میزان مهارت زندانیان آموزش دیده بر اشتغال زندانیان آزاد شده موثر است، به بیان دیگر در میزان مهارت افراد شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد
از طریق آزمون پارامتری t با دو نمونه مستقل به آزمون این سئوالها پرداختیم. دلیل استفاده از این آزمون، از یک طرف به خاطر مقیاس فاصلهای شاخص میزان مهارت و از طرف دیگر به خاطر وجود دو گروه زندانی آزاد شده(بیکار و شاغل) میباشد.
برای آزمون سئوال تفاوت میزان مهارت در بین زندانیان آزاد شده ای که پس از زندان شاغل شده اند یا بیکار مانده اند, آزمون t اجرا شد:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول زیر نتایج حاصل از آزمون تفاوت میزان مهارت در بین زندانیان آزاد شده ای که پس از آزادی شاغل شده اند و بیکار مانده اند را نشان می دهد:
جدول ۴-۱۷- نتایج حاصل از آزمونt جهت بررسی سئوال تفاوت میانگین مهارت بین دو گروه شاغل و بیکار

شاخصها
گروه ها
تعداد
میانگین
انحراف
معیار اختلاف میانگین مقدار t درجه
آزادی
سطح معنیداری

میزان مهارت

شاغل

۶۹

۵۶۵۲/۳۰

۸۵۲۳۰/۵

۳۱۲۴۷/۷

۲۳۶/۶

۱۵۸

۰۰۰/۰

بیکار

۹۱

۲۵۲۷/۲۳

۲۹۸۰۵/۸

چنانچه در جدول فوق مشاهده می شود میانگین مهارت در بین زندانیانی که پس از آزادی شاغل شده اند حدود ۵۶۵۲/۳۰ و این میانگین در بین زندانیانی که پس از آزادی بیکار مانده اند ۲۵۲۷/۲۳ بوده و اختلاف میانگین این دو گروه برابر ۳۱۲۷۴/۷ می باشد. برای اینکه بفهمیم این اختلاف میانگین دو گروه از نظر میزان مهارت از لحاظ آماری معنادار است یا نه به مقدار t و سطح معناداری نگاه می کنیم. با توجه به مقدار t محاسبه شده(برابر با ۲۳۶/۶) و سطح معناداری(۰۰۰/۰=a ) می توان گفت که این تفاوت از نظر آماری معنی دار است. در نتیجه فرضیه سوم تحقیق مورد تایید قرار گرفته و با ۹۹ درصد اطمینان می توان گفت اختلاف میانگین میزان مهارت در بین دو گروه یاد شده از لحاظ آماری معنادار بوده و در نتیجه زندانیانی که مهارت بیشتری را در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای کسب نموده اند پس از آزادی توانسته اند شغلی برای خود دست و پا نمایند. در نتیجه می توان گفت که هر چه میزان مهارت زندانیان در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای افزایش یابد می توان انتظار داشت که زندانیان پس از آزادی بیشتر جذب بازار کار شوند.
۴-۳-۲-۴- آزمون فرضیه چهارم
کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده موثر است، به بیان دیگر در کیفیت آموزش افراد شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد
از طریق آزمون پارامتری t با دو نمونه مستقل به آزمون این سئوالها پرداختیم. دلیل استفاده از این آزمون، از یک طرف به خاطر مقیاس فاصلهای شاخص کیفیت آموزش فنی و حرفه ای و از طرف دیگر به خاطر وجود دو گروه زندانی آزاد شده(بیکار و شاغل) میباشد.
برای آزمون سئوال تفاوت کیفیت آموزش فنی و حرفه ای در بین زندانیان آزاد شده ای که پس از زندان شاغل شده اند یا بیکار مانده اند, آزمون t اجرا شد:
جدول زیر نتایج حاصل از آزمون تفاوت میزان کیفیت آموزش فنی و حرفه ای از نظر زندانیانی که پس از آزادی شاغل شده اند و بیکار مانده اند را نشان می دهد:
جدول ۴-۱۸- نتایج حاصل از آزمون t جهت بررسی تفاوت میانگین کیفیت آموزش بین دو گروه شاغل و بیکار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...