بازاری نسبتا ناهمگن با چند بخش کوچک و تخصصی شده ، نیازها و ترجیحات مشتریان در برخی بخش ها در حال حاضر توسط نام های تجاری موجود براورده نمی شود.
مشخصات رقبا :
چند رقیب ار منابع نسبتا وی و شایستگی های خوبی در حوزه های بازاریابی و تحقیق و توسعه برخوردارند و یا هزینه های عملیاتی آن ها پایین تر است احتمالا می توانند در برابر حملات مستقیم مقاومت کنند.
مشخصات شرکت :
شرکت منابع و شایستگی های نسبتا محدودی در حوزه های بازاریابی ، تحقیق و توسعه یا تولید دارد. شرکت ساختار مدیریتی نامتمرکز و منطقی دارد.
استراتژی های بازاریابی برای مرحله بلوغ بازار(شرکت های پیش گام و پیرو)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

افزایش نفوذ
هدف اصلی :
افزایش تعداد مصرف کنندگان از طریق تبدیل افرادی که در یک یا چند بخش بازار مهم از محصولات شرکت فعلا استفاده نمی کنند
مشخصات بازار :
نفوذ نسبتا محدود در یک یا چند بخش (یعنی درصد کمی از مصرف کنندگان بالقوه محصول را پذیرفته اند)، بازاری نسبتا همگن با تنها چند بخش بزرگ معدود
مشخصات رقیب :
رقبا سهم های بازار نسبتا کوچکی در اختیار دارند ، به دلیل محدودیت منابع و شایستگی ها ، رقبا نمی توانند بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان جدید را جلب محصولات خود کنند.
مشخصات شرکت :
یک پیشگام سهم بازار د صنعت ، منابع و شایستگی های تحقیق و توسعه و بازاریابی برای بهبود در محصل یا توسعه خانواده محصول را داراست ، منابع پیشبردی برای تحریک تقاضای اولیه میان نامشتریان کنونی را دراختیار دارد.
اقدامات بازاریابی :
تقویت ارزش محصول از طریق افزودن ویزگی های اضافی ، منافع یا خدمات
تقویت ارزش محصول از طریق لحاظ کردن آن در طرح سیستم های یکپارچه
تحریک تقاضای اصلی اضافی از طریق فعالیت هایذ پیشبردی ای که بر ویژگی ها یا منافع جدید تاکید میکند
تبلیغات از طریق رسانه های منتخب با هدف تحریک تقاضای بخش هدف
پیشبرد فروش با هدف تحریک حس آزمایش محصولات افرادی که فعلا آن را استفاده نمی کنند(تبلیغ آن همراه محصولات دیگر)
تلاش کارکنان فروش با هدف جلب نسل جدید مشتریان ، شاید از طریق گماردنبرخی از کارکنان فروش به عنوان نمایندگان توسعه مشتریان یا از طریق عرضه و اائه پاداش هایی بابت فروش به مشتریان جدید
بهبود دسترسی مشتری به محصول از طریق ایجاد سیستم های توزیع خلاق
استراتژی افزایش میزان مصرف
هدف اصلی :
افزایش میزان محصول استفاده شده از طریق افزایش تناوب مصرف یا طراحی روش های جدید و متنوع تر برای استفاده محصول
مشخصات بازار :
نفوذ نسبتا گسترده اما تناوب مصرف پایین در یک یا چند بخش عمده ، محصول به چند شیوه محدودیا برای مراسم و رویدادهایی خاص استفاده می شود، بازاری نسبتا همگن با تنها چند بخش بزرگ معدود
مشخصات رقیب :
رقبا سهم های بازار نسبتا کوچک و محدودی در اختیار دارند ، به دلیل محدودیت نسبی منابع و شایستگی ها ، رقبا نمی توانند مصرف کنندگان جدید را جلب نام تجاری خود کنند.
مشخصات شرکت :
یک پیشگام سهم بازار در صنعت ، منابع و شایستگی های بازاریابی لازم برای ایجاد و توسعه کاربردهای جدید را در اختیار دارد.
اقدامات بازاریابی :
افزایش تناوب استفاده میان مصرف کنندگان فعلی
نزدیک کردن محل انبار محصول به محل عرضه آن از طریق ارائه آن در بسته هایی به اندازه های مختلف یا ارائه آن در طرح های مختلف
تشویق خریدهایی با حجم بیشتر (برای محصولاتی که فاسد نمی شوند)
ارائه تخفیف های مقداری
ارائه جوایز به مشتریان برای افزایش حجم خریدهای او باترغیب او به استفاده بیشتر از محصول
تکرار تبلیغاتی که بر منافع اصلی محصول تاکید میکنند در زمان های مختلف
ترغیب انواع گسترده تری از مصارف میان مشتریان فعلی
ایجاد و ترویج استفاده های جدید ، کاربردهای جدید یا دستورالعمل های جدیدبرای محصول اصلی
ارائه اطلاعاتی درباره کاربردهای جدید روی بسته بندی
ایجاد و اجرای عملیات تبلیغی در رابطه با تنوع استفاده از محصول به خصوص از طریق رسانه های چاپی
اعلام ایده های مربوط یه کاربرد جدید محصول از طریق معرفی آن ها به مشتریان کنونی
ترغیب استفاده های جدید از طریق پیشبرد فروش
استراتژی توسعه بازار
هدف اصلی :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...