انحراف به چپ
عدم رعایت حق تقدم
عدم رعایت فاصله طولی
عجله وشتاب بی مورد
حرکت با دنده عقب
فرهنگ نادرست و شیوه رانندگی
حواس پرتی ،مشغله ذهنی و صحبت با تلفن همراه
عوامل مرتبط با خودرو:
نوع وسیله نقلیه
فرسوده بودن خودرو
فرسوده بودن لاستیک خودرو
نقص فنی خودرو
عدم تنظیم باد لاستیک های خودرو
عدم رعایت استاندارد ها توسط خودرو ساز
عوامل مرتبط با جاده:
کیفیت راه
عرض کم راه
پیچ های خطرناک
نبود یا کمبود علائم کافی
نوع جاده(اصلی-فرعی –بزرگراه)
عوامل مرتبط با محیط:
باد
یخبندان
گردو خاک
بارش برف وباران
مه گرفتگی
آفتابی بودن وحرارت بالا
کشاورزی بودن( تردد ادوات کشاورزی- احشام و سایر )
۳-۸- محدوده زمانی و مکانی طرح:
برای تحلیل توصیفی مبتنی بر مطالعه کتابخانه ای از اطلاعات اسنادی مربوط به سال ۹۱ استفاده می شود و برای تکمیل پرسشنامه دوره مقطعی سه ماهه اول سال ۹۲ مدنظر قرار گرفته است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

محدوده مکانی شامل حوزه راه اردبیل- مغان در سطح استان که یکی از مسیرهای پُرترافیک با داشتن آمار بالای تصادف می باشد انتخاب شده که نقشه جغرافیایی آن درزیر آمده است. این مسیر منطقه جغرافیایی شمال غربی استان را تشکیل می دهد که حوزه ارتباطی ۴ شهرستان را با همدیگر و با مرکز استان پوشش می دهد.
نقشه۲-۱شمال غرب استان اردبیل
فصل چهارم
نتایج
۴-۱- مقدمه:
در فصل حاضر تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه تکمیل شده از دو بخش اصلی تشکیل یافته است. بخش اول مربوط به تحلیل های توصیفی نظرات مصاحبه شوندگان است که وضعیت عوامل اصلی و نیز متغیرهای زیر مجموعه را مورد توصیف آماری قرار می دهد و و کم و کیف متغیرها از لحاظ بیشترین و کمترین و فراوانی پاسخ ها مشخص می شود و نیز نظرات گروه های پاسخ یعنی کارشناسان ، مسافرین و رانندگان جداگانه مطالعه می شود .
بخش دوم فصل به آزمون فرضیه های مدنظر تحقیق می پردازد که از روش های مطلوب آمار استنباطی برای تست فرضیه ها و درست آزمایی و تحلیل پاسخ ها استفاده می کند.
۴-۲- تحلیل توصیفی:
در ابتدا و به منظور تحلیل توصیفی پاسخهای مصاحبه شوندگان ، نظرات آنها در خصوص چهار عامل اصلی استخراج شده است که برای این منظور اکثراً از میانگین و میانه پاسخ ها استفاده می شود همانگونه که در جدول مربوطه ملاحظه می گردد بر اساس نظر پاسخ دهندگان عوامل مربوط به جاده با میانگین ۹۲/۳ و میانه ۴ مهمترین علت اصلی تصادفات در محور مذکور است و بعد از آن سایر عوامل قرار دارند.
جدول ۴-۱ بررسی عوامل اصلی

عوامل اصلی

میانگین پاسخ ها

میانه

عامل جاده

۳٫۹۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...