۰۲۹/۰

۰۲۶/۰

۱۱۴/۱

۲۶۶/۰

اهرم مالی

X3

۴۳۵/۱-

۲۱۳/۰

۷۳۰/۶-

۰۰۰/۰

فرصت رشد

X4

۵۱۲/۰

۱۵۲/۰

۳۶۴/۳

۰۰۰۹/۰

بازده دارایی

X5

۳۷۰/۰

۰۳۳/۰

۹۳۵/۱۰

۰۰۰/۰

در این بخش با بهره گرفتن از نرم‌افزار EVIEWS، پارامترهای رابطه رگرسیونی خطی مرکب بین متغیرها مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی، برآورد گردیده و به شرح جدول شماره ۲۰-۴ خلاصه شده است.
در جدول شماره ۴-۲۰، علاوه بر عرض از مبدأ یا مقدار ثابت رابطه برآوردی، به ازای هریک از متغیرهای مستقل شیب و انحراف معیار رابطه خطی برآوردی اول، آماره توزیع تی استیودنت و نهایتاً مبتنی بر این آماره سطح معنی‌دار یا کوچک‌ترین سطح آزمون برای رد فرض صفر آورده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ب) رابطه ریاضی:
اگر پارامترهای برآوردی در جدول شماره ۴-۲۰ را در رابطه خطی پارامتریک رابطه ریاضی پارامتریک مدل تحقیق، به شرح بیان‌شده در فصل سوم، جایگزین شود، رابطه ریاضی بین متغیرها در قالب یک معادله خطی به‌صورت زیر در می‌آید:
SIZE -1/43LEV+0.512 FR +0.370ROA +ε ۰۲۹/۰+SDG055/0-63/1 = PER
ج) نوع ارتباط بین متغیرها
بر مبنای نتایج مربوط به برآورد پارامترهای رگرسیونی به شرحی که در جدول شماره ۴-۲۰ خلاصه شده است، می‌توان نوع ارتباط بین هریک از متغیرهای مستقل را با متغیر وابسته یعنی عملکرد شرکت و متغیرهای مستقل در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی را تفسیر کرد. به‌عنوان یک قاعده کلی در مواردی که ضریب برآوردی یا شیب متغیر مستقل مثبت بوده بین متغیر مستقل مربوطه و متغیر وابسته رابطه مستقیم و در حالتی که شیب برآوردی منفی و کوچک‌تر از صفر برآورد شده است حاکی از وجود رابطه معکوس بین متغیرهای مستقل و تابعی بوده است. در این بخش با عنایت به این قاعده کلی و علامت‌های ضرایب یا شیب‌های برآوردی، نوع ارتباط بین متغیرها تحلیل شده است:
۱) رابطه بین مدیریت سرمایه در گردش و عملکرد شرکت در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی: بر مبنای برآوردهای رگرسیونی به شرح خلاصه شده در جدول ۴-۲۰ ضریب این متغیر که با نماد ریاضی X1 نشان داده‌شده برابر ۰۵۵/۰- محاسبه شده است. با توجه به اینکه علامت این ضریب منفی بوده است می‌توان نتیجه گرفت که:
“بین مدیریت سرمایه در گردش و عملکرد شرکت در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی رابطه معکوسی وجود داشته است. به این معنی که به‌ موازات افزایش مدیریت سرمایه در گردش به‌عنوان یکی از متغیرهای مستقل، میزان عملکرد در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی نسبت به قبل کاهش‌یافته است.
سطح معنی‌دار آن‌که در ستون آخر آورده شده و متناظر با آماره تی استیودنت می‌باشد، برابر با ۱۹۰/۰ و بیشتر از پنج درصد می‌باشد. لذا فرض H0 مبنی بر فقدان رابطه خطی بین مدیریت سرمایه در گردش و عملکرد شرکت در جامعه آماری یا در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی پذیرفته‌شده است. به عبارتی در سطح ۹۵ درصد اطمینان فرض H1 مبنی بر وجود رابطه خطی بین مدیریت سرمایه در گردش و عملکرد در سطح شرکت‌های با عدم محدودیت مالی رد شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...