۲۸

ب مدرس

۱۸۳

۲۹

نیاوران

۱۱۵۵

۳۰

جهان کودک

۱۱۴۳

۳۱

شهدا تجریش

۱۱۷۳

۳۲

ظفر

۱۷۰

۳۳

تجریش

۱۱۱

۳-۷- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه آماری
در اغلب پژوهش های علوم رفتاری که از طریق نمونه گیری انجام می شود معمولا یکی از این دو حالت مورد نظر است(سرمد و دیگران۱۸۶:۱۳۸۶).
الف – برآورد میانگین صفت متغیر(µ).
ب- برآوردنسبت صفت متغیر(P).
چون هدف این تحقیق ،برآوردنسبت صفت متغیر می باشد ، برای تعیین حجم نمونه از رابطه زیراستفاده شده است:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

P: برآورد نسبت صفت متغیر۵/۰=P
Z :متغیر نرمال واحد متناظر با سطح اطمینان؛ ۹۶/۱=Z
ε: مقدار اشتباه مجاز؛ ۰۵ ε=

هر کدام از دو طرح نمونه گیری تصادفی و غیرتصادفی دارای انواعی می باشند که محقق به صورت تصادفی طبقه ای با تخصیص برابر این نمونه گیری را انجام می دهد به این علت که تعداد مراجعه کنندگان به شعبه مشخص نبودبنابراین با توجه به ماهیت آن،این تحقیق قابلیت تعمیم به شعب منطقه شمال تهران بانک رفاه دارا می باشد.با بهره گرفتن از رابطه فوق حجم نمونه محاسبه شده تقریبا برابر با ۳۸۴ نفر می باشد با این وجود محقق جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر از نمونه ها و تعمیم مناسب نتایج نمونه آماری به جامعه آماری حدود ۴۴۰ پرسشنامه توزیع نموده است و در نهایت ۴۰۰ پرسشنامه جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد.
۳-۸- قلمرو تحقیق
۳-۸-۱ – قلمرو موضوعی
در این تحقیق هدف محقق بررسی این موضوع است که چه رابطه‌ی میان متغیرهای « تصویر سازمانی » و « وفاداری مشتریان » برقرار است.
۳-۸-۲ – قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق، شعب منطقه شمال تهران بانک رفاه می باشد.
۳-۸-۳ – قلمرو زمانی
قلمرو زمانی بین بهمن۱۳۹۲ تا شهریور ۱۳۹۳ می باشد.
۳-۹- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
(خاکی، ۱۳۸۲، ۲۱۲) انتخاب روش انجام تحقیق بستگی به هدف ها و ماهیت موضوع پژوهش دارد. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که مشخص نماییم چه شیوه و روشی را بکار گیریم، تا ما را هر چه دقیقتر، آسانتر و ارزانتر در دستیابی به پاسخ یا پاسخهایی برای پرسش یا پرسشهای تحقیق کمک نماید.

  • آزمون کالموگرف-اسمیرنف :

قبل از به‌کارگیری آزمون‌های همبستگی ابتدا باید از نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که مؤلفه‌های ما نرمال باشند آزمون مناسب برای بررسی همبستگی پیرسون است و در صورتی که نرمال نباشد از آزمون اسپیرمن استفاده خواهد شد برای بررسی نرمال بودن مؤلفه‌های از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف استفاده می‌شود.

  • آزمون همبستگی پیرسون:
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...