شاخه خشک‌رود از جاده سلیمان‌آباد منشعب شده پس از طی ۲کیلومتر با عبور از روستای خشکرود و نسامک به سری شش می‌رسد.این جاده برای خروج محمولات قطعات پائین‌دست کاربرد دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ب- شاخه بالا بند حاجتی
این شاخه از ابتدای شهر سلیمان‌آباد منشعب و با عبور از روستای چالکش در روستای آهک چال وارد سری شش تنگار می‌شود. این مسیر در ادامه پس از طی ۶ کیلومتر به روستای بالا بند حاجتی در نیمه غربی سری ختم می‌شود.
ج- شاخه آغوزحال
شاخه آغوزحال از جاده روستای تکیش از ۳ کیلومتری سلیمان‌آباد منشعب شده و پس از عبور از روستای تکیش و سری هفت با قطعات ۶۰۶/۵۰۴ مرز مشترک را تشکیل می‌دهد و در انتها با عبور از یال مشترک دوسری یادشده قسمت جنوب شرقی سری شش را پوشش می‌دهد.
شرایط اقلیمی (آب‌وهوایی (
حوزه آبخیز ۳۲ تیرم رود جنوب غربی شهرستان تنکابن با مساحت کل ۲۰۲۸۷ هکتار دارای بلندترین نقطه ارتفاع در مراتع حوزه ۳۴۳۲ متر و پست‌ترین نقطه ارتفاع در زون جنگل ۱۵۰ متر از سطح دریا است.
جمع‌ آوری آمار و اطلاعات هواشناسی
جهت بهره‌گیری از آمار و اطلاعات موجود و به‌روز نمودن آن و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیازمند وضع موجود است با عنایت به اینکه حوزه آبخیز تیرم رود (۳۲ ) فاقد ایستگاه هواشناسی و یا باران‌سنج ذخیره‌ای و یا ثبات است الزاماً از اطلاعات ایستگاه‌های عباس‌آباد و رامسر وابسته به وزارت نیرو و آب منطقه مازندران و گلستان استفاده گردیده است .
محل و نحوه استقرار ایستگاه‌های موجود
ایستگاه‌های هواشناسی وابسته به سازمان هواشناسی کشور عموماً در مراکز شهرستان‌ها و یا حاشیه شهر‌های بزرگ در ارتفاعات پایین مستقر بوده و معمولاً ارتفاعات فاقد ایستگاه‌های اندازه‌گیری هستند که این موضوع سبب می‌گردد آمار و اطلاعات موجود مستقیماً به سایر نقاط که ازنظر آب‌وهوا و رژیم بارندگی متفاوت‌اند ربط داد در این‌گونه مواقع از تلفیق داده‌ها و مدل‌سازی اطلاعات جهت بررسی رژیم بارندگی خصوصیات آب‌وهوای منطقه استفاده می‌شود. در اطراف حوزه آبخیز تیرم رود تعداد ۲ ایستگاه مستقر بوده و بر اساس آمار و اطلاعات این ایستگاه‌ها روابط لازم به‌دست‌آمده است.
جدول ‏۳‑۱وضعیت جغرافیایی و اطلاعات لازم ایستگاه‌های موجود در منطقه طرح

کیفیت ایستگاه

دوره آماری به سال

ارتفاع ایستگاه

عرض جغرافیایی شمالی

طول جغرافیایی شرقی

نوع ایستگاه

نام ایستگاه

ردیف

خوب

۳۲

۱۳۰

۵۵، ۳۶

۳۸، ۵۰

تبخیرسنجی

رامسر

۱

خوب

۳۱

۰

۴۳، ۳۶

۰۵، ۵۱

تبخیرسنجی

عباس‌آباد

۲

بارندگی
نوع بارندگی از مهم‌ترین عوامل اقلیمی در بررسی وضعیت زیست‌محیطی و شرایط طبیعی یک منطقه محسوب می‌گردد. کلیه فعالیت‌های زیستی هر منطقه بر اساس میزان بارندگی سالانه سنجیده می‌شود زیرا رژیم بارندگی هر منطقه تأثیر بسیار اساسی بر روی محیط و به‌تبع آن برنامه‌ریزی‌های پروژه‌های عمرانی و کاربردی می‌گزارد.
حوزه ۳۲ تیرم رود که زون جنگلی و مراتع آن در یک مجموع کوهستانی واقع‌شده است به دلیل شرایط خاص توپوگرافی، مانع عبور رطوبت ناشی از دریای خزر می‌گردد و با تجمع رطوبت در سطح حوزه سبب ایجاد نظام بارندگی مناسبی در منطقه می‌گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...