**۰۰۹۳/۰

۴۵/۴**

۹۶/۳*

۲۲/۱**

۰۸/۷**

۷

A×b×C

۰۰۰۱/۰

۰۶/۰

۶۷/۱

۲۹/۰

۱۳/۰

۵۶

خطای ازمایش

۱۲/۲۴

۴۰/۷

۴۲/۲۵

۲۵/۳۲

۱۳/۱۰

ضریب تغییرات

** به ترتیب معنی دار در سطح احتمال ۱ و ۵ درصد، ns عدم تفاوت معنی دار
شکل۴-۱ پاسخ شاخص سطح برگ ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
همچنین در تیمار تلقیح باکتری رقم الیت تیمار محلول پاشی آهن + منگنز با میانگین ۶/۳ بیشترین و تیمار روی + آهن ۹/۱ کمترین تاثیر را بر صفت شاخص سطح برگ داشت و در تیمار عدم تلقیح باکتری در رقم الیت بیشترین و کمترین تاثًیر بر صفت فوق مربوط به محلول پاشی تیمار روی + منگنز با میانگین ۷/۳ و محلول پاشی روی + آهن با میانگین ۲ مشاهده شد ( شکل ۴-۲)
شکل۴-۲ پاسخ شاخص سطح برگ الیت به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
۴-۱-۲ دوام سطح برگ (lAD)
نتایج حاصل از تجزیه واریانس داده‌ها نشان داد که دوام سطح برگ تحت تاًثیر تیمار رقم، باکتری و محلول پاشی قرار گرفت. در تیمار تلقیح باکتری رقم ۰۳۳ بیشترین دوام سطح برگ در محلول پاشی روی + منگنز با میانگین ۶/۳ مشاهده شد و کمترین مقدار شاخص سطح برگ در تیمار محلول پاشی روی+ آهن با میانگین ۹/۱ دیده شد. در تیمار عدم تلقیح بیشترین و کمترین مقدار دوام سطح برگ به ترتیب در محلول پاشی روی با میانگین ۵/۴ و محلول پاشی روی +آهن با میانگین ۸/۱ مشاهده شد (شکل ۴-۳)
شکل۴-۳ پاسخ دوام سطح برگ رقم ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
همچنین در تیمار تلقیح باکتری در رقم الیت به ترتیب بیشترین وکمرین مقدار صفت فوق در تیمار محلول پاشی آهن با میانگین ۶/۳ و محلول‌پاشی روی + آهن + منگنز با میانگین ۷/۱ دیده شد که نسبت به شاهد افزایش نشان داد ( شکل۴-۴)
شکل ۴-۴ پاسخ دوام سطح برگ رقم ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
۴-۱-۳ سر عت رشد محصول (CGR)
بر اساس نتایج حاصل از تجزیه واریانس دادها ( جدول ۴-۱) تیمار‌های باکتری، اثرات متقابل باکتری × محلول پاشی و اثرات متقابل سه گانه بر روی سرعت رشد گیاه اثر مثبت و معنی داری داشته است بطوریکه مقایسه میانگین داده ها برای صفت فوق نشان داد که برای رقم ۰۳۳ به ترتیب محلول پاشی روی با میانگین ۲۸/۸ و منگنز با میانگین ۹/۳ بیشترین و کمترین تاًثیر را بر صفت فوق داشته اند( شکل ۴-۶)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

و نیز در رقم الیت محلول پاشی همزمان آهن‌ + ‌منگنز و منگنز به ترتیب بیشترین و کمترین تاًثیر را بر صفت فوق داشته اند.
شکل۴-۵ پاسخ سرعت رشد محصول رقم ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
شکل ۴-۶ پاسخ سرعت رشد محصول رقم ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پاشی عناصر
۴-۱- ۴ سرعت رشد نسبی (RGR )

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...