نگرش حرفه ای

۱۸

۷۶۸ /۰

ارگونومی

۴۶

۷۰۹ /۰

فرسودگی شغلی

۱۸

۸۱۲/۰

همانطور که مشاهده می شود مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه نگرش حرفه ای برابر با ۷۶/۰ می باشد ، مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ارگونومی برابر با ۷۰/۰ می باشد و مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فرسودگی شغلی برابر با ۸۱/۰ می باشد ، بنابراین پرسشنامه های تحقیق دارای پایایی قابل قبولی می باشند و نیاز به حذف سوالی وجود ندارد.و سه پرسشنامه پژوهش از اعتبار خوبی برخوردار می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

روایی:
در پژوهش های فوق جهت تعیین روایی نظر تعدادی از متخصصان رشته مورد نظر به ویژه استاد راهنما در این باره پرسیده شد و بعد از بررسی ها محتوای پرسشنامه مورد نظر مورد تأیید این متخصصان قرار گرفت.
۳-۵٫ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون‌های آماری مورد استفاده
۳-۵-۱٫شیوه تحلیل داد ه ها
در این پرسشنامه ، پاسخ به سوالات رویکردی کمی دارد و در دو سطحِ توصیفی و استنباطی انجام می شود که در زیر به تفصیل آمده است.
الف: سطح توصیفی
در سطح توصیفی وضعیت متغیرهای مورد نظر و ابعاد آنها در نمونه پژوهش و در شرایط ایجاب برحسب متغیرهای جمعیت شناختی با توجه به شاخص های توصیفی از جمله برای توصیف داده از جدول فراوانی، درصد و میانگین استفاده خواهد شد
ب: سطح استنباطی
در سطح استنباطی به سؤالات پژوهش پاسخ داده شده است. برای هر یک از سؤالات پرسشنامه ها جهت تعیین پاسخ، ازآزمون ضریب همبستگی وآزمون سطح معنی داری و آزمون T استفاده می شود. محاسبات آماری در این تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و EXCEL انجام می شود.
روش های آمار استنباطی مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از:
الف. ضریب همبستگی پیرسون:
در راستای تایید یا عدم تایید فرضیات یا به عبارتی بررسی رابطه متغیر مستقل و ابعاد آن با متغیر وابسته از ضریب همبستگی پیرسون استفاده می گردد.
ب:آزمون T
برای ارزیابی میزان هم‌قوارگی یا یکسان بودن و نبودن میانگین نمونه‌ای با میانگین جامعه در حالتی به کار می‌رود که انحراف معیار جامعه مجهول باشد چون توزیع t در مورد نمونه‌های کوچک با بهره گرفتن از درجات آزادی تعدیل می‌شود، می‌توان از این آزمون برای نمونه‌های بسیار کوچک استفاده نمود. همچنین این آزمون مواقعی که خطای استاندارد جامعه نامعلوم و خطای استاندارد نمونه معلوم باشد، کاربرد دارد برای به کاربردن این آزمون، متغیر مورد مطالعه باید در مقیاس فاصله‌ای باشد، شکل توزیع آن نرمال باشد
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه:
در این فصل محقق به تجزیه و تحلیل داده ها برای بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق در قالب آزمون های آماری پرداخته است و از اصلیترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب می شود. این فصل از پژوهش در دو بخش ارائه میگردد:
۱-توصیف و تحلیل داده‌ها
در بخش اول با بهره گرفتن از جداول فراوانی و آمارهای توصیفی، متغیرهای جمعیت شناختی تحلیل می‌شوند، سپس به تحلیل توصیفی تاثیرگذاری پرسشنامه های موجود و فرضیه های مورد بررسی پرداخته می شود و در بخش دوم فرض نرمال بودن داده های سه پرسشنامه،ازطریق آزمون همبستگی وفرضیه‌های پژوهش صورت می‌گیرد.در پژوهش از آمار استنباطی که آماری دقیق تر می باشد نیز استفاده خواهد شد.
۲-۱٫آمار توصیفی
جدول زیر مربوط به فراوانی و در صد فراوانی متغیر جنسیت افراد پاسخ دهنده پرسشنامه می باشد که مشاهده شده است در ۳۵۸پرسشنامه پرشده تعداد ۲۱۸نفر مردو تعداد ۱۴۰ نفر زن می باشد. در ادامه در صد فراوانی هر سطح آورده شده است.می توان نتیجه گرفت که درصد افرادی که مرد می باشد، در جوابگویی پرسشنامه بیشتر بوده است. در ادامه نمودار زیر توضیحات فوق را تایید می کند.
جدول(۴-۱):توصیف جنسیت افراد پاسخ دهنده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...