مطالب پایان نامه ها درباره بررسی وضعیت جانشین پروری در شرکت نفت براساس مدل شایستگی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
(هادیزاده مقدم و سلطانی، ۱۳۹۰، ۵۶).
موضوعات مطرح شده
عنوان
زمان انجام
محقق
هدف از این مقاله پژوهشی ارزیابی مدل مسیر ارتقا رهبری برای توسعه مدیران از طریـق بررسی تغییرات شایستگیهای افراد در سطوح شـغلی از پائین بـه بالا بوده است. نتیجه تحقیق نـشان داد بـا اسـتفاده از ایـن مدل، سازمان قادر خواهـد بـود بهترین افـراد را تحت مناسبترین آموزشها قرار داده و مسیر ارتقا مناسب با آنها را آماده سازد.
Leadership competencies across organizational levels: a test of the pipeline model
۲۰۱۱
Guangrong
Dai, King
Yii Tang,
Kenneth P.
De Meuse
در این مقاله، نویسنده در مورد سه اصل پیاده سازی یک برنامه مدیریت جانشین پروری موثر بحث میکند. شناسائی جانشینان و رهبران بلقوه توسعه و متعهد کردن کارکنان برای رهبری حفظ کارکنان توسعه یافته
The Case for Succession Planning
۲۰۱۱
Jodi Chavez
(هادیزاده مقدم و سلطانی، ۱۳۹۰ ، ۵۷).
فصل سوم
روششناسی تحقیق
۳ ـ ۱ ـ روش تحقیق
به طور کلی روشهای تحقیق در علوم رفـتاری را میتوان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد. الف)هدف تحقیق و ب) نحوه گردآوری دادهها (دلاور، ۱۳۸۰، ۲۰۳)
۳ ـ ۱ ـ ۱ ـ روش تحقیق بر حسب هدف
پژوهش حاضر، تحقیقی کاربردی است و به قصد کاربرد نتایج یافتههایش برای حل مشکلات خاص درون سازمانها انجام می شود و تلاشی برای پاسخ دادن به یک معضل ومشکل عملی است که در دنیای واقعی وجود دارد، بنابراین هدف از تحقیق حاضر توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است، لذا تحقیق از نظر هدف، کاربردی است
تحقیقات علمی بر حسب هدف به سه دسته تقسیم میشوند:
تحقیقات بنیادی: هدف تحقیق بنیادی، آزمون نظریه ها، تبیین روابط بین پدیدهها و افزودن به مجموعه دانش موجود در یک زمینه خاص میباشد. در تحقیق بنیادی نظریهها مورد بررسی قرار گرفته و تأیید، تعدیل یا رد میگردند. با تبیین روابط میان پدیده ها، تحقیق بنیادی به کشف قوانین و اصول علمی می پردازد. با این اهداف، تحقیقات بنیادی درصدد توسعه مجموعه دانسته های موجود درباره اصول و قوانین علمی است. این نوع تحقیقات نتیجهگرا بوده و در رابطه با نیازهای تصمیم گیری انجام نمی شود.
تحقیق کاربردی: هدف در این نوع تحقیق توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. تحقیق کاربردی به سمت کاربرد عملی دانش هدایت میشود.
تحقیق و توسعه: این نوع تحقیق به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک فرآورده آموزشی (روشها و برنامه های آموزشی) انجام میشود. هدف اساسی این نوع تحقیقات تدوین یا تهیه برنامهها و طرحها میباشد به طوریکه ابتدا موقعیت نامعین خاصی مشخص شده و براساس یافتههای پژوهشی، طرح یا برنامه ویژه آن تدوین و تولید میشود (سرمد و همکاران، ۱۳۸۳، ۷۹).
۳ـ ۱ ـ ۲ ـ روش تحقیق بر حسب نحوه نحوه گردآوری اطلاعات
بطور کلی تحقیقحاضر از نظر ماهیت و هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری داده ها، یک تحقیق توصیفی ـ تحلیلی و از نظر شیوه اجرا میدانی (پیمایشی) میباشد.
تحقیقات علمی بر حسب نحوه گردآوری اطلاعات به دو دسته تقسیم میشوند:
تحقیق آزمایشی: در روش آزمایشی، برای ارزشیابی تأثیر متغیر مستقل، پژوهشگر آن را اجرا و دستکاری می کند و با بهره گرفتن از شیوههای مختلف کنترل، مشاهده و اندازه گیری نتایج آزمایش به معلول پی میبرد. کنترل عوامل مختلف در تحقیق آزمایشی موجب میشود که محقق بتواند تأثیر عوامل دیگر را از عامل مورد نظر جدا کند و تأثیری را که مشاهده کرده است به متغیر مورد آزمایش نسبت دهد (دلاور، ۱۳۹۰، ۲۱۱).
تحقیق توصیفی: اجرای تحقیق توصیفی میتواند برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری باشد. تحقیق توصیفی شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع، مطالعه میشود (خاکی، ۱۳۸۷، ۱۰۴). مطالعه توصیفی برای تعیین و توصیف ویژگیهای متغیرهای یک موقعیت صورت میگیرد. از این رو، هدف هر مطالعه توصیفی عبارت است از تشریح جنبههایی از پدیده مورد نظر پژوهشگر و با دیدگاهی فردی، سازمانی، صنعتی و نظایر آن (سکاران، ۱۳۹۰، ۱۲۴-۱۲۳).
۳ ـ ۲ ـ جامعه آماری تحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 08:44:00 ب.ظ ]
|