۳۴%

۲۸%

۷

چه میزان ورزش را برای پر کردن زمان فراغت خود مناسبی میدانید؟

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴%

۱۲%

۲۸%

۳۶%

۲۰%

یافته های تحقیق نشان میدهد که میزان اطلاعات ۷۴ درصد از افراد، از ورزش همگانی متوسط و پایین تر می باشد، علاقه به شرکت در فعالیت های ورزش همگانی برای ۷۴ درصد افراد تحقیق بالای حد متوسط است و ۶۶ درصد افراد میزان نیاز بشری به شرکت در فعالیتهای ورزش همگانی را زیاد و خیلی زیاد عنوان نموده اند. همچنین بر اساس یافته های این جدول میتوان گفت که اکثر افراد جامعه تحقیق تاثیر تحرک بر سلامت جسمانی را بالای متوسط و آن را عاملی مناسب در درمان بیماریها میدانند و ۱۶ درصد آنها تناسب ورزش را برای پرکردن اوقات فراغت خود هیچ یا کم میدانند، اما تنها ۱۴ درصد از آنها مکانهای ورزش همگانی در محل سکونت خود را میشناسند.
۴-۳- یافته های استنباطی
هدف تحقیق حاضر در وهله اول اولویت بندی راهکارهای کلی ارتقا و توسعه ورزش همگانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بود. در این مرحله داده ها به نرم افزار SPSS20 وارد گردید جهت شناخت عوامل اصلی، از تحلیل عاملی در این نرم افزار استفاده گردید و نتایج زیر بدست آمد. جدول (۴-۲) نتایج آزمون بارتلت را نشان میدهد که که تقریبی از آزمون خیدو (کای دو) است.
جدول (۴-۲): آزمون بارتلت و شاخص KMO برای بررسی کفایت نمونه

تست kmo و آزمون بارتلت

شاخص کفایت نمونه برداری (KMO)

۸۴۷/۰

اندازه شاخص بارتلت

Approx. Chi-Square

۷۹۷/۱۰۴۷۸

df

۷۴۱

Sig.

۰۰۱/۰

همانگونه که نتایج نشان میدهد مقدار معنادرای (Sig) در این آزمون ۰۰۱/۰ بدست آمده است که کمتر از ۰۵/۰ درصد میباشد و نشان دهنده این است که تحلیل عاملی برای شناسایی ساختار، مدل عاملی متناسب است و فرض شناخته شده بودن ماتریس همبستگی رد می شود. همچنین شاخص KMO با مقدار ۸۴۷/۰ در ابتدای جدول آمده است. از آنجایی که مقدار آن نزدیک به یک میباشد، تعداد نمونه برای تحلیل عاملی کافی میباشد.
جدول شماره (۴-۳) خروجی بعدی آزمون را نشان میدهد که شامل اشتراک اولیه[۲۴] و اشتراک استخراجی[۲۵] میباشد. اشتراک یک متغیر برابر توان دوم همبستگی چندگانه (R2) برای متغیرهای مربوطه با بهره گرفتن از عامل ها به عنوان پیش بینی کننده است. ستون اول جدول شماره (۴-۳)، اشتراک ها قبل از استخراج عاملها را نشان میدهد و به همین دلیل تمامی اشتراک های اولیه برابر یک است.
ستون دوم جدول نیز مقادیر اشتراک استخراجی را نشان میدهد که هر چه بزرگتر باشد، عاملهای استخراج شده متغیرها را بهتر نشان میدهند. در این ستون اگر مقادیر اشتراک استخراجی کوچک باشد (کوچکتر از ۵/۰) باید حذف گردند.
جدول (۴-۳): اشتراک اولیه و اشتراک استخراجی

متغیرها

اشتراک اولیه

اشتراک استخراجی

متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...