مقاله-پروژه و پایان نامه | فرضیه سوم؛ – 8 |
فرضیه دوم: آموزش خوددلگرم سازی مادران بر میزان تعارض والد- فرزند از منظر مادران تأثیر دارد.
جدول ۷ تحلیل کوواریانس گروه ها در متغیرتعارض والد فرزند از دید مادر.
منابع تغییر مجموع مجذورات درجه آزادی میانگین مجذورات F P اندازه اثر پیشآزمون ۸۶۷٫۳۳ ۱ ۸۶۷٫۳۳ ۴۷٫۸۶ ۰۰۱/۰ ۰٫۶۹۵ بین گروه ها ۲۳۳٫۵۸ ۱ ۲۳۳٫۵۸ ۱۳٫۳۴ ۰۱/۰ ۰٫۳۸۹ درون گروه ها ۳۶۷٫۵۰ ۲۱ ۱۷٫۵۰ کل ۱۲۹۳٫۳۳ ۲۴
نتایج جدول ۹-۴ نیز نشان میدهد که بعد از تعدیل نمرات پیش آزمون، تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه وجود دارد به عبارتی مداخله اثر بخش بوده است. (۳۸/۰partial ƞ۲ =؛ ۰۱/۰>p، ۱۳٫۳۴F). بنابرین، فرضیه دوم پژوهش مبنی بر اثر بخشی آموزش دلگرمی مادران بر کاهش تعارضات والد- فرزندی تأیید شد.
فرضیه سوم؛ آموزش خوددلگرم سازی مادران بر میزان استفاده مادران از الگوی فرزند پروری اقتداری تأثیر دارد. برای آزمون فرضیه سوم نیز از تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده گردید که نتیجه آن در جدول ۱۱ آمده است.
جدول ۸ تحلیل کوواریانس نمره مادران دو گروه در متغیر فرزند پروری اقتداری.
منابع تغییر مجموع مجذورات درجه آزادی میانگین مجذورات F P اندازه اثر پیشآزمون ۸۱۳٫۱۲ ۱ ۸۱۳٫۱۲ ۱۹٫۹۶ ۰۰۱/۰ ۰٫۴۸۷ بین گروه ها ۲۴۷٫۲۷ ۱ ۲۴۷٫۲۷ ۶٫۰۷ ۰۲/۰ ۰٫۲۲۴ درون گروه ها ۸۵۵٫۳۷ ۲۱ ۴۰٫۷۳ کل ۷۵۶۵۶٫۰ ۲۴
با توجه به نتایج جدول میتوان گفت که پس آموزش دلگرم سازی بر افزایش فرزند پروری اقتداری اثر بخش بوده است. (۰٫۲۲partial ƞ۲ =؛ ۰۵/۰>p،۶٫۰۷ F) داده ها نشان میدهد که بین نمرات گروهها پیش و پس از آزمون تفاوت معنا دار ایجاد شده است. بنا بر این فرضیه سوم پژوهش نیز تأیید میگردد.
-
- -Satir, V ↑
-
- – Huver, R.M.E. Otten, R. De Vries, H. Engels, R.C.M.E. ↑
-
- – Bamrind,D ↑
-
- – Authoritarian ↑
-
- ۴- Authoritative ↑
-
- – Permissive ↑
-
- -Baumrind,D ↑
-
- -Baumrind, D. Larzelere, R.E& Owens, E.B ↑
-
- -Kerr, M.Stattin, H.&Özdemir,M ↑
-
- -Adler,A ↑
-
- – Dinkmeyer, D. C., & McKay,G.D ↑
-
- – Evans,T ↑
-
- – Thompson, C.L& Rudolph, L. B ↑
-
- -Bitter, J.R ↑
-
- – Soltz, V ↑
-
- – Saadati, H& Lashani, L ↑
-
- -Stuart ↑
-
- -Moqaddasd, A ↑
-
- -conflict ↑
-
- -Wats,R ↑
-
- – Murray A. straus ↑
-
- – Gunnar,M.R& Collins, W.A ↑
-
- -Jones, D. J. forehand, R& Beach,S.R ↑
-
- -Coleman, M ↑
-
- -Ericson, ES ↑
-
- – Minuchin,S ↑
-
- – Steinberg, A ↑
-
- – Sociobiological ↑
-
- -Anna freud ↑
-
- -detachment ↑
-
- – denial ↑
-
- – rationalization ↑
-
- – projection ↑
-
- – Rice,F ↑
-
- – Rest, R ↑
-
- – Kohlberg, L & Piaget, J ↑
-
- -Selman ↑
-
- – Haley, J ↑
-
- -Smetana, J. G ↑
-
- – Meid, M ↑
-
- – Rice, F ↑
-
- -Meid, M ↑
-
- – Hall, S ↑
-
- -petersen, A.C ↑
-
- – Micucci, J, A ↑
-
- – Cohen,S ↑
-
- – Helstela. LS ↑
-
- – Rueger,S. Y. Malecki, C. K& Demaray, M. K ↑
-
- -Freud,Z ↑
-
- -Carter, B. McGoldrick, M& Whitbourne, S ↑
-
- -Micucci, J. A ↑
-
- – Ginsburg, G. S& Bronstein, P ↑
-
- -Ohannessian, C. M. Lerner, R.M. Lerner, J. V& von Eye, A ↑
-
- – Ijaz, T., & Mahmood, Z ↑
-
- – Berk, L ↑
-
- -Bamrind, D ↑
-
- – Authoritative ↑
-
- -authoritarian ↑
-
- – permissive ↑
-
- -Chronis, A.Raggi, V. L.Clarke, T. L. Rooney, M. E Diaz, Y& Pian, J ↑
-
- – Baumrind, D ↑
-
- -Demanding ↑
-
- – uninvolved ↑
-
- -Dinkmeyer, D. C ↑
-
- – Impulse ↑
-
- – Rothrauff, T. C. Cooney, T. M& An, J. S ↑
-
- -Byrne, Haddock & Poston ↑
-
- – Chang, L. Schwartz, D. Dodge, K. A & McBride, C ↑
-
- – Wasserman, G. A. Miller, L. S. Pinner, E& Jaramillo,B ↑
-
- – Bayer, C. L& Cegala, D. J ↑
-
- -Frick, P. J& White, S. F ↑
-
- -Satir,V ↑
-
- – Cohen, S ↑
-
- – Meid, M ↑
-
- -Encouragement ↑
-
- -Corey, G ↑
-
- -Watts, R. E& Piterzak, D ↑
-
- -Evans, T ↑
-
- -Kanz, J. E ↑
-
- – Duba, J. D& Watts, R. E ↑
-
- -Dreikurs, R & Soltz, V ↑
-
- -Benjamin, G. W ↑
-
- – Duba, J. D& Watts, R. E ↑
-
- – Eckstein, D & Cooke, P ↑
-
- – Whiston, S. C& Sexton, T. L ↑
-
- – Cheston, S. E ↑
-
- – Bahlmann, R & Dinter, L ↑
-
- -Self- encouragement ↑
-
- -Carlson, C. Clemmer, F. Jennings, T. Thompson, C& Page, L ↑
-
- -McKay, G. D& Maybell, S. A ↑
-
- – McKay, G. D ↑
-
- – Evans, T ↑
-
- – Dreikurs-Ferguson ↑
-
- -Keturakis, V ↑
-
- – Rathert, G. H& Reed, D ↑
-
- – Milliren, A. Yang, J. Wingett, W& Boender, J ↑
-
- -Dagley, J. C. Campbell, L. F. Kulic, K. R& Dagley, P. L ↑
“
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-18] [ 08:58:00 ب.ظ ]
|