3-4- شیوه‌ی اجرا
برای گردآوری اطلاعات، بعد از انتخاب کلاس‌ها، قبل از آنکه پرسش‌نامه‌ها به دانشجویان داده شود، توضیحات مختصری درباره‌ی هدف پژوهش، ضرورت همکاری صادقانه‌ی آنها برای پیشبرد اهداف تحقيق و شیوه‌ی پاسخ‌گویی به سوالات داده شد و بیان گردید که فقط نگرش واقعی شما مورد نظر است و پاسخ صحیح و غلطی وجود ندارد و همچنین تاکید ‌گردید که نیازی به ذکر نام و مشخصات نیست. برای پاسخ‌گویی به سوالات زمان کافی به آن‌ها داده شد. جهت جلوگیری از هر نوع سوگیری نیز، ترتیب ارائه پرسشنامه‌ها به صورت تصادفی بود. در پایان نیز از همکاری آنها قدردانی گردی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

3-5- شیوه‌ی تجزیه وتحلیل اطلاعات
به منظور تجزیه و تحلیل آماری در این پژوهش، ابتدا با بهره گرفتن از شاخص‌های آمار توصیفی، اطلاعات توصیفی متغیر‌های پژوهش (شامل میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات) محاسبه گردید. سپس جهت بررسی فرضیه‌های پژوهش و بررسی چگونگی ارتباط بین متغیرهای موجود در مدل مورد نظر و میزان قدرت پیش‌بینی متغیرهای برون‌زاد (ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی) و متغیر واسطه‌ای (همدلی) در پیش‌بینی متغیر درون‌زاد (ابعاد کیفیت زندگی)، از روش تحلیل مسیر به شیوه‌ی بارون و کنی (1986) و به شرح مسیرهای زیر استفاده شد:
1) رگرسیون همزمان ابعاد کیفیت زندگی (سلامت جسمانی، سلامت روان، کیفیت محیط زندگی، روابط اجتماعی) بر روی ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی.
2) رگرسیون همزمان همدلی روی ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی.
3) رگرسیون همزمان ابعاد کیفیت زندگی (سلامت جسمانی، سلامت روان، کیفیت محیط زندگی، روابط اجتماعی) بر روی همدلی با کنترل ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی.
4 ) در آخر نیز برای تبیین نقش واسطه‌ای همدلی در رابطه ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی با ابعاد کیفیت زندگی (سلامت جسمانی، سلامت روان، کیفیت محیط زندگی، روابط اجتماعی)، ضرایب مربوط به رابطه ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی با کیفیت زندگی در مرحله 1 با ضرایب مرحله 3 مورد مقایسه قرار گرفت.
فصل چهارم
یافته‌های پژوهش
در این فصل، با توجه به تحلیل‌های آماری انجام شده، ابتدا نتایج توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش ارائه می‌شوند و سپس به بررسی ماتریس همبستگی، و رابطه بین متغیرها پرداخته شده و در ادامه، نتایج تحلیل‌هایی که برای بررسی فرضیه‌های پژوهش صورت گرفته‌اند، ارائه می‌گردد.
4-1- یافته‌های توصیفی متغیرها پژوهش
جدول 4-1 یافته‌های توصیفی متغیرهای پژوهش شامل میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات را نشان می‌دهد.
جدول4-1: یافته‌های توصیفی متغیرهای پژوهش

حداکثر نمره
حداقل نمره
انحراف معیار
میانگین
متغیرها

78
36
4/8
8/57
درستکاری
هوش اخلاقی

59
24
8/6
44
مسئولیت پذیری

40
15
9/4
2/29
بخشش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...