جمع کل

۳۹۰

۱۰۰٫۰

نمودار ۴-۵: تعدادپاسخ دهندگان بر حسب هزینه سالانه برای سفر هوایی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۲-۶ تحلیل فراوانی پاسخ دهندگان برحسب خطوط هوایی مورد استفاده
تحلیل فراوانی پرسشنامه ­های تکمیل شده نشان می­دهد که توزیع شرکت کنندگان بر حسب خطوط هوایی مورد استفاده به شکل مساوی است.
جدول۴-۶: توزیع پاسخ دهندگان بر حسب خطوط هوایی مورد مطالعه

خطوط هوایی مورد استفاده

فراوانی

درصد

آسمان

۱۳۰

۳۳٫۳

ماهان

۱۳۰

۳۳٫۳

ایران ایر

۱۳۰

۳۳٫۳

جمع کل

۳۹۰

۱۰۰٫۰

نمودار ۴-۶: تعدادپاسخ دهندگان بر حسب خطوط هوایی مورد مطالعه
۴-۳ ماتریس همبستگی بین متغیرهای اصلی پژوهش
ماتریس همبستگی از جمله ابزارهای ساده و بسیار مهم در علم آمار است که کاربرد بسیار گسترده­ای در تحلیل­های آماری دارد. عموما پیش از گزارش و تفسیر ماتریس همبستگی، توصیفی از نمرات متغیرهای مورد نظر ارائه می­ شود. در جدول ۴-۷ توصیفی از نمرات پاسخگویان به تفکیک ۸ متغیر اصلی تحقیق ارائه شده است. همانگونه که ملاحظه می­ شود، دامنه تغییرات نمرات ارزش مشتری بین ۱ و ۱۰ تغییر می­نماید که بطور متوسط نمره پاسخگویان تحقیق در این متغیر ۵٫۱ می­باشد که نشان می­دهد که ارزش مشتری در خصوط هوایی ایران در حدود متوسط می­باشد. تغییرات نمره تصویر برند بین ۶ تا ۶۰ می­باشد؛ میانگین و انحراف معیار آن نیز به ترتیب ۲۸٫۹ و ۱۱٫۹ می­باشد که این نتیجه نیز همانند ارزش مشتری نشان می­دهد نمرات پاسخگویان در این متغیر در حول و حوش متوسط می­باشد. نمرات پاسخگویان در خصوص تصویر شرکت بین ۵ تا ۵۰ تغییر می­ کند و میانگین آن ۲۵٫۹ بوده و انحراف استاندارد آن ۹٫۶ است.
نتایج مربوط به سایر متغیرها نشان می­دهد که نمرات متغیر اعتماد کارکنان بین ۴ تا ۴۰ تغییر نموده و میانگین آن ۲۶٫۲ و انحراف استاندارد آن نیز ۸٫۹ می­باشد. دامنه تغییرات نمرات اعتماد به شرکت بین ۴ تا ۴۰ می­باشد؛ میانگین و انحراف معیار آن نیز به ترتیب ۱۹٫۳ و ۹٫۶ می­باشد. نمرات متغیر کیفیت خدمات بین ۷ تا۷۰ تغییر می کند و میانگین آن ۳۷٫۱ و انحراف استاندارد آن ۱۱٫۹ می باشد.دامنه تغییرات در خصوص متغیر هزینه­ها بین۳ تا ۳۰ تغییر می­ کند و میانگین آن ۱۲٫۵ بوده و انحراف استاندارد آن ۶ می­باشد. این بدین معنی است که نمره پاسخگویان در خصوص این متغیر نیز در حدود متوسط می­باشد. نمرات متغیر وفاداری مشتریان بین ۴ تا ۴۰ تغییر نموده و میانگین آن ۲۰٫۳ و انحراف استاندارد آن نیز ۸٫۵ می­باشد. بنابراین می­توان گفت بطور متوسط میزان وفاداری مشتریان خطوط هوایی از حد متوسط کمتر اما بسیار نزدیک به آن است.
جدول۴-۷: میانگین و انحراف استاندارد نمرات متغیرهای اصلی تحقیق

متغیر

حداقل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...