۳۶۵۱۸

۶۵۲۶۱

۸۷۸۰

۱۴۵۲۵۳

۷۹۹۹۳

ماخذ (مطالعات بازنگری طرح جامع مسکن,۱۳۹۲ به نقل از سازمان زمین و مسکن)
براساس مصوبات دولت برای ساخت واحدهای مسکن مهر، از ۲۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال وام پرداخت خواهد کرد متوسط وام پرداختی به ازاء هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون ریال خواهد بود با احتساب این رقم کل وام پرداختی به واحدهای مسکونی ۴۳۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود و مابقی باید از طریق آورده متقاضیان تامین گردد. به این ترتیب هر متقاضی باید حداقل ۱۲۰ میلون ریال آورده برای تکمیل فضای داخلی واحد مسکونی داشته باشد که این رقم با احتساب هزینه مربوط به محوطه سازی به ۱۶۰میلیون ریال افزایش خواهد یافت (همان).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

هدفمند بودن یارانه‌ها و تعلق یارانه‌های پرداختی به گروه‌های هدف یکی از اصول سیاست‌های مسکن در برنامه چهارم بوده است. به‌منظور بررسی این امر لازم است مشخص گردد که خانوارهای بهره‌مند از طرح مسکن در کدام‌یک از گروه‌های درآمدی قرار گرفته‌اند. بدین منظور برآوردی از میزان هزینه سالیانه خانوارهای شهری در سال ۱۳۸۸ به عمل آمده است.
محاسبات انجام شده در سطر آخر جدول زیر بیانگر میزان توان مالی خانوارها و یا توان نقدی آن‌ها برای ورود به بازار مسکن و من‌جمله بازار مسکن مهر است. براین اساس در صورتی که آورده مورد نیاز برای طرح مسکن مهر بیشتر از پس انداز خانوار باشد، خانوار قادر نخواهد بود ،آورده مورد نیاز طرح مسکن مهر را فراهم کند و در نتیجه جزء گروه‌های هدف مسکن مهر محسوب نخواهد شد، حال باتوجه به اینکه هزینه تمام شده طرح مسکن مهر ۳۵۰ میلیون ریال خواهد بود که ۲۰ میلیون ریال آن از طریق وام تامین می‌گردد. میزان حداقل آورده مورد نیاز برای ورود به جرگه بهره‌مندان از این طرح ۱۳۰ میلیون ریال است. البته درصورت اضافه نمودن ارقام مربوط به محوطه سازی و … این رقم به ۱۶۰میلیون ریال افزایش میابد، بر اساس محاسبات و برآوردهای ارائه شده در جدول زیر، میزان توان مالی خانوارهای سه دهک فقیر درآمدی کمتر از این مقدار است (مطالعات بازنگری طرح جامع مسکن, ۱۳۹۲).
جدول ۸: برآورد میزان نقدینگی خانوارهای شهری جهت خرید مسکن در سال ۱۳۸۸ میلیون ریال- درصد

دهک

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

متوسط

درآمد سالیانه

۴۱

۶۳

۷۵

۸۷

۱۰۰

۱۱۵

۱۳۵

۱۵۷

۱۹۲

۳۰۲

۱۲۹

کل پس‌انداز خانوار

۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...