موقعیت‏یابی استراتژیک

۰.۹۳۷
۰.۰۰۰

۰.۲۰۵
۰.۰۵۸

۳۱.۷۲

۱.۹۸

رد فرضیه

استراتژی تمرکز

۰.۲۴۸
۰.۰۲۱

مطابق با جدول (۳۳-۴)، مقدار |t| محاسبه شده از مقدار t در سطح اطمینان ۵% و با درجه آزادی ۸۳ بیشتر است لذا فرض صفر رد می­ شود و در سطح اطمینان ۹۵% می­توان ادعا کرد “موقعیت یابی فیزیکی” ارتباط یکسانی با “استراتژی تمرکز” در دستیابی به موقعیت‏یابی استراتژیک‏ ندارد.

فصل پنجم

تحلیل یافته ها، نتیجه گیری، و پیشنهادها

۱-۵) مقدمه

در فصل چهارم فرضیه های تحقیق مورد آزمون و بررسی قرار گرفتند و وضعیت تایید یا رد فرضیه ها مشخص شد. در این فصل ابتدا خلاصه ای از پژوهش انجام شده ذکر می شود و سپس نتایج حاصل از یافته ها بیان می شود. در ادامه ی این فصل به محدودیت های تحقیق اشاره می شود و در پایان نیز با توجه به مبانی نظری، اهداف تحقیق، نتایج حاصل از تحلیل یافته ها، مشاوره با اساتید، و با توجه به محدودیت های تحقیق پیشنهادهایی کاربردی برای مدیران و پیشنهادهایی نیز جهت انجام تحقیق های آتی به دیگر محققان ارائه می گردد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۵) خلاصه

پیچیدگی روزافزون فعالیت­ها و محیط کاملا متغیر و پرتلاطم جهان امروز، مدیران سازمانها را با دشواری­های متعددی مواجه ساخته که کوچکترین غفلت در این زمینه باعث کاهش سهم بازار هدف خواهد شد؛ لذا برای هر صنعتی عوامل محیطی وجود داردکه باعث رقابت در محیط نامطمئن خواهد شد. در جامعه­ کنونی، با توجه به وجود رقبای متعدد و تغییرات شتابان آن، دیگر برنامه­ ریزی به شکل سنتی قادر نخواهد بود که مسائل و مشکلات بازار هدف را حل کند. لذا برنامه­ ریزی استراتژیک، به منزله­ی یک ابزار مفید و مناسب برای رسیدن به اهداف سازمانی مطرح شده است. موقعیت یابی استراتژیک ساز و کار هایی را از مبانی علم اقتصاد برای درک مزیت رقابتی فراهم می سازد که در آن چگونگی تشخیص کسب مزیت رقابتی، شروط پایدار ماندن مزیت رقابتی به وجود می آورد (حمیدی زاده، ۱۳۸۹، ۲۷۲). در واقع، هدف از موقعیت یابی موثر، خلق تفاوت های فیزیکی و ادراکی با بهره گیری از تمام عناصر بازاریابی – قیمت، محصول، پیشبرد و تصمیم های توزیع – است.
بطور خلاصه اهم مسایل تحقیق که در صدد حل آن در این تحقیق برآمدیم به شرح زیر است:
۱. وجود نداشتن یک چارچوب ارزیابی تعیین موقعیت­یابی استراتژیک در شرکت نودر
۲. فقدان یک الگوی ارزیابی مناسب از موقعیت یابی فیزیکی با توجه به ویژگی های فنی، ویژگی های فیزیکی، و معیارهای عینی.
۳. فقدان یک الگوی ارزیابی مناسب از موقعیت یابی ادراکی با توجه به خواسته و نیازهای مشتری، ویژگی های ادراکی، و معیارهای ذهنی.
۴. نداشتن یک الگوی ارزیابی مناسب از شایستگی­های ممتاز (مزیت­های رقابتی).
ابزار جمع آوری داده ها در این مطالعه پرسشنامه می باشد. با بررسی مقالات و پژوهش های انجام شده در این حوزه پرسشنامه ای پیرامون متغیرهای مدل و روابط آن ها استخراج شده است. این پرسشنامه ها به شیوه مراجعه مستقیم و از طریق خود گزارشی توسط نمونه ای تصادفی از جامعه آماری بازاریابان و فروشندگان شرکت نودر تکمیل گردید. در واقع منابع دست اول جمع آوری داده ها بصورت میدانی (پرسشنامه) و منابع دست دوم جمع آوری داده ها استفاده از منابع کتابخانه و شبکه اینترنت می باشد.
در این تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS، از روش تحلیل رگرسیون برای آزمون فرضیه ها استفاده می گردد. همچنین از آزمون پارامتری t برای بررسی وضعیت میانگین متغیرهای تحقیق استفاده گردید.
نمونه آماری این پژوهش بازاریابان و کارشناسان فروش شرکت نودر هستند که در آن برنامه استراتژیک و بلندمدت از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران شرکت تلاش می­ کنند تا از این طریق به سطح تعالی در سطح بین­الملل دست یابند. بر این اساس ، جامعه آماری این پژوهش ،شرکت نودر می باشد .

۳-۵) تحلیل یافته ها

با توجه به نتایج تجزیه و تحلیل های آماری، فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. در جدول ۱-۵ نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داده شده است. همانگونه که در فصل چهارم نیز ذکر شد، ۷ فرضیه ی این تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند و ۷ فرضیه ی دیگر رد شدند.
جدول ۱-۵: نتایج آزمون فرضیه های تحقیق

فرضیه

شرح

نوع آزمون

نتیجه

فرعی اول

ویژگی های فنی بر “تجزیه و تحلیل موقعیت یابی فیزیکی” اثر گذار است.

رگرسیون

تایید فرضیه

فرعی دوم

ویژگی های فیزیکی بر “تجزیه و تحلیل موقعیت یابی فیزیکی” اثر گذار است.

رگرسیون

رد فرضیه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...