۴- با سرمایه گذاری در اموری که منجر به افزایش حمایت از محیط و سکنه منطقه مراکز خرید می شود متغیر های آمیخته بازاریابی مرکز خرید بر جذابیت مرکز خرید اثر می گذارند که می توان به فعالیتهایی از قبیل حراج ، برپایی نمایشگاه ، ایجاد مهدکودک ، تولید محصولات سبز ، عدم استفاده از نایلون اشاره کرد.
۵- با سرمایه گذاری در فعالیت های محلی که منجر به افزایش عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی می شود ( افزایش پارکینگ ، افزایش دسترسی و نظم بخشیدن به محل زندگی سکنه ) جذابیت مراکز خرید افزایش می یابد.
در نهایت مراکز خرید با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در قبال محیط زیست ، جامعه و مصرف کنندگان و فعالیت های مسئولیت اجتماعی خود به ادراک مثبت مصرف کنندگان از جذابیت مراکز خرید کمک کرده و آنها را ترغیب به تکرار خرید از این مراکز کنند .
۵-۵ محدودیت های تحقیق:
۱-عدم آشنایی کامل مصرف کنندگان با مفهوم مسئولیت اجتماعی به دلیل تازه بودن این مفهوم .
۲-عدم آگاهی کامل مصرف کنندگان و مشتریان از اقدامات مرکز خرید هایپراستار در زمینه مسئولیت اجتماعی.
۳- عدم همکاری برخی مصرف کنندگان در تکمیل پرسشنامه، به دلیل عدم اهمیت به انجام چنین تحقیقاتی.
۴- عدم توجه مصرف کنندگان به حمایت مرکز خرید در کمک به مدارس ، کمک های خیریه ، کمک به نیازمندان سایر کشورها.
۵- به علت نبود تحقیقی مشابه این پژوهش در زمینه مسئولیت اجتماعی مراکز خرید و ادراک مصرف کننده از این اقدامات ، منابع زیادی برای تحقیق موجود نبوده و از سایت های گزارش مراکز خرید در زمینه مسئولیت اجتماعی و سایت مراکز خرید استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۶- توجه ناکافی سازمان ها و شرکت ها به مسئولیت اجتماعی اشان و عدم گزارش دهی در این زمینه.
۵-۶ پیشنهاد به محققان برای تحقیقات آینده
۱)از آنجا که تحقیق حاضر تنها در یک مرکز خرید بود،پیشنهاد می شود که این تحقیق در مراکز خرید دیگرو با امکانات رفاهی متعدد دیگرو با تعداد نمونه و پاسخ دهنده بیشتر انجام شود.
۲ )تحقیق دیگری که بر اساس این پژوهش می تواند صورت گیرد این است که انتظارات مصرف کننده از عملکرد فروشنده گان در خصوص مسئولیت اجتماعی مشخص شود.چون واکنش مصرف کننده در خصوص عملکرد فروشنده گان متفاوت است.
۳)از تحقیقات دیگری که بر اساس این تحقیق می توان انجام داد می توان به ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی در فرایند تولید کالا ها بخصوص کالاهایی که با تکرار خرید روبه هستند ( کالا های موجود درصنایع غذایی ) اشاره کرد.
۴) از آنجا که تحقیق حاضر تنها بر مرکز خرید متمرکز بود،پیشنهاد می شود که در بخشهای دیگری مثلا صنایع خدماتی چون بانکداری،هتلداری وگردشگری نیز انجام شود.
۵)می توان به تحقیق در مورد اینکه مسئولیت اجتماعی مراکز خرید به چه میزان بر درآمد ، فروش و سود مرکز خرید اثر می گذارد ، اشاره کرد.
پیوستها و ضمائم
بسمه تعالی
پاسخ دهنده گرامی
پرسشنامه ذیل مربوط به پایان نامه اینجانب با موضوع ” بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید ” می باشد.هدف این پایان نامه ارزیابی تأثیر اقدامات مراکز خرید در زمینه مسئولیت اجتماعی اشان در ارزیابی های مصرف کنندگان می باشد.
پاسخ های دقیق شما ما را در رسیدن به نتایج دقیقتر یاری می کند. پیشاپیش از حسن توجه و یاری شما کمال تشکر و قدردانی را داریم.
با سپاس فراوان
لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید.
جنسیت : زن مرد
سن ………
وضعیت تأهل : مجرد متأهل
تحصؤلات : زیردیپلم دیپلم کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا
وضعیت شغل : دانش آموز دانشجو شاغل خانه دار بی کار بازنشسته
متوسط درآمد ماهانه : کمتر از ۳۰۰ هزار تومان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان
۱ تا ۲ میلیون تومان بیش از ۲ میلیون تومان
مسئولیت اجتماعی شرکت ها یعنی روش هایی که مبتنی بر ارزش های اخلاقی و احترام به کارکنان ، جامعه و محیط زیست می باشد .امروزه برای مدیران فقط وظایفی مثل برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل مطرح نمی باشد بلکه پاسخ گویی به نیازهای جامعه، خواست شهروندان ، مشتریان داخلی و خارجی سازمان هایشان از زمره وظایف با اهمیت تر آنان محسوب می شود.
مسئولیت اجتماعی شرکت ها شامل : انجام فعالیت ها در مورد پاکیزگی و حذف آلودگی های محیط زیست ، افزایش فرصت های استخدامی برابر برای گروه های اقلیت و زنان ، حفظ ایمنی و سلامت کار، تولید فرآورده های با کیفیت و ایمن و تلاش برای کاهش فقر در جامعه می باشد.
پرسشنامه :
۱- کیفیت کالاها در این مرکزخرید چگونه است؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۲- کیفیت محیط مغازه ها دراین مرکز خرید چگونه است ؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۳- میزان علاقه شما در مورد انتخاب این مرکز خرید به مکانی برای خرید چقدراست؟
۱- خیلی کم ۲- کم ÿ ۳- متوسط ۴- زیاد ÿ ۵- خیلی زیاد
۴- شما این مرکز خرید و خدمت محور را چگونه ارزیابی می کنید ؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۵-ارزیابی شما درباره مغازه های ارزان قیمت در این مرکز خرید چیست؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۶- نظر شما در مورد ارزش پول در مغازه های این مرکز خرید چیست؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۷- خدماتی از قبیل کتابخانه،اداره پست ،بانک ،آرایشگاه،آژانس مسافرتی ،داروخانه،دفاتر کار …را در این مرکز خرید چگونه ارزیابی می کنید؟
۱- خیلی ضعیف ۲- ضعیف ÿ ۳- متوسط ۴- خوب ÿ ۵- خیلی خوب
۸- نحوه نظم بخشیدن به خیابان و محل زندگی توسط این مرکز خرید را چگونه ارزیابی می کنید؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...