فاقد فرد معتاد

۱۸۶

۰۱۶۱/۲

با توجه به مقدار t محاسبه شده (۸۳۸/۲) و سطح معنی داری محاسبه شده (۰۰۵/۰sig=) فرض تحقیق «میزان اعتیاد به مواد مخدر بر حسب وجود فرد معتاد در خانواده تغییر می کند.» تائید و فرض صفر تحقیق « میزان اعتیاد به مواد مخدر بر حسب وجود فرد معتاد در خانواده تغییر نمی کند »رد می گردد بنابراین می توان گفت که وجود فرد معتاد در خانواده (دارای معتاد و فاقد معتاد در خانواده) در سطح ضریب اطمینان بیش از ۹۵ درصد توانسته تفاوت معناداری را در میزان اعتیاد پاسخگویان ایجاد نماید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

م) بررسی میزان تفاوت پذیری اعتیاد پاسخگویان بر حسب وجود فرد معتاد در بین دوستان
از آنجا که در این تحقیق متغیر وجود فرد معتاد در بین دوستان بصورت اسمی دوگانه (دارای معتاد و فاقد معتاد در بین دوستان) طراحی گردیده لذا برای شناخت میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد بر حسب وجود فرد معتاد در بین دوستان از آزمونt استفاده نموده که در ذیل به تفکیک به بیان خلاصه نتایج می پردازیم.
جدول۴۷): خلاصه محاسبات آزمون tدر زمینه میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد بر حسب وجود فرد معتاد در بین دوستان

وجود فرد معتاد در بین دوستان

تعداد

میانگین

نام آزمون

درجه آزادی

مقدار

سطح معنی داری

دارای فرد معتاد

۲۶۱

۱۸۳۹/۲

t

۳۱۹

۰۰۵/۴

۰۵۱/۰

فاقد فرد معتاد

۶۰

۰۳۳۳/۲

با توجه به مقدار t محاسبه شده (۰۰۵/۴) و سطح معنی داری محاسبه شده (۰۵۱/۰sig=) فرض تحقیق «میزان اعتیاد به مواد مخدر بر حسب وجود فرد معتاد در بین دوستان تغییر می کند.» تائید و فرض صفر تحقیق « میزان اعتیاد به مواد مخدر بر حسب وجود فرد معتاد در بین دوستان تغییر نمی کند »رد می گردد بنابراین می توان گفت که وجود فرد معتاد در بین دوستان (دارای معتاد و فاقد معتاد در بین دوستان) در سطح ضریب اطمینان بیش از ۹۵ درصد توانسته تفاوت معناداری را در میزان اعتیاد پاسخگویان ایجاد نماید. گفتار سوم: بررسی میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد از متغیرهای اسمی چندگانه
در این تحقیق متغیرهایی مانند: نوع شغل، نوع قومیت، وضعیت مسکن، اولین تجربه مصرف مواد مخدر، از نظر شکل و ساختاربه صورت، اسمی چندگانه دسته بندی شده اند، لذا برای شناخت اثر این متغیرها (اسمی چندگانه) بر متغیر وابسته از آزمون F (واریانس یکطرفه) استفاده نموده که نتایج محاسبات هر یک از آزمون های انجام گرفته به تفکیک در ذیل آمده است. الف) بررسی میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد از نوع شغل از آنجا که در این تحقیق نوع شغل بصورت اسمی چندگانه دسته بندی گردیده است لذا برای شناخت میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد از نوع شغل پاسخگویان مورد مطالعه از آزمون واریانس یک طرفه استفاده نموده که نتایج محاسبات در جدول ذیل آمده است.
جدول ۴۸): خلاصه محاسبات آزمون واریانس یکطرفه در مورد میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد از نوع شغل

منبع تغییرات

مجموع مجذورات

درجه آزادی

میانگین مجذورات

مقدار F

سطح معناداری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...