زوج­های بدون بچه

مصرف کنندگانی که سن آن­ها بین ۲۵-۴۹ و با والدین و بدون بچه زندگی می­ کنند.

بزرگترها

مصرف کنندگان که سن بالای ۵۰ سال دارند.

منبع:Analysis Data Aonitor
۹-۷-۲- بخش بندی براساس موقعیت
برای فهم جامع و پیش بینی دقیق رفتار در تقاضاهای بازار، بخش­بندی بر اساس موقعیت پیشنهاد شده است. حتی اگر چه کمبود توجه به موقعیت مصرف بوسیله محققان متعددی گزارش شده اما مطالعات بسیار کمی موقعیت مصرف را بعنوان مبنایی برای بخش­بندی مشتریان موجود در بازار بکار برده­اند و مطالعات رسمی بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. تعداد بسیار محدودی از محققان فاکتورهای موقعیتی را بعنوان عاملی تعیین کننده در رفتار انتخاب، مورد بررسی قرار داده­اند. از جمله کسانی که در رابطه با موقعیت مصرف مطالعه کرده ­اند می­توان به ساندیل[۶۰] (۱۹۶۸) و دیکسن[۶۱] (۱۹۸۲) اشاره کرد (Dubow,1992).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بخش دوم:

معرفی

بانک کشاورزی

۱-۲- تاریخچه
از تاسیس بانک ملى ایران در دهه اول قرن حاضر چندى نگذشته بود که ضرورت یک واحد اعتبارى براى کمک به کشاورزان کشور احساس شد. سال ۱۳۰۹ بانک ملی این مسئولیت را پذیرفت و بخشی به نام«بانک فلاحتی» در محدودۀ بانک ملی آغاز به کار کرد.
سال ۱۳۱۲ قانون ایجاد بانک مستقلى با مسئولیت بیشتر به نام «بانک فلاحتى و صنعتى ایران» از تصویب مجلس شوراى ملى وقت گذشت و بانک مذکورتاسیس شد. خدمات اولیه بانک با توجه به نداشتن کفایت سرمایه در قبال وسعت اراضى ایران که در آن سال ها صددرصد یک کشور کشاورزى محسوب می­شد و در کنار آن صنایع دستى روستایى هم در جریان بود، همچنان به زحمت پیش می­رفت .
سال ۱۳۱۸ دولت وقت مجدداً لازم دید که تغییراتى قانونى با تسهیلات بیشتر براى تأمین نیازهاى کشاورزان جامعه ایجاد کند، حاصل آن این بود که منابع مالى بانک تقویت شد و هم نام آن به «بانک کشاورزى و پیشه و هنر ایران» تغییر یافت. سال ۱۳۲۲ به موازات پایان جنگ جهانی دوم ضرورت تسهیلات مناسب‌تر در بخش کشاورزى پیش آمد،لذا مسئولان وقت تغییراتى قانونى در منابع مالى بانک و آیین نامه هاى آن دادند. این بار مسئولیت وابسته به(پیشه و هنر) از دوش بانک برداشته شد و نام بانک به«بانک کشاورزی ایران» تغییر یافت.
اگرچه ضرورت کمک هاى کوچک اعتبارى در پیشبرد صنایع دستى روستایى همچنان در حیطه کار بانک بود، سال هاى ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۳ دوران شروع و پیشبرد قانون اصلاحات ارضى در کشور بود. در اجراى مرحله دوم قانون مذکور،کشاورزان کشور براى مکانیزه کردن و آبیارى اراضی(تهیه تراکتور و ماشینهاى کشاورزى، حفرچاه هاى عمیق و نیمه عمیق و نصب موتورهاى لازم) نیاز مبرم به پول داشتند لذا مسئولیت بانک بسیار سنگین شد و کمک هاى اعتبارى در بخش کشاورزی نیز کافی بود.
قوانین جدید در سال ۱۳۴۲ رسمیت یافت و نام بانک هم بنابر مسئولیت جدید به «بانک اعتبارات کشاورزى و عمران روستایى ایران» تغییر کرد. سال ۱۳۴۸ قوانین جدیدى براى پیشبرد شرکتهاى تعاونى وابسته به بخش کشاورزى وضع شد و در نتیجه باز هم نام بانک مادر با توجه به مسئولیتهاى جدید تغییر کرد و به نام «بانک تعاون کشاورزى ایران» شناخته شد و مسئولیت صندوق توسعه کشاورزى هم در سال ۱۳۵۲ با تغییر مقررات و آیین نامه ها توسعه پذیرفت و به نام «بانک توسعه کشاورزى ایران»خوانده شد.
پس از انقلاب اسلامى در سال ۱۳۵۸ هر دو بانک تعاون کشاورزى ایران و توسعه کشاورزى ایران درهم ادغام شدند و موسسه جدید با قابلیت هاى بیشتر به نام «بانک کشاورزى» خوانده شد.
بانک کشاورزی پس از انقلاب اسلامی با ترکیب دو بانک تعاون کشاورزی و توسعه کشاورزی و تعدادی موسسات اعتباری وابسته به وزارت کشاورزی به وجود آمد. ( ویکیپدیا به نقل از دکتر تقوی). این بانک تقریبا دارای ۱۰۰ شعبه در تهران بزرگ و ۲۰۰۰ شعبه در سراسر کشور است.
۲-۲- افتخارات و دستاوردها

  • تهیه، اجرا و استقرار سیستم جامع بانکداری متمرکز(مهرگستر) برای اولین بار در نظام بانکی کشور
  • اولین بانک منتخب به عنوان بانک برتر از طرف نشریه The Banker طی چهار سال متوالی (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷)
  • معرفی بانک کشاورزی در صدر مؤسسات مالی اسلامی جهان در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله تخصصی The Banker
  • بانک برتر ایران در بهره‌مندی از سرمایه ۱۳۸۷ معرفی شده از سوی جشنواره ملی ایرانیان
  • بانک برتر در جشنواره خدمت‌رسانی و پاسخگویی در سال ۱۳۸۵
  • بانک برتر از طرف نشریه Euromoney سال ۲۰۰۵
  • دریافت گواهی‌نامه استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت ISO9001
  • تقدیر از طرف جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس برترین بانک به عنوان سازمان نوآور و پویا از سوی کمیته داوران سومین همایش نوآوری و عدالت اقتصادی
  • دریافت لوح زرین تلاش در معیار مدیریت دانش نظام پیشنهادها و گواهینامه اهتمام به تعالی نظام پیشنهادها از نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت مشارکتی و دومین جایزه ملی نظام پیشنهادها
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس به عنوان تنها بانک “پیشرو و بهره‌ور در نظام پولی و اقتصادی ایران از سوی دبیرخانه دومین دوره ارزیابی طرح ملی سنجش بهره‌وری سازمان‌هاو دستگاه‌های اجرایی
  • معرفی بانک کشاورزی به عنوان سازمان الهام‌بخش مدیریت کیفیت در آسیا از سوی سازمان بهره‌وری آسیایی
  • کسب رتبه اول فرهنگ سازی الکترونیکی از سوی هیئت داوران سومین دوره کنفرانس کودک الکترونیکی و مدرسه هوشمند
  • احراز رتبه برترین بانک ایران در آموزش و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیکی از سوی کمیته داوران پنجمین دوره کنفرانس تخصصی بانکداری الکترونیکی
  • بانک برتر ایران در توسعه محیط زیست (به دلیل اجرای موفق طرح طوبی)- برنده لوح تقدیر اتحادیه توسعه مؤسسات مالی آسیا و اقیانوسیه ادفیپ ۲۰۰۸
  • بانک برتر ایران در بخش تأمین مالی پروژه‌های فقرزدایی ( طرح حضرت زینب‌س)-برنده تندیس اتحادیه توسعه مؤسسات مالی آسیا و اقیانوسیه ادفیپ ۲۰۰۷
  • برگزیده دریافت نشان و استاندارد بین المللی ارزش برند از اتحادیه اروپا (ISO 10668:2010)
  • برگزیده دریافت نشان و استاندارد بین المللی کیفیت برتر در صنعت بانکداری

۳-۲- نوآوری­های بانک کشاورزی

  • بومی سازی و استقرار نرم افزار جامع بانکداری متمرکز (مهرگستر) Core Banking – سال ۱۳۸۵
  • راه اندازی اولین مرکز ارتباط ۲۴ ساعته با مشتریان (Call Center) سال ۱۳۷۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...