پرسشنامه
جامعه آماری
تعداد
آلفای کرونباخ

کارکردهای مدیریت منابع انسانی
کارمندان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه شاهد
۳۰
۹۱۸٫

کفیت خدمات کارکنان
دانشجویان دانشگاه شاهد
۳۰
۸۶ %

کیفیت خدمات اعضاء هیئت علمی
دانشجویان دانشگاه شاهد
۳۰
۸۴ %

براساس داده‌های گردآوری شده درمرحله­ی پیش آزمون، هر دو پرسشنامه ضریبی بالاتر از ۷/۰ دارند.
۳-۹)روش تجزیه و تحلیل داده ­ها
برای تجزیه و تحلیل داده ­های جمع­آوری شده با بهره گرفتن از پرسشنامه ­های تحقیق از روش های آماری در قالب آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۹-۱)آمار توصیفی
به یک مجموعه مفاهیم و روش­های به کارگرفته شده جهت سازمان دادن، خلاصه کردن، تهیه جداول، رسم نمودارها و توصیف داده ­های جمع­آوری شده، آمار توصیفی گفته می­ شود. به طور کلی آمار توصیفی چکیده و تصویری از داده ­های مورد مشاهده را با کمک ارقام و نمودارها ارائه می­دهد(خاکی، ۱۳۸۶، ۲۸۵).در این تحقیق برای نشان دادن وضعیت متغیرهای جمعیت شناختی وتبیین وضعیت مؤلفه‌ها براساس متغیرهای جمعیت شناختی ازمیانگین،انحراف معیار، فراوانی استفاده شده است.
۳-۹-۲) آمار استنباطی
در آمار استنباطی همواره محقق با جریان نمونه گیری و انتخاب یک گروه کوچک موسوم به نمونه از یک گروه بزرگ­تر موسوم به جامعه آماری یا جمعیت اصلی سرو کار دارد و محقق به وسیله داده ­ها واطلاعات حاصله از نمونه به برآورد و پیشگویی ویژگی­های جمعیت مورد مطالعه می ­پردازد(خاکی، ۱۳۸۶، ۲۹۹).در آمار استنباطی به آزمون فرضیه ­های مورد بررسی در تحقیق پرداخته می­ شود. آزمونهای مختلفی همچون رگرسیون، آزمون tو… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این تحقیق روش­های زیر برای تجزیه و تحلیل داده ­های گردآوری شده از نمونه آماری استفاده شده است، که به اختصار تشریح می­ شود.
۳-۹-۲-۲)تحلیل همبستگی
در بسیاری از موارد کاربردی، به ویژه در علوم اجتماعی آنچه مورد نظر محقق است، فقط اندازه‏گیری همبستگی بین دو متغیر است. تکنیک همبستگی در رابطه با تعیین میزان وابستگی است(نادری، سیف نراقی، ۱۳۷۶، ۵۰). همبستگی معیاری است که برای تعیین میزان ارتباط دو متغیر مورد استفاده قرار می­گیرد.
۳-۹-۲-۳)آزمونt تک نمونه‌ای
آزمون t تک نمونه‌ای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک نمونه از جامعه داریم و می‌خواهیم میانگین آن را با یک حالت معمول و رایج، استاندارد و یا حتی یک عدد فرضی و مورد انتظار مقایسه کنیم(منصورفر، ۱۳۸۴، ۲۰۰). با بهره گرفتن از آزمون tتک نمونه‌ای می­توان از وضعیت مطلوب بودن هر کدام از متغیرهای تحقیق در جامعه آماری اطلاع حاصل کرد.
۳-۹-۲-۴)آزمون کولموگروف-اسمینروف
برای بررسی نرمال یا غیرنرمال بودن توزیع نمونه گیری تحقیق از آزمون کولموگروف-اسمینروف استفاده می شود. در صورتی که توزیع نرمال تشخیص داده شود از آزمون های پارامتری و در صورتی که توزیع غیرنرمال تشخیص داده شود از آزمون های ناپارامتری استفاده می شود.(حبیب پور، صفری، ۱۳۸۸، ۵۴۶).
۳-۹-۲-۵) آزمون ANOVA(تحلیل واریانس یک طرفه)
تحلیل واریانس یک طرفه(ANOVA) برای آزمون تفاوت میانگین یک متغیر در بین بیش از دو گروه(۳ گروه و بیشتر) به کار می­رود. در آزمون F، واریانس کل جامعه به عوامل اولیه آن تجزیه می­ شود که به همین دلیل، به آن آزمون آنالیز واریانس(ANOVA) نیز گفته می­ شود. همچنین به کمک این آزمون می­توانیم مقایسه­های چندگانه را میان گروه­ ها انجام دهیم(حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸، ص. ۵۴۶).
فرمول آزمون F به­شکل زیر است:
۳-۹-۲-۶)رگرسیون

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...