دانلود مطالب پژوهشی در مورد متدلوژی انتخاب مدل موثر ترافیکی جهت کارکردهای آنالیزی۹۳- فایل ۴ - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
براساس مطالعه Choa و همکاران، Corsim توانایی بالایی در محاسبه و کنترل تاخیر برای رویکردهای مستقل، بهتر از سایر نرم افزارهای مذکور عمل کرده است، همچنین Paramics و Vissim به علت توانایی نمایش سه بعدی،شرایط واقعی را بهتر نمایش می دهند[۱۵].
CORSIM
PARAMICS
VISSIM
براساس مطالعه Tian و همکاران، راههای دارای تقاطعات چراغدار مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل از نرم افزارها با تغییر پارامترهایی از قبیل طول راه، سرعت و میزان حجم خروجیهای متفاوتی دارند[۱۶].
CORSIM
VISSIM
SIM Traffic
براساس مطالعه Jonesچنین نتیجه گیری شد که Aimsun در مقایسه با دو نرمافزار دیگر در شبیهسازی شبکه راههای درون شهری بهتر عمل می کند[۱۷].
SIM Traffic
AIMSUN
CORSIM
در مطالعه Panwai و Dia تئوری تعقیب خودرو در نرم افزارهای مذکور مورد مطالعه قرار گرفت که در این میان Aimsun دارای خطای کمتری نسبت به دو نرم افزار دیگر میباشد[۱۸]
PARAMICS
VISSIM
AIMSUN
براساس نتایج مطالعه Xiao و همکاران هر دو نرم افزار قابلیت شبیه سازی ویژگیهای جریان ترافیک را دارا هستند و میزان دقت مشابهی دارند[۱۹].
VISSIM
AIMSUN
افندی زاده و ذبیحی در سال ۱۳۹۰نتایج تحلیلی نرم افزارهای Hcs و Synchro را در تقاطعات چراغ دار شهری مقایسه کردند نتایج بدست آمده نشان دادکه در تقاطع های T شکل(سه راه) در شرایط زیر اشباع نرم افزار Hcs ارزیابی مناسبی بهمراه دارد.
در چهارراه های ۲ زمانه تعداد حرکات موجود در آن کامل نیست(۹ حرکت و کمتر) Hcs تحلیل مناسب تری دارد. ولی در تقاطع های ۳ زمانه و ۴ زمانه هیچ کدام از این دو نرم افزار تحلیل مناسبی ارائه نمی کنند[۸].
HCS
SYNCHRO
۲-۴-۹-۶ آموزش
دورههای آموزشی استاندارد و یا ویژه براساس نیاز کاربران قابل ارائه میباشد. این دورهها شامل آموزش مقدماتی تا پیشرفته جهت برنامهنویسی و تحقیق روی AIMSUN میباشد. اکثر دورههای اروپایی در محل شرکت در بارسلونا صورت میپذیرد و زبان مورد استفاده انگلیسی، فرانسوی و یا اسپانیایی است. لیکن دورههای آموزشی در محل کاربران و به زبان محلی نیز از طریق شبکه توزیع AIMSUN در ایران، استرالیا، شیلی، ژاپن و آفریقای جنوبی قابل ارائه میباشند[۱۰].
۲-۴-۹-۷ پشتیبانی
علاوه بر ارائه خدمات رایگان مرتبط با رفع اشکالات نرمافزار، هر کاربر تحت لیسانس بطور خودکار به شبکه پشتیبانی AIMSUN بر روی شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته و با سایر کاربران دنیا میتواند در خصوص مسائل خود تبادل نظر نماید. همچنین خرید لیسانس تا یکسال دارای پشتیبانی و ارتقاء[۲۷] رایگان نرمافزار (SUS) خواهد بود که میتواند برای سالیان آتی تمدید گردد. در انتها TSS دارای تیم مشاوره قدرتمندی میباشد که میتوانند به ارائه خدمات مشاوره در خصوص پروژههای ترافیکی از قبیل مطالعه، اسکوپ پروژه، ساخت شبکه، کالیبراسیون، تضمین کیفیت و یا حتی توسعه نرمافزار بر اساس نیاز کاربران و محلی نمودن آن بپردازد.[۱۰]
۲-۴-۱۰ معایب علم شبیه سازی
از معایب علم شبیه سازی میتوان نیاز به آموزش تخصصی برای ساخت مدل مجازی، متمایز بودن مدلهای ساخته شده توسط افراد مختلف، وقتگیر و هزینهبر بودن، عدم پاسخ مناسب به مواردی که دارای جوابهای تحلیلی هستند، اشاره کرد[۲].
فصل سوم
مواد و روشها
۳-۱ مقدمه
قانون کارایی حملونقل سطوح چندوجهی، قانون سهام (تساوی حقوق) حملونقل در قرن ۲۱ و قانون هوای پاک، اهمیت مدیریت ترافیک و کنترل ظرفیت بزرگراههای موجود را بیش از پیش ضروری کرده است. بطوریکه گسترش سازمانهای حملونقل، مدیریت فنآوریهای سیستمهای سختافزاری و نرمافزاری را پیچیدهترکرده است. نیاز برای پاسخ به تراکم تکراری و غیرتکرای در یک سبک فعال افزایش یافته است تا نتیجه پیشرفت برنامههای مختلف بدون انجام یک آزمایش میدانی پیش بینی و ارزیابی شوند.
علاوه بر این نیازها، ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک به عنوان یکی از موثرترین روشها برای ارزیابی بهبود پروژههای حملونقل بوجود آمده است. بر اساس این معیارها، طبقه بندی ابزارهای تحلیلی عملیاتهای ترافیکی قابل سنجش مرتب میشوند اما زمان واقعی یا مدلهای پیش بینی را شامل نمیشوند. ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک ممکن است شامل بستههای نرم افزاری، متدلوژیها و روشها و همچنین ابزارهایی که به طور معمول برای وظایف زیر مورد استفاده قرار میگیرند تعریف شده باشند:
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1401-04-18] [ 12:44:00 ق.ظ ]
|