Opportunities

Threats & Challenges

    • اولین خدمات الکترونیکی دولتی در بسیاری استانها از جمله یزد
    • کاهش هزینه های بایگانی و رشد اقتصادی در دراز مدت
    • کاهش هزینه ها و وقتهای رفت و آمد و کاهش آلودگی
    • کاهش هزینه های پرسنلی
    • سرویس دهی بهتر و راحتر به مردم از طریق خدمات الکترونیکی
    • تکریم ارباب رجوع
    • سادگی و راحتی کار
    • افزایش امنیت و کیفیت
    • کاهش خطا و تحمل بیشتر خطای سیستم
    • کاهش برخی تخلفات به دلیل خودکار شدن سیستم
    • واکنش فرهنگی
    • مشکلات مخابراتی
    • نا امنی‌هایی ناشی از تمرکز زدایی

جدول شماره ۴- تحلیل SWOT
۷-۱ ارزیابی هزینه‌
در روشی که برای اشتراک پذیری و فروش الکترونیکی گاز در شرکت‌های گاز استانی، پیشنهاد شد، هزینه‌هایی که با مطرح شدن این روش جدای از هزینه‌های فعلی مطرح است را بررسی می‌کنیم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

قابل ذکر است که کلیه مراکز پیش‌خوان دولت و سازمان نظام مهندسی ساختمان به کامپیوترهای رومیزی، اینترنت مجهز هستند. همچنین خود شرکت گاز نیز به اینترنت پر سرعت مجهز هست. پس هزینه سخت افزارهای مورد نیاز که شامل سرور و VPN می‌شود. مشخصات کلی سرور پیشنهادی در قسمت مشخصات فنی سیستم توضیح داده شد، قیمت فعلی بازار بین ۴ تا ۸ میلیون تومان برای چنین سروری با توجه به مدل و داشتن حداقل امکانات موردنیاز برآورد می‌شود. برای تامین امنیت لازم، اکانت های VPN را با نرم افزارهای مربوطه با قیمت‌های ارزان ارائه می‌شود، به صورت تخمینی ماهیانه استفاده و پشتیبانی از چنین محیط امنی، ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.
در رابطه با پیشنهاد استفاده از دیناسنترها هزینه‌ها نسبت به خرید سرور کاهش می‌یابد. قیمت برآورد شده در دیتا سنتر پارس آنلاین، هزینه راه اندازی ۱۰۰هزار تومان و ماهیانه حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد. این در حالی است کلیه امنیت و پشتیبانی از خرابی‌ها و مانند آن به عهده دیتا سنتر است.
علاوه بر هزینه‌های سخت‌افزار مورد نیاز باید به هزینه‌های دیگری نیز توجه کرد. کارمندان پیش‌خوان‌های دولت علاوه بر کارهای مربوط به شرکت گاز، خدمات دیگری را نیز همچون صدور گذرنامه، برخی خدمات ثبت احوال و مانند آن را نیز انجام می‌دهند ، این در حالی است که تنها برای اشتراک پذیری گاز در یزد، دو کارمند شرکت نفت و کارمندانی که در واحد مشترکین شرکت گاز مشغول به کار هستند ( واحد مشترکین ناحیه یزد، ۱۵ کارمند تمام وقت دارد که روزانه از ساعت ۷ تا ۱۶ مشغول کار هستند) باید در طول روز تنها کارهای مربوط به شرکت گاز را انجام دهند. در صورت واگذاری این کار به پیش‌خوان‌های دولت و پیاده سازی روش پیشنهادی واحد مشترکین شرکت گاز به طور محسوسی تعدیل نیرو میگردد و تنها چند نفر برای پشتیبانی در آن واحد مستقر خواهند بود.
هزینه بایگانی اسناد و مدارک مورد نیاز، در حالت سنتی نسبت به ذخیره سازی آنها در هاردهای بزرگ به طور چشمگیری بیشتر است.
۷-۲ ارزیابی سرعت عمل
برای مقاسبه سرعت روش فعلی نسبت به روش پیشنهادی باید زمان‌های رفت و آمد به سازمان نظام مهندسی ساختمان، شرکت نفت مرکزی و شرکت گاز را به علاوه انتظار برای پاسخگویی این سه شرکت، در نظر گرفت.
اگر مبدا حرکت از مرکز شهر یزد در نظر گرفته شود، در صورت داشتن وسیله، با توجه به ترافیک نه چندان زیاد این شهر، حداقل ۲۰ دقیقه برای رسیدن به هر سازمان زمان بر است.
دقیقه ۶۰= ۳*۲۰
اگر زمان پاسخگویی به متقاضی در شرکت نظام مهندسی ساختمان، ۱۵ دقیقه، در شرکت نفت مرکزی ۱۰ دقیقه و در شرکت گاز ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شود:
دقیقه ۱۱۵ = ۶۰+۱۵+۱۰+۲۰
اما در روش پیشنهادی حدود ۲۰ دقیقه زمان برای رسیدن به نزدیکترین دفتر پیش‌خوان دولت، بیشتر زمان نمی‌برد. جهت پاسخگویی به درخواست نیز اگر ۱۵ دقیقه زمان نیاز باشد در مجموع ۳۵ دقیقه زمان لازم است.
دقیقه۸۰ =۳۵-۱۱۵
یعنی به طور متوسط، حدود ۸۰ دقیقه برای هر متقاضی در وقت صرفه جویی می‌شود و به سرعت امور افزوده شده است. نکته قابل توجه این‌که اگر مدارک متقاضی تکمیل نباشد و یا نقصی داشته باشد، زمان‌های رفت و برگشت به هرکدام از سازما‌ن‌ها به زمان محاسبه شده افزوده می‌شود.
۷-۳ ارزیابی سادگی و راحتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...