۱۳۸۵

۱۹۸,۹۴۸

۱۲۹

۱۳۸۶

۲۲۸,۴۲۱

۱۱۸

۱۳۸۷

۲۳۳,۶۴۳

۱۵۴

۱۳۸۸

۱,۱۱۹,۴۹۷

۴۵۱

۱۳۸۹

۲,۰۵۲,۱۵۱

۷۴۸

۱۳۹۰

۲,۹۴۵,۰۵۴

۱,۱۰۵

۱۳۹۱

۲,۸۷۳,۹۳۵

۹۹۴

جمع کل

۴۰۰۸

منبع: سامانه متمرکز اطلاعات تسهیلات مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان.

۳-۲-۲-حجم نمونه
نمونه عبارت است از زیرمجموعهای از جمعیتی که پژوهشگر مایل است نتایج را بدانها تعمیم دهد. به طور کلی روش نمونه گیری طبقهای در مطالعه هایی که محقق قصد مقایسه زیرگروه های مختلفی را داشته باشد، مناسب است. بطور خلاصه در روش نمونه گیری طبقهای محقق مطمئن است که نمونه انتخاب شده براساس ویژگی ها و عواملی که اساس آن طبقه بندی بوده اند نماینده واقعی جامعه موردنظر است
(دلاور، ۱۳۸۲).
شیوه مورد عمل در این تحقیق «اختصاص متناسب» نامیده می شود. (بازرگان و همکاران،۱۳۸۴) بدین صورت که محقق نمونه را به گونه ای انتخاب کرد که گروه های منتخب با همان نسبت که در جامعه هستند، با همان نسبت به عنوان نماینده جامعه در نمونه حضور داشته باشند.
بنابریان انتخاب نمونه به اندازه کافی به منظور جمع آوری اطلاعات معتبر از اهمیت بسزایی برخوردار است. حجم نمونه باید به اندازه ای باشد که نتایج حاصل عیناً با نتایج همان مطالعه در جامعه ای که نمونه از آن انتخاب شده است برابر باشد.
شیوه نمونه گیری:
برای انتخاب نمونه در تحقیق حاضر، از آنجاییکه قلمرومکانی و همچنین جامعه آماری تحقیق حاضر به صورت یک مطالعه موردی در مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان و براساس یک سری زمانی بین سال های ۱۳۹۱-۱۳۸۱، می باشد. بنابراین ازداده های مربوط به تحقیق از طریق سامانه متمرکز اطلاعات مربوط به تسهیلات مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان استخراج می شود. به عنوان نمونه آماری در تحقیق حاضر گنجانده می شود. و در مرحله بعد مورد داده های فوق جهت تجزیه و تحلیل آماری جهت سنجش روابط متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار می گیرند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

تعیین حجم نمونه[۷۵]:
نمونه ایده آل، در واقع کل اعضاء جامعه است. اما در پژوهش، به دلیل محدودیت زمانی، پژوهشگر ناگزیر به نمونه‌گیری است تا با بررسی آن، نتایج بدست آمده را به کل جامعه تعمیم دهد. در انتخاب نمونه باید نهایت دقت اعمال شود تا نمونه منتخب، معرف جامعه باشد. در غیر این صورت نتایج پژوهش برای جامعه غیر قابل اتکا است. در این تحقیق، برای انتخاب نمونه، نخست تمام اطلاعات مربوط به تسهیلات مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان از سال۱۳۹۱-۱۳۸۱، انتخاب شده و سپس داده هایی که در طی قلمرو زمانی حاوی معیارهای پیش گفته شناخته نشدند، از جامعه مورد مطالعه حذف شدند. پس از مشخص شدن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...