۲β

رد فرضیه

کاشی و سرامیک

۰.۰۰۱۷

۳.۲۴

۰.۹۹

۰.۲۸۷

۲β

نمیتوان فرضیه را ردکرد.

ماشینآلات و تجهیزات

۰.۵۶

۰.۲۶

۱.۱۷-

۰.۰۳۵

۱.۱۵۱

۲β

نمیتوان فرضیه را ردکرد..

۴-۴-خلاصه فصل:
در این فصل ابتدا به آمار توصیفی داده ها پرداخته شد و در ادامه آن فرضیه های تحقیق در قالب سه فرضیه اصلی بیان شد. فرضیه اول را، با توجه به ارائه دو معیار ارزیابی عملکرد ونیز بر اساس دو فاکتور رشد، به طور مجزا بررسی کردیم و به دنبال آن فرضیه های دوم وسوم مطرح و برای هشت گروه انتخابی وبر مبنای دو فاکتور رشد بررسی گردید و در انتهای هر فرضیه جدول خلاصه نتایج آن آمده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل پنجم
نتایج و پیشنهادات
۵-۱-مقدمه
در فصلهای پیشین به بررسی مبانی نظری، روش های تحقیق و برآورد و آزمون مدل با بهره گرفتن از داده های واقعی پرداخته شد. در این فصل با توجه به اطلاعات تحلیل شده فصل های قبل به نتیجهگیری، تحلیل و مقایسه داده های برآورد شده و همچنین ارائه پیشنهاداتی برای محققان بعدی پرداخته میشود. در حقیقت این فصل به جمع بندی و ارائه نتایج حاصل از بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی و جریان نقدی آزاد با ساختار سرمایه در شرکتهای مورد بررسی اختصاص دارد.
۵-۲- خلاصه تحقیق
در این تحقیق، رابطه بین ساختار سرمایه و ارزش افزوده اقتصادی و جریان نقدی آزاد به عنوان معیار های عملکرد مورد بررسی قرار گرفته است.همچنین در ادامه تاثیر نوع صنعت بر رابطه فوق مورد بررسی قرار گرفت.
داده های این تحقیق به جهت اعتبار داده ها و سهولت دسترسی به اطلاعات موردنیاز، از صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران استخراج شده است. جامعه تحقیق تمام شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را شامل میشود. صنایع سرمایهگذاری و واسطهگری مالی، بانکداری، موسسات اعتباری و خدماتی به دلیل ماهیت خاص فعالیت آنها از جامعه آماری کنار گذاشته شدهاند. نمونهگیری در این تحقیق با بهره گرفتن از روش غربالگری انجام شده است.
بر اساس روش نمونهگیری مزبور نهایتاً ۱۴۹ شرکت به عنوان شرکتهای نمونه انتخاب گردید. اطلاعات خام مورد نیاز به منظور محاسبه متغیرهای تحقیق و آزمون فرضیه های تحقیق از صورتهای مالی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و با بهره گرفتن از نرمافزارهای موجود استخراج گردید.
در این تحقیق به منظور آزمون فرضیه ها از تجزیه و تحلیل رگرسیون با بهره گرفتن از داده های ترکیبی در طی دوره ۵ ساله (۱۳۸۳ الی ۱۳۸۷) بهره گرفته شد.نهایتاً برای آزمون معناداری مدل از آزمون F فیشر و برای آزمون معناداری ضرایب متغیرها از آزمون t استیودنت استفاده شده است.
۵-۳- تجزیه وتحلیل یافتهها و نتایج تحقیق
۵-۳-۱- بررسی فرضیه اول
فرضیه اول این تحقیق به دنبال بررسی رابطه ساختار سرمایه با ارزش افزوده اقتصادی و جریان نقدی آزاد به عنوان معیارهای ارزیابی عملکرد میباشد. برای پاسخ به این فرضیه از یک مدل رگرسیون چندگانه ترکیبی استفاده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...