تلفیقی

فرضیه دوم

عدم تقارن اطلاعاتی در رابطه بین محافظه ­کاری و بازده سرمایه ­گذاری نقش واسطه­ای ایفا می­ کند.

۲۸/۱

۰۳۴/۰

تلفیقی

فرضیه سوم

بین مالکیت نهادی و بازده سرمایه ­گذاری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۴۴/۱

۰۰۴۲/۰

تلفیقی

فرضیه چهارم

عدم تقارن اطلاعاتی در رابطه بین مالکیت نهادی و بازده سرمایه ­گذاری نقش واسطه­ای ایفا می­ کند.

۳۲/۱

۰۳۲/۰

تلفیقی

برای آزمون فرضیات روش چینش داده ­ها به دو صورت می­باشد روش ترکیبی و روش تلفیقی. در روش ترکیبی که اثرات مشترک نامیده می­ شود شرکت­ها به صورت سال به سال پشت سر هم قرار می­گیرند و اثرات برآورد شده گروهی است که این روش در مقایسه با روش تلفیقی از اعتبار پایین­تری برخوردار است در روش تلفیقی داده ­ها به صورت تک شرکت پشت سر هم قرار می­گیرند. به طور مثال شرکت ایران خودرو در طی پنج سال متوالی پشت سر هم قرار می­گیرد و سپس نوبت به شرکت­های بعدی می­رسد. برای استفاده از روش ترکیبی و یا تلفیقی از آزمون لیمر استفاده می­ شود به طوری که اگر سطح معنی­داری آزمون کمتر از ۵ درصد باشد روش تلفیقی ارجحیت دارد ولی در صورتی که سطح معنی­داری آزمون بیشتر از ۵ درصد باشد روش ترکیبی ارجحیت دارد. در جدول فوق مشاهده می­ شود که سطح معنی داری برای کلیه فرضیه ­ها بیش از ۵ درصد است لذا برای برآورد مدل­ها از روش ترکیبی استفاده می­ شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۴-۴- آزمون هاسمن
پس از انجام آزمون لیمر و مشخص شدن نوع داده ­ها از جهت پانل و یا پول بودن، اگر مشخص شد داده ­ها از نوع پانل (سری زمانی) هستند باید با بهره گرفتن از یکی از دو روش اثرات ثابت و یا اثرات تصادفی تخمین زده شوند. در مدل اثرات ثابت، هر یک از مولفه‌ها یک مقدار ثابت مخصوص به خود دارد و به دلیل آنکه برای کار کردن با هر یک از این مقادیر ثابت، یک متغیر مجازی در نظر گرفته می­ شود. یک روش جایگزین برای تخمین مدل اثرات ثابت، تخمین مدل اثرات تصادفی است.تفاوت چنین روشی با اثرات ثابت این است که در آن عرض از مبدأ مختص هر یک از متغیرها مقادیر ثابتی نیستند، بلکه به صورت تصادفی انتخاب می­شوند. برای اینکه مشخص شود که از کدام روش (روش اثرات ثابت یا روش اثرات تصادفی) باید به کار برده شود از آزمون هاسمن استفاده می­ شود. به طوری که اگر میران خطای محاسبه شده برای این آزمون بیشتر از ۵ درصد باشد از روش مدل با اثرات تصادفی، ولی اگر سطح خطای آن کمتر ار ۵ درصد باشد از روش اثرات ثابت استفاده می­ شود. جدول (۴-۷) خلاصه آزمون هاسمن برای کاربرد روش اثرات ثابت یا روش اثرات تصادفی را نشان می­دهد.
جدول ۴-۷ آزمون هاسمن برای استفاده از روش تصادفی یا ثابت

فرضیات

مقدار

سطح معنی داری

برآورد

فرضیه اول

۱۳/۲

۱۴۳/۰

اثرات تصادفی

فرضیه دوم

۱۴/۱۴

۰۰۴/۰

اثرات ثابت

فرضیه سوم

۸۳۴/۰

۳۶۱/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...