نمودار ۳ بودجه نظامی کویت
۳-۴ نیروی زمینی کویت
نیروی زمینی کویت با برخورداری از حدود ۱۱۰۰۰ نیروی فعال که بر اساس برآوردهای بعمل آمده حدود ۳۰۰۰ نفر از آنها نیز خارجی می باشند ، در مقابل نیروهای زمینی کشورهای همسایه بسیار کوچک می باشد .
ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش کویت در شهر کویت پایتخت این کشور قرار دارد . نیروی زمینی این کشور دارای دو پایگاه دیگر در «الجبه» و «مینا عبدا…» می باشد ( ۲۰۱۴ ، CSIS)
راهبرد دفاعی نیروی زمینی کویت حفاظت از نقاط کلیدی و تاسیسات حیاتی این کشور و مقابله با نیروهای مهاجم در مرزها به مدت ۴۸ ساعت تا رسیدن نیروهای کمکی خارجی می باشد(سیفی ،۱۳۸۶:ص ۲۵۲)
۳-۴-۱ ساختار سازمانی نیروی زمینی کویت
نیروی زمینی کویت پس از حمله عراق و اشغال چند ساعته این کشور در سال ۱۹۹۱ ، با کمک های تجهیزاتی و آموزشی آمریکا از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است .
درحال حاضر (۲۰۱۴) نیروی زمینی کویت دارای یک لشکر می باشد که این لشکر از سه تیپ زرهی ، دو تیپ پیاده مکانیزه ، یک تیپ مکانیزه شناسایی و یک تیپ مکانیزه گارد پادشاهی تشکیل شده است . همچنین نیروی زمینی کویت دارای یک تیپ توپخانه مستقل ، یک تیپ مهندسی مستقل ، یک تیپ آموزشی و احتیاط مستقل و یک فرماندهی ضد هوایی مستقل می باشد . بنابراین نیروی زمینی کویت در مجموع دارای ده تیپ و یک یگان ضدهوایی می باشد. در حال حاضر«سپهبد ابراهیم الوسمی» فرماندهی نیروی زمینی کشور کویت را برعهده دارد (۲۰۱۴ ، global security) .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در جدول ذیل ، ساختار سازمانی نیروی زمینی کویت مشخص گردیده است (۲۰۱۳ ، global security)
چارت سازمانی ۷ ساختار سازمانی نیروی زمینی کویت

            1. تجهیزات نیروی زمینی کویت

نیروی زمینی کویت با عقد قراردادهای نظامی با کشورهای غربی به انواع تجهیزات زرهی ، توپخانه ای و نفربر تجهیز گردیده است . در این بخش انواع تجهیزات نیروی زمینی کویت به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد ( ۲۰۱۴ ، INSS)

    • تانک های نیروی زمینی کویت

نیروی زمینی کویت بطور عمده دارای دو نوع تانک عملیاتی بشرح جدول ذیل می باشد :
جدول ۳۱ تانک های کویت

ردیف

نوع تانک

کشور سازنده

تعداد

توضیحات

۱

تانک آبرامز M1A2

آمریکا

۲۱۸

پبشرفته

۲

تانک M-84

یوگسلاوی

۱۵۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...