تمایل به بهره گیری از اینترنت بانک/ بانکداری همراه برای انجام امور مالی سازمان بیش از سایر سیستم های مشابه است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

پایائی[۴۷] (قابلیت اعتماد) پرسشنامه
پایانی یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه ­گیری است. مفهوم یاد شده با این امر سروکار دارد که ابزار اندازه ­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد (بازرگان و سرمد, ۱۳۸۵, ص. ۱۶۶) در این تحقیق برای تعیین پایانی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ[۴۸] استفاده گردید. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه ­گیری از جمله پرسشنامه ­ها یا آزمون­هایی که خصیصه­ های مختلف را اندازه ­گیری می­ کنند به کار می­رود. مقصود آن است که اگر ابزار اندازه ­گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشند برای اندازه ­گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می­کنیم. و اندازه آن معمولا بین صفر و یک تغییر می­ کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم­پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است. (سکاران, ۱۳۸۰, ص. ۲۳۱)
روش آلفای کرونباخ
یکی از روش­­های محاسبه قابلیت اعتماد استفاده از فرمول کرونباخ است. این روش برای محاسبه هماهنگی و سازگاری درونی ابزار اندازه ­گیری بکار می­رود. برای محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ ابتدا بایستی واریانس نمونه­های هر زیر­مجموعه سوال­های پرسشنامه کل را محاسبه کرد سپس با بهره گرفتن از رابطه زیر، آلفا را محاسبه کرد. (بازرگان وسرمد, ۱۳۸۵, ص. ۱۶۹)که در آن:
j: تعداد زیرمجموعه سؤال های پرسشنامه یا آزمون
: واریانش زیر آزمون j ام
: واریانس کل آزمون
]
نتایج آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه
جدول ۳-۲ بیانگر میزان آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه بوده که با توجه به میزان ۸۷۰/۰ ذکر شده در آن که بیش از ۷/۰ می ­باشد. نتایج اولیه را از نظر روایی و پایایی قابل قبول می­سازد.
جدول ۱۶آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه

آلفای کرونباخ

تعداد گزاره ها

۰٫۸۷۰

۴۳

با توجه به تعدد گزاره­های موجود با بهره­ گیری از تکنیک­های Spss میزان آلفای­کرونباخ که به­ازای حذف هر گزاره در جدول ۳-۳ ذکر گردیده است. که با توجه با نتایج آن گزاره­هایی که حذف آنها میزان آلفا را بیش از آلفای کلی میسازد حذف گردید. ( این گزاره ها در جدول ۳-۳مشخص گردیده است).
جدول ۱۷آلفای کرونباخ به تفکیک گزاره­ها

آلفای کرونباخ اگر گزاره حذف شود.

گزاره

۰٫۸۷۰

امکان سریعتر انجام دادن وظایف سازمانی کارمندان بخش مالی سازمان را فراهم نموده و زمان مورد نیاز برای انجام مسئولیت­های مهم سازمان را کاهش میدهد .

۰٫۸۶۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...