اعتباریابی و تحلیل داده‌ها :‌ برای اینکه مشخص شود که تفاوت معناداری بین دودسته از پاسخها یعنی گزینه‌های خیلی زیاد و زیاد در مقایسه با کم و خیلی کم وجود دارد یا نه، فرمول زیر را به کار می‌بریم

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول دردو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر می‌باشد و چنین به نظر می‌رسد که بین تو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد و فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ a=یعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته می‌شود لذا می‌توان گفت که :‌ برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی با توجه به اهمیت نیازهای رشد شخصیت دانش آموزان دوره ابتدایی تهیه می‌شود.
فرض دو : برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی تا چه اندازه با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود ؟
سئوالات موجود در پرسشنامه که به این فرض مرتبط می‌باشد عبارتند از سئوالات ۸، ۹، ‌۱۰، ‌۱۱ و ۱۲ که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مجموع
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم

۳۰۰

۸۴

۹۹

۸۳

۲۹

۵

فراوانی

۱۰۰

۲۸

۳۳

۶/۲۷

۷/۹

۷/۱

درصد

(جدول شماره۲ )

(نمودار شماره ۲)
توصیف کلامی :‌ براساس اطلاعات بدست آمده از جدول فراوانی و نمودار مشاهده می‌گردد که بیشترین درصد پاسخها مربوط به گزینه زیاد می‌باشد. ( در حدود ۳۳ درصد ) و کمترین پاسخها مربوط به گزینه خیلی کم ( در حدود ۷/۱ درصد )، حدود ۶۱ درصداز پاسخها متعلق به گزینه‌های خیلی زیاد و زیاد می‌باشد که بیانگر این است که پاسخ دهندگان معتقدند که تا حد زیادی اردوهای تربیتی با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود.
اعتباریابی و تحلیل داده‌ها :‌ دراین قسمت براساس فرمول زیر ابتدا z محاسبه شده و سپس این مقدار با z جدول مقایسه خواهد شد.

با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول در دو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی با مقدار ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر می‌باشد و به نظر می‌رسد که بین دو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد. لذا فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ =aیعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته می‌شود لذا می‌توان گفت که :‌ برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی تا حد خیلی زیادی با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود.
فرض سه :‌ آیا در برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی به نیازهای رشد عاطفی دانش آموزان توجه کافی می‌شود ؟
سئوالات موجود در پرسشنامه که به این فرض مربوط می‌باشد عبارتند از سئوالهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مجموع
خیلی زیاد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...