1. محدوده نوسان ولتاژ خروجی را محدود می­ کند.
    1. بدلیل وجود ترانزیستورهای PMOS سطح بیشتری اشغال می­ کند که البته اهمیت چندانی ندارد زیرا سطحی که آنها اشغال می­ کنند در برابر سطح سلف خیلی کم است.

الف

ب

نوسان‌ساز کراس کوپل شده تفاضلی. الف: با منبع جریان دنباله ب: بدون منبع جریان دنباله

      1. نوسان‌سازهای LC مناسب ترین انتخاب برای کاربردهای مخابراتی
      2. ( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در بین انواع نوسان‌ساز­های CMOS که در قسمت قبل مورد بررسی قرار گرفت، نوسان‌ساز LC به عنوان مناسب­ترین انتخاب جهت استفاده در نوسان‌سازهای کنترل شونده با ولتاژ که در حلقه­های قفل فاز و سنتز­کننده­ های فرکانس برای ساخت نوسان‌ساز محلی سیستم­های مخابراتی به کار می­روند، شناخته شده­ است. در نوسان‌ساز­های LC به علت خاصیت فیلتری شبکه LC، مولفه­های نویز خارج از باند گذر فیلتر می­شوند. به عبارت دیگر نویز فاز یک نوسان‌ساز LC تا حدود زیادی وابسته به ضریب کیفیت آن است و هر چه ضریب کیفیت شبکه LC بیشتر باشد، پاسخ فرکانسی نوسان‌ساز در حوالی فرکانس رزنانس دارای تغییرات شدیدتر بوده در نتیجه دنباله­های ناشی از نویز فاز کمتر باشد. این نوسان‌سازها در کنار مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز می­باشند. یکی از معایب نوسان‌ساز­های LC نسبت به دیگر نوسان‌ساز­ها، بالا بودن هزینه ساخت آن­ها به دلیل وجود سلف­های یک­پارچه­ای است که بر روی تراشه ساخته می­شوند و به دلیل این که سطح زیادی را بر روی تراشه اشغال می­ کنند، هزینه ساخت زیادی را متحمل می­شوند. نکته­ای که در اینجا قابل ذکر است این است که با پیشرفت تکنولوژی و امکان پیاده سازی نوسان‌سازهای با فرکانس بالاتر سلف­های کوچکتری مورد نیاز خواهند بود و شدت این مشکل را کاهش می­ دهند. مقایسه­ ای بین خواص نوسان‌سازهای CMOS صورت گرفته است که در جدول ۲-۱ نشان داده شده است.
مقایسه ساختارهای مختلف نوسان‌سازهای CMOS ]14[

نوسان‌سازهای حلقوی

نوسان‌سازهای LC

سرعت

از ۰.۰۱ تا چند ده گیگاهرتز (بسته به تکنولوژی مورد استفاده)

نویز فاز

ضعیف

خوب

مجتمع سازی

عالی

ضعیف (بدلیل وجود سلف)

پایداری فرکانسی

ضعیف

خوب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...