۱۰.۳۹۸۱۸

مینیمم

۵.۴۸۱۶۴۹-

۱.۹۰۲۱۰۸

۲.۶۱۰۰۷۰

۱.۹۳۱۵۲۱

۱۳.۲۹۴۳۷

۱.۸۵۰۵۰۴

۶.۳۶۳۰۲۸

تعداد مشاهدات

۳۱

۳۱

۳۱

۳۱

۳۱

۳۱

۳۱

انحراف معیار نشان‌دهنده میزان پراکنش اعداد در اطراف میانگین است. هر چه این مقدار بیشتر باشد پراکندگی اعداد از میانگین هم بیشتر است همان طور که از نتایج جدول شماره ۴-۱ بر می‌آید، بیشترین انحراف معیار مربوط به Lstip می‌باشد.
۴-۳- نمودار پراکندگی متغیرها
در این بخش نمودار پراکندگی متغیرهای مستقل مدل را در مقابل متغیر وابسته آورده شده است.
نمودار شماره ۴-۱ پراکندگی متغیرها (منبع: محاسبات تحقیق)
نمودار شماره ۴-۱: نمودار پراکندگی لگاریتم حجم سپرده های مدت دار بانک به لگاریتم نرخ سود واقعی سپرده های مدت دار، لگاریتم نرخ سود بازار غیر متشکل پولی، لگاریتم شاخص قیمت مصرف کننده، لگاریتم تولید ناخالص داخلی، لگاریتم نرخ ارز در بازار غیر رسمی و لگاریتم شاخص قیمت مسکن را نشان می‌دهد. بیشترین پراکندگی برای متغیر لگاریتم شاخص قیمت مسکن می‌باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴- برآورد مدل تحقیق
روش جوهانسون- جوسیلیوس (۱۹۹۰) یکی از معمول‌ترین روش‌هایی است که برای تعیین روابط بلند‌مدت بین چند متغیرهای سری زمانی بکار گرفته می‌شود، به گونه‌ای که به سرعت به ابزار اساسی برآورد الگوهای اقتصادی سری زمانی تبدیل شده‌است. استفاده از روش حداکثر راستنمایی در برآورد این مدل باعث رفع نقایص مدل‌هایی همچون انگل- گرنجر در تعیین بردارهای همگرایی شده است. در این روش تمامی متغیرهای مورد بررسی، ‌به صورت درونزا در یک مدل خود توضیح برداری در نظر گرفته می‌شوند. شرط لازم برای استفاده از روش جوهانسون جمعی بودن تمامی متغیرهای وارد شده در الگو از درجه صفر و یک می‌باشد. در عین حال که وجود متغیرهای I(2) بین متغیرهای الگو، ‌امکان بدست اوردن یک رابطه پایا را نفی نمی‌کند،‌ با این وجود روش معمول جوهانسون که برای متغیرهای I(0) و I(1) طراحی شده است نمی‌تواند بردارهای پایای لازم را به هنگام وجود متغیرهای I(2) ارائه کند. بنابراین قبل از هر چیز در این روش لازم است تا ایستایی متغیرهای وارد شده در الگو مورد آزمون قرار گیرد (نوفرستی، ‌۱۳۷۸).
۴-۴-۱- آزمون ریشه واحد
در این مطالعه برای شناسایی مانایی متغیرهای تحقیق از آزمون دیکی فولر تعمیم یافته[۴۵] و فیلیپس پرون[۴۶] استفاده می‌شود. در تمامی موارد آزمون ها برای روند اجرا شده است.
جدول شماره ۴-۲: نتایج آزمون های ریشه واحد به روش دیکی فولر تعمیم یافته با روند و عرض از مبداء

متغیر

ADF

Level

۱st Difference

مقدار آماره

مقدار بحرانی

مقدار آماره

مقدار بحرانی

حجم سپرده

deposit

-۱.۶۶۸۸

-۴.۲۲۳۹

-۵.۳۱۲۷

-۴.۳۲۵۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...