۵۵

۶۲

۱۲

۷

۱۴

جدول ۱۰-۴ توصیفی از سوالات ۴۳ و ۴۴ پرسشنامه را نشان میدهد که مشخص کننده میزان نوآوری استراتژیک در بانک مهر اقتصاد می باشند.
جدول۴-۱۰- خلاصه آمار توصیفی سؤالات ۴۳ و ۴۴

سؤال

کاملا موافقم

نسبتا موافقم

بی نظر

نسبتا مخالفم

کاملا مخالفم

۴۳

۴۰

۵۸

۱۲

۲۰

۲۰

۴۴

۴۲

۵۶

۱۳

۲۴

۱۵

۴-۲ آمار استنباطی
آمار استنباطی مشخص می کند که آیا الگوها و فرایندهای کشف شده در نمونه در جامعه آماری هم کاربرد دارد یا خیر؟ بنابراین از آمار استنباطی در تجزیه و تحلیل مقایسه ای و رابطه ای استفاده می شود. تفاوت آمار استنباطی با آمار توصیفی در آن است که در آمار استنباطی می توان نتایج و یافته های به دست آمده از نمونه آماری را به کل جامعه آماری تحقیق تعمیم داد. برای این پژوهش نه تنها از آزمون tتک نمونهای برای بررسی میزان تعمیمپذیری نتایج به دست آمده در سطح نمونه به کلیه جامعه آماری استفاده شد بلکه از آزمونهایی چون کولموگروف-اسمیرنوف و ضریب رگرسیون نیز استفاده گردید.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تحلیل فرضیه ها
معمولا فرضیه های آماری به شکل فرضیه صفر و فرضیه مقابل نشان داده می شوند.ادعایی که مبین فرض وجود عدم تفاوت یا عدم وجود هر نوع ارتباطی است فرضیه صفر نامیده میشود.
این مطالعه شامل ۵فرضیه میباشد که به صورت زیر تعریف شده اند:
فرضیه یک: مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر عملکرد نوآورانه دارد
فرضیه های صفر و فرضیه های مقابل فرضیه یک به صورت زیر تعریف شده اند.
H1 : مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر عملکرد نوآورانه دارد
H0 : مدیریت دانش تأثیر معنی داری بر عملکرد نوآورانه ندارد
به کمک آزمون رگرسیون این موضوع بررسی شده و نتیجه آن در جدول ۱۳-۴ آمده است. ولی از ملزومات انجام آزمون رگرسیون این است که داده ها از توزیع نرمال برخوردار باشند. برای بررسی این امر از آزمون کولموگروف- اسمیرنف استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۱۱-۴ آمده است.
جدول ۴-۱۱- آزمون نرمال فرضیه اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...