدار گزارش شده برای این مقدار در جدول ۴-۷ میتوان نتایج حاصل از این قسمت را معتبر و به لحاظ آماری قابل تحلیل دانست . زیرا که مقدار نسبت خی دو به درجه آزادی برای این مدل ۸۴/۱ گزارش شده است .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شاخص GFI و AGFI که توسط جارزکاگ وسوربوم (۱۹۸۹) پیشنهاد شده است ، نشان دهنده اندازه ای از مقدار نسبی واریانس و کوواریانس ها می باشد که توسط مدل تبیین می شود . این معیار بین صفر تا یک متغیر می باشد که هر چه به عدد یک نزدیکتر باشند ، نیکویی برازش مدل با داده های مشاهده شده بیشتر است . مقدار GFI و AGFI گزارش شده برای این مدل بالاتر از ۹/. هستند ، که تایید کننده نتایج آزمون خی دو می باشند.
شاخص ریشه دوم میانگین مجذور پس مانده ها (RMR) ، یعنی تفاوت بین عناصر ماتریس مشاهده شده در گروه نمونه و عناصر ماتریس برآورد یا پیش بینی شده با فرض درست بودن مدل مورد نظر است که هرچه این شاخص برای مدل موردنظر نزدیک تر به صفر باشد ، مدل مذکور برازش بهتری دارد . مقدار RMR در این تحقیق (۰۴۲/۰) بیانگر تبیین مناسب کوواریانس ها می باشد .
برای بررسی اینکه یک مدل به خصوص در مقایسه با سایر مدل های ممکن ، از لحاظ تبیین مجموعه ای از داده ها مشاهده شده تا چه حد خوب عمل می کند ،از مقادیر شاخص نرم شده برازندگی (NFI) ، شاخص نرم نشده برازندگی (NNFI) ، شاخص برازندگی فزاینده (IFI) ، شاخص برازندگی تطبیقی (CFI) ، استفاده گردیده که به اعتقاد براون و کودک (۱۹۹۲) مقادیر بالای ۹/۰ این شاخص ها حاکی از برازش بسیار مناسب مدل طراحی شده در مقایسه با سایر مدل های ممکنه است .
در نهایت برای بررسی چگونگی ترکیب برازندگی و صرفه جویی مدل مربوطه ، از شاخص بسیار قدرتمند ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب (RMSEA) استفاده شده است . مقدار این شاخص برای مدل های خوب کمتر از ۰۸/۰ می باشد. مدلی که در آن این شاخص ۱۰/۰ یا بیشتر باشد برازش ضعیفی دارد ( هومن، ۱۳۸۴).
مقدار این شاخص در این مدل (۰۷/۰) می باشد که برای مدل طراحی شده در این تحقیق ، نشان از برازش مناسب داده های گردآوری شده و برازندگی عالی آنها دارد.
در واقع این نتایج علاوه بر اینکه روایی واعتبار سازه ی ارزیابی عملکرد و مولفه های کلاس جهانی را نشان می دهد ، فرضیات فرعی اول تا پنجم تحقیق را نیز تایید می کند.
۴-۳-۳- رتبه بندی متغیرها با بهره گرفتن از آزمون فریدمن
برای بررسی اهمیت و رتبه بندی تاثیر پذیری مولفه های کلیدی کلاس جهانی سازمانها از آزمون فریدمن استفاده شده است که نتایج آن در جدول (۴-۸) اشاره شده است.
با توجه به جدول(۴-۸) ،میزان تاثیرپذیری مولفه های کلاس جهانی از ارزیابی عملکرد سازمانی بترتیب: * تامین انتظارات مشتری با میانگین رتبه ۵۳/۳
* خلاقیت و نوآوری با میانگین رتبه ۳۷/۳
* کاهش زمان انتظار مشتری با میانگین رتبه ۸۹/۲
* کاهش زمان رسیدن محصول به بازار با میانگین ۶۸/۲
* کاهش هزینه ها با میانگین ۵۸/۲ از بیشترین به کمترین می باشد.
جدول۴- ۸- نتایج تحلیل آزمون فریدمن

تعداد

۱۲۰

کای اسکوئر

۳۶٫۸۴۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...