جنس

زمینه ای

کیفی

اسمی

زن/ مرد

روش تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی آماری
اطلاعات پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ شد و آنالیز توصیفی با بهره گرفتن از جداول و نمودارها و آنالیز تحلیلی با بهره گرفتن از تست مقایسه دو میانگین مناسب ( بر اساس چگونگی توزیع داده ها که نرمال یا غیرنرمال باشند از تست T-test یا من ویتنی) و تست همبستگی اسپیرمن انجام گرفت که سطح معنی داری در تمام آزمون ها ۰۵/۰ بود.
ملاحظات اخلاقی
کلیه بیماران برای شرکت در این طرح به صورت آگاهانه فرم رضایت نامه ( ضمیمه۱) را مطالعه و در صورت رضایت شخصی آن را امضا کردند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

کلیه اطلاعات پرونده بیماران محرمانه و گزارش آن به صورت کلی بود.
در این مطالعه هیچگونه مداخله درمانی انجام نگرفته و صرفأ یک مطالعه مقطعی بود. با توجه به اینکه افراد سالم داوطلب مراجعه کننده به سازمان انتقال خون۴۵۰ میلی لیتر خون اهدا می کنند، با کسب اجازه از بیماران ۵میلی لیتر از خون آنها برای انجام آزمایشات به کار رفت. در مورد بیماران نیز ۵میلی لیتر خون در صورت رضایت گرفته شد.
از میان کدهای ۲۶ گانه اخلاقی، کد شماره ۲ مرتبط با موضوع این پژوهش است.
الف. اطلاعات دموگرافیک و بالینی افراد مورد مطالعه
در این مطالعه ۴۰ نفر شرکت داشته اند که ۲۰ نفر آنها مبتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی سر و گردن و ۲۰ نفر افراد سالم می باشند.
جنس: در کل افراد مورد مطالعه، ۲۸ نفر مذکر و ۱۲ نفر مونث بودند. در گروه سالم ۱۹ نفر مذکر و ۱ نفر مونث بودند. در گروه بیمار ۹ نفر مذکر و ۱۱ نفر مونث بودند (جدول۳-۱).
سن: میانگین سنی بیماران ۵/۶۰ سال و میانگین سنی افراد سالم ۲۵/۴۹ سال بود. حداقل و حداکثر سن ۳۵ و ۸۵ سال بود. میانگین سنی کل افراد مورد مطالعه۴۴/۱۱ ± ۸۷/۵۴ سال بود (نمودار۳-۱) .
محل ضایعه: در بیماران مورد مطالعه محل تومور در ۲ نفر کف دهان، ۶ نفر زبان، ۶ نفر حنجره و ۶ نفر سایر نواحی مخاط دهان بود.
مرحله بالینی تومور((stage : 5 نفر از این بیماران در مرحله I ، ۷ نفر در مرحله II و ۸ نفر در مرحله III بیماری بودند.
درجه هیستوپاتولوژی تومور(grade) : 2 نفر از این بیماران درجه I ، ۱۶ نفر درجه II و ۲ نفردرجه III داشتند.
جدول۳-۱: توزیع فراوانی جنسیت در گروه های مورد مطالعه

جنسیت

گروه های مورد مطالعه

نتیجه آزمون
کای دو

سالم

بیمار

تعداد

درصد

تعداد

درصد

مذکر

۱۹

۰/۹۵

۹

۰/۴۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...