Umiker-Sebeok, J. (1992), Meaning Construction in a Cultural Gallery: A Sociosemiotic Study of Consumption Experiences in a Museum. Advances in Consumer Research, Vol. 19, 46-55.
Usunier J.-C. (2006), Relevance in Business Research: The Case of Country-of-Origin Research in Marketing. European Management Review; 3:60-73.
Vanden Abeele, P. & MacLachlan D.L. (1994), Process Tracing of Emotional Responses to TV Ads: Revisiting the Warmth Monitor. Journal of Consumer Research, Vol. 20 (March), 586-600.
Veeanne, F.W.Y. (2007). The Impact of Price on Country of Origin Effect towards Attitude and Purchase Intention. dissertation, Hong Kong Baptist University.
Verlegh, P.W.J. (2001), Country-of Origin Effects on Consumer Product Evaluations. Doctoral dissertation, University of Wageningen.
Verlegh, P.W.J. & Steenkamp J.-B.E.M. (1999), A review and meta-analysis of country-of-origin research. Journal of Economic Psychology, Vol. 20, No. 5, 521-546.
Verlegh, P.W.J., Steenkamp J.-B.E.M., & Meulenberg M.T.G. (2005), Country-of-origin effects in consumer processing of advertising claims. International Journal of Research in Marketing, Vol. 22 (2), 127-139.
Wilmshurst, John & Mackay, Adrian. (2002). The Fundamentals and Practice of Marketing. 4th ed. Jordan Hill.
Yaprak, A. & Parameswaran R. (1986), Strategy Formulation in Multinational Marketing: A Deductive, Paradigm-Integrating Approach. Advances in International Marketing, 1, 21-45.
Yavas, U. & Alpay G. (1986), Does an Exporting Nation Enjoy the Same Cross-national Commercial Image? International Journal of Advertising, 5, 2, 109-119.
Yoon S.-J., Cannon H.M., & Yaprak A. (1995), Evaluating the CYMYC Cosmopolitan Scale on Korean Consumers. Advances in International Marketing; 7:211-32.
Zajonc, R.B. (1980), Feeling and Thinking: References Need no Inferences. The American Psychologist, Vol. 35 (2), 151-175.
Zajonc, R.B. & Markus H. (1982), Affective and Cognitive Factors in Preferences. Journal of Consumer Research, Vol. 9 (September), 123-131.
Zajonc, R.B. & Markus H. (1985), Must All Affect Be Mediated By Cognition?. Journal of Consumer Research, Vol. 12 (December), 363-364.
Zinkhan G.H., & Fornell C. (1989), A Test of the Learning Hierarchy in High & Low Involvement Situations. Advances in Consumer Research; 16(1):152-9.
Zolfagharian M.A., & Sun Qin. (2010), Country of origin, ethnocentrism and bicultural consumers: the case of Mexican Americans. Journal of Consumer Marketing, 345–۳۵۷٫
پیوست‌ها
پیوست الف
جدول (۲-۴) مروری بر مطالعات کلیدی کشور محل ساخت (Roth & Diamantopoulos 2008)

ردیف

نویسندگان

کشورهای مورد بررسی

COO

طبقه بندی محصول

ابعاد محصول

ابعاد کشور

نگرش نسبت به کشور

متدولوژی

آزمون پایایی

آزمون روایی

نمونه

موارد منبع و شکل گیری

۱

وانگ و دیگران،۱۹۸۰

ایالات متحده

فرانسه، ایتالیا، هلند، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، شوروی و آلمان

محصولات بطور کلی

موجود نمی باشد

تأثیر محیط خارجی (محیط اقتصادی و محیط سیاسی)

شناختی

تجزیه و تحلیلهای توصیفی و ANOVA

موجود نمی باشد

موجود نمی باشد

۲۷۳ نفر از بین خانواده ها بصورت تصادفی

ادبیات تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...