۲۵

۱۱

* ماخذ: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، بولتن داخلی
* میزان کل سرمایه گذاری در زیر ساختهای گردشگری که توسط سازمان انجام شده است معادل ۲۳ میلیارد تومان می‌باشد.
* در صورتیکه میزان کل سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی معادل ۵۰ میلیارد تومان میباشد که بسیار ناچیز است.
* در حالیکه میزان کل سرمایه گذاری در رو ساختهای مناطق نمونه گردشگری که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی گردیده است جمعا معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. که میزان اشتغال آن حدود ۷۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم می‌باشد*
جدول ۳-۱۱ موانع و مشکلات سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری استان

موانـع و مشکلات

۱- عدم واگذاری زمینهای متعلق به سازمان جنگلها و مراتع کشور به بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات گردشگری بدلیل عدم پذیرش طرحهای مصوب گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲- اداره کل منابع طبیعی بدون هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راساً نسبت به انتخاب بهره بردار و سرمایه گذار جهت اجرای طرحهای گردشگری در عرصه های جنگلی ( پارکهای جنگلی با محوریت مناطق نمونه گردشگری ) طبق ماده ۳ واگذاری اراضی جنگلی اقدام می‌‌نماید که منجر به ایجاد مشکلات در نوع سرمایه گذاری و اجرای طرح گردشگری می‌‌گردد‌.

۳- بدلیل واقع شدن اراضی اشخاص حقیقی و حقوقی در حاشیه مناطق حفاظت شده البرز مرکزی سبب می‌‌گردد که سازمان حفاظت محیط زیست مجوز احداث تاسیسات گردشگری را صادر ننماید.

۴- بسیاری از طرحهای مورد علاقه سرمایه گذاران به دلیل مغایرت با کتابچه طرح مصوب اداره کل منابع طبیعی، قابل اجرا در پارکهای جنگلی نمی باشد.

* ماخذ: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، بولتن داخلی
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
۴- مقدمه
در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. در این فصل جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، ابتدا داده‌های پژوهش از پرسشنامه‌ها استخراج و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS در قالب جداول فراوانی و نمودارها توصیف گردید. در بخش دوم فصل چهارم تحلیل‌های استنباطی انجام شد. در این قسمت ابتدا نرمال بودن توزیع متغییرهای هر فرضیه بررسی گردید. برای فرضیه اول که از توزیع نرمال پیروی نکرد، از توزیع دوجمله‌ای برای مقایسه فراوانی نظرات با مقدار حد انتظار استفاده شد. برای فرضیه دوم از آزمون همبستگی اسپیرمن برای تعیین رابطه و برای فرضیه سوم که نرمال بود از آزمون t یک نمونه‌ای استفاده گردید.
ضمناً روند تجزیه و تحلیل داده‌ها، تبدیل داده‌ها به اطلاعات جهت بررسی به فرضیه‌ها و پاسخ به سئوالات بطوریکه بتواند اهداف اصلی و فرعی تحقیق را دنبال نماید در سه مرحله صورت می‌‌گیرد:
مرحله اول: بررسی جمعیت شناختی نمونه‌ها
مرحله دوم: بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق
مرحله سوم: بررسی فرضیه های تحقیق
۴-۱ یافته های توصیفی پژوهش ( توصیف و تجزیه و تحلیل یافته‌):
۴-۱-۱ جنسیت پاسخگویان:
نتایج جدول شماره ۱-۱-۴ که توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان را نشان می‌‌دهد، حاکی از این است که از بین ۱۵۰ نفر نمونه مورد پرسشگری، ۱۰۵ نفر (۷۰ درصد ) از آزمودنی‌های تحقیق مرد و ۳۰ درصد آنها زن بوده اند‌.
جدول۴-۱ توزیع فراوانی پاسخگویان از نظر جنسیت

درصد تجمعی

درصد نسبی

فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...